Release party för Mechwarrior Online Live på twitch

Medlem
Release party för Mechwarrior Online Live på twitch

http://www.twitch.tv/igp

Hoppas vi får veta lite info om framtiden under sändningen!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

http://www.twitch.tv/igp

Hoppas vi får veta lite info om framtiden under sändningen!

Jag som verkligen älskar själva gameplayet är fortfarande skeptisk.

Är synd för jag tror inte dom kommer kunna leverera det dom lovat för CW och endgame.
Men hoppas gör jag alltid då spelet skulle vara fantastiskt om dom kunde ta det ut ur Arena stuket.

Medlem

Såg en chatt från Kotaku att CW och annat skulle komma i Dec tidigt 2014 men känns bara som en så konstig design process.

Om dom inte kunnat lägga till det i spelet samt haft den visionen vid själva designen av spelet varför skulle dom ens ha det nu.

Borde varigt med i spelet direkt, för själva Arena krigandet blir snabbt tråkigt och har absolut inget med Mechwarrior att göra imo.

Medlem

Kan vara värt att tänka på att de är ca 40st personer totalt som utvecklar spelet. Och delar man upp dessa, ljudingenjörer, grafiker, administration, design, webb etc så är de nog inte så många som jobbar på varje avdelning. Så att CW inte är klart och redan ute är nog inte så konstigt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Kan vara värt att tänka på att de är ca 40st personer totalt som utvecklar spelet. Och delar man upp dessa, ljudingenjörer, grafiker, administration, design, webb etc så är de nog inte så många som jobbar på varje avdelning. Så att CW inte är klart och redan ute är nog inte så konstigt.

Faktum är att det ÄR konstigt. Spelet som det är idag är nästan identiskt med hur det var för ett år sedan.
Förrutom fler mechs, och några relativt små ändringar så har inget större ingrepp gjorts i spelet eller dess kod under det gångna året, trots att de lovat och åter lovat CW under tiden.

Vad som är ännu värre är att när man lyssnar på presentationen från släppfesten så låter det som att arbetet med CW (förrutom designstadiet) inte ens påbörjats, varvid de inte kunde visa upp annat än powerpoint presentationer.
Vad de KUNDE visa upp var ett kort klipp från UI2.0 som egentligen inte är annat än ett vanligt menysystem, något som redan borde varit på plats för många månader sedan.

Jag ska understryka att jag inte kan eller vet något om spelutveckling, och jag är övertygad om att även vad jag anser som "simpel" kodning säkert innebär en hel del arbete. Men det betyder inte att jag inte får ha en åsikt och fundera på vad de egentligen gjort det senaste året, förrutom designat en handfull nya mechs.
Jämfört med andra utvecklare verkar de jobba i ett mycket mycket långsamt tempo.

CW som presenterades låter verkligen intressant, och om de nu kan hålla sitt ord och få detta att likna det de presenterat så kan det få spelet att verkligen bli något värt att spela.
Jag är skeptisk och det kommer kännas drygt att vänta 6mån till innan man får spela spelet som det var tänkt, men samtidigt är jag ett Mechwarrior fan och hoppas verkligen att MWO kommer till rätta.

Vi får se helt enkelt.
Men utvecklarna förtjänar mycket av den kritik de fått ta den senaste tiden, men iom denna presentation så kommer intresset finnas där ett tag till iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tillägger att när han säger "these phases will take about 6 months to develop" att han menar 6 månader totalt, och inte 6 månader per fas, vilket innebär att det riktiga CW inte blir tillgängligt förrens om 18 mån =/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar