Fragzone – Ett innerligt porträtt av en unik studio

Robot
Fragzone – Ett innerligt porträtt av en unik studio

Följ med FZ till Santa Monica och Thatgamecompany - en av senare års mest udda spelmakare

#thatgamecompany, #journey, #flower


Medlem
Fragzone – Ett innerligt porträtt av en unik studio

Var ett sant nöje att få en inblick i denna fantastiska studio. Tack!

Medlem

Kan bara hålla med föregående talare! Väldigt trevligt komponerat och oerhört intresant att få höra utvecklarnas egna tankar, åsikter och idéer. Tack FZ!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Thatgamecompany tillhör en av mina favoritutvecklare. Dom gör så oerhört rofyllda och känslosamma spel som är sköna att sugas in i emellanåt. Ska bli intressant att se vad dom hittar på nu när deras kontrakt med Sony har gått ut.

Flakmonkey

Tycker faktiskt det är lite synd att de inte längre utvecklar exklusivt till någon plattform. Förstår ju varför men jag är av den uppfattningen att om en utvecklare inte behöver anpassa sig till alla möjliga plattformar så kan de lägga ner mer energi på själva spelet i sig och slippa skrota ideer för att det inte fungerar på något system eller för att de inte hinner få det att fungera på alla. Sen kvittar det vilken plattform det kommer till. Men men det blir säkert bra även nu när de går multiplattform

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker faktiskt det är lite synd att de inte längre utvecklar exklusivt till någon plattform. Förstår ju varför men jag är av den uppfattningen att om en utvecklare inte behöver anpassa sig till alla möjliga plattformar så kan de lägga ner mer energi på själva spelet i sig och slippa skrota ideer för att det inte fungerar på något system eller för att de inte hinner få det att fungera på alla. Sen kvittar det vilken plattform det kommer till. Men men det blir säkert bra även nu när de går multiplattform

Det ska bli lite intressant att se hur det går med den tekniska biten. I PS3-spelen så har de väl fått hjälp med den delen av Sony Santa Monica?

Man är ju lite nyfiken på vad de arbetat med sedan Journey.

Medlem

*applåderar*

1
Skriv svar