Watch Dogs körs i 30 fps på Playstation 4 och Xbox One

k3m
Medlem
Skrivet av Staffan:
Skrivet av k3m:

surt! fast å andra sidan krävs det en del av hårdvaran att köra spel i 60 fps!

Hur menar du?

ja, om bilder per sekund inte var beroende av hårdvaran. så hade man använt ett högre antal bilder per sekund i spel. varsågod att googla ett mer tekniskt svar.

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Nu är det roliga att som vanligt så är det bara Standard-Pc spelare som reagerar.. Ovanligt nej, Själv kör jag båda, mest konsol för jag hatar bara allt pc uppg krev samt att windows blir sämmre för varje generation.

Men 30vs60 fps grejen är så extremt löjlig, hur få folk är det som har läst hur mkt "Frames" ditt öga kan se? Vad jag vet ska detva antingen 24/26 det är färre en 30, jag ser lika mkt på 30 fps som på mitt 60/150 fps ... Och även så bryr jag mig inte ett piss..

Som någon skrev med kontrollen till xbox att man trycker sedan händer det, det märker jag på alla spel trycker man så händer det alltid 0,5 sekunder efter (I wonder why..)

Och sidan som visar 15/30/60 fps'n det är 1 object inte 258360 som syns inte sant? Typical PC-gamers Only.

Och det som Floke skrev har jag alldrig sett, det flyter riktigt bra och det blinkar verkligen inte...

Alla får ha sina åsikter men ibland är det bara lite löjligt roligt.

Alla får ha sina åsikter men ibland är det bara lite löjligt roligt. Japp håller med, dock är det din åsikt och antaganden som är löjligt roliga.

Det jag undrar är om DU verkligen har läst på om framerates och ögon osv. eller bara tagit första bästa idiotpost på ett forum som påstår att ögat har en "framerate" bl. annat?

*Hint* ögat ser inte med "frames", ögat fungerar inte på det sättet, och framerate som vi kan uppfatta är betydligt högre än 24-26 som du skriver, det varierar dock från person till person, och vad det är som visas, plus ett gäng andra faktorer.

Redan edison ansåg att framerates under 46 var ansträngande för ögat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Vredeskaninen1337:

Fattar ej vad problemet ska vara.. ny konsol med fräsha komponenter som ska klara spel i 60 fps utan några problem. Men endå så väljer dem 30 fps.

Fast det är inte speciellt ny hårdvara. GPUn har 2-3 år gammal prestanda redan när den släpps.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av JohnnyGreed:

Skiter i "nextgen", köpte istället 2 nya GTX680 och installerade härom veckan. Crysis 3 rullar i 80-90 FPS med allt på max samt BF3 runt 160-200 FPS. Mer än nöjd!

Fick du större e-penis?

Inte vad jag vet? Blev däremot väldigt nöjd med korten då de gör det de ska. Nu kommer dessa räcka ca 2-3 år å sen är det dags för ny dator igen. Förstår inte poängen med ditt inlägg?=

Håller med förstod inte heller vitsen med inlägget men verkar som vanlig svensk avundsjuka kanske ...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Nu är det roliga att som vanligt så är det bara Standard-Pc spelare som reagerar.. Ovanligt nej, Själv kör jag båda, mest konsol för jag hatar bara allt pc uppg krev samt att windows blir sämmre för varje generation.

Men 30vs60 fps grejen är så extremt löjlig, hur få folk är det som har läst hur mkt "Frames" ditt öga kan se? Vad jag vet ska detva antingen 24/26 det är färre en 30, jag ser lika mkt på 30 fps som på mitt 60/150 fps ... Och även så bryr jag mig inte ett piss..

Som någon skrev med kontrollen till xbox att man trycker sedan händer det, det märker jag på alla spel trycker man så händer det alltid 0,5 sekunder efter (I wonder why..)

Och sidan som visar 15/30/60 fps'n det är 1 object inte 258360 som syns inte sant? Typical PC-gamers Only.

Och det som Floke skrev har jag alldrig sett, det flyter riktigt bra och det blinkar verkligen inte...

Alla får ha sina åsikter men ibland är det bara lite löjligt roligt.

Lol på den!

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Skriv svar