Battlefield 4-betan

Skägg.
10 Chambers
Battlefield 4-betan

Tillåt mig att vara lite okritisk en stund. Att hoppa ut från en flera hundra meter hög skyskrapa, fälla ut fallskärmen halvvägs ner, ta sikte på en fiendetank, spränga den med ett välriktat rpg-skott och sedan landa med automatgeväret i högsta hugg, prickandes två förvånade fiender. Det, mina vänner, är rejäl spelglädje och det hände under de första fem minuterna på #Battlefield 4-betan.

Om vi ska övergå till kritik så verkar optimeringen ha lång väg kvar, får köra på lägsta inställningen för att vår välutrustade dator ska orka med.

#blogg

signatur
Medlem
Battlefield 4-betan

Tydligen så gör lägre inställningar att många beräkningar går över till CPU;n istället vilket gör att den bli överlastad.

Skall vara bättre på det området om man kör på högre inställningar så testa det för lite mer flyt.

Blev lite konfunderad när mina två gtx 680valpar knappt klarade att leverera stadiga 30 fps men de som har kollat säger att CPU usage ligger på 100% med en i7 på lägre inställningar.

Medlem

Skulle spela lite i natt men då var det knappt en enda människa på servrarna. Servern med högst antal spelare hade 6 stycken. Det har kraschat 3 gånger för mig också.

"Ja men det är ju bara en beta" säger alla. Jag tycker nog inte att det är en beta. Snarare ett förklätt demo.

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Skulle spela lite i natt men då var det knappt en enda människa på servrarna. Servern med högst antal spelare hade 6 stycken. Det har kraschat 3 gånger för mig också.

"Ja men det är ju bara en beta" säger alla. Jag tycker nog inte att det är en beta. Snarare ett förklätt demo.

Fast att det är ett förklätt demo vet vi ju inte förrens spelet släpps. Om den build de använder till betan är den senaste så kan jag hålla med. Är det inte det så lutar jag mer åt att det är en beta

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag ser flera hundra servrar med 50+ pers. Du får nog kolla igenom dina filter lite..

Det är inte senaste builden vi kör nu, och det är inte ett demo. Det är en ofärdig produkt.

Jag har dock inte de problem alla andra här beskriver. Jag sitter på en ROG-build med gen4 i7 @ 3.7GHz och ett GTX 770 på Windows 8 utan några prestandaproblem som helst.

signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

På den andra, något klenare datorn, flöt det på bra på high. Med Rome är det tvärtom mellan de två burkarna. Ibland är det mindre kul att spela på pc.

signatur
Medlem

Många som rapporterar att man får högre FPS med högre inställningar. Jag provade att ställa ner allt mitt och förlorade i snitt 2 fps. Intressant.

signatur

MFZ
Medlem

jag kör allt på lägsta, i 1365x768 på min i7 @ 3.5ghz (nvidia 670) och fpsen är fan överallt från 40-180 fps.. snacka om joykill.

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag testade nyss att bencha lite, 1920x1080p, ROG-build med 1155 3.7GHz gen4 i7, Gigabyte Windforce 770 OC, 82 fps i snitt med en mix av high och högre på allt.

signatur

Medlem

Funkade riktigt bra, även på Ultra, med Sapphire 7950 och i7 2700K. Älskar den tyngre känslan hittills, och som Stag säger så är denna version säkert flera månader gammal.

Krigshöst!

Medlem

Det är ganska uppenbart att EA vill åt CoD-fansen. Testade precis Betan och det är fan inte min kopp te. Jag menar inte den begränsade grafiken e t c.. men spelmekaniken flörtar definitivt med CoD.. Och det är jag inte intresserad av. Spray-Pray-Die-Spawn.. Rinse and repeat.

Tillbaka till Arma3.. cirkulera.. här finns inget att se.

signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av supernaut:

jag kör allt på lägsta, i 1365x768 på min i7 @ 3.5ghz (nvidia 670) och fpsen är fan överallt från 40-180 fps.. snacka om joykill.

Jamen.. ni kan ju inte klaga på sådant i en BETA för bövelen..

*suck*

signatur

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det är ganska uppenbart att EA vill åt CoD-fansen. Testade precis Betan och det är fan inte min kopp te. Jag menar inte den begränsade grafiken e t c.. men spelmekaniken flörtar definitivt med CoD.. Och det är jag inte intresserad av. Spray-Prey-Die-Spawn.. Rinse and repeat.

Tillbaka till Arma3.. cirkulera.. här finns inget att se.

Hur är mekaniken annorlunda från Battlefield 3? De har ju sagt att de vill bli störst, det vill nog alla som gör sådana multiplayerspel. Håller inte riktigt med om CoD-flörten dock.

Medlem

Det som jag är riktigt oroad över är battlepacks. EA/Dice har beslutat att gömma nästan alla attachments bakom en vägg där det enbart är tur som avgör om du låser upp saker du vill ha. Sen att de kommer att ta betalt för dessa paket om du inte vill mala på i evigheter hjälper inte heller...

Medlem

De tog väl betalt för snabb upplåsning i BF3 också?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

De tog väl betalt för snabb upplåsning i BF3 också?

Ja, men nu verkar det som att man inte kan låsa upp attachments som man vill ha utan att ha en väldans massa tur...

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hur är mekaniken annorlunda från Battlefield 3? De har ju sagt att de vill bli störst, det vill nog alla som gör sådana multiplayerspel. Håller inte riktigt med om CoD-flörten dock.

Det är uppenbart att de väljer spray and pray varianten med snabba respawns istället för taktiskt spelande. Om detta kommer att vara symptomatiskt för BF4 så påminner det mest om CQ DLC från 3an som i sig valde CoD approachen. Och det gillar inte jag för fem öre.

Och störst innebär inte bäst. Vilket Activision har bevisat.

signatur

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av 73mpl4R:

Det är uppenbart att de väljer spray and pray varianten med snabba respawns istället för taktiskt spelande. Om detta kommer att vara symptomatiskt för BF4 så påminner det mest om CQ DLC från 3an som i sig valde CoD approachen. Och det gillar inte jag för fem öre.

Och störst innebär inte bäst. Vilket Activision har bevisat.

Respawntiden lär kunna variera från server till server. Samma taktiska upplägg finns ju kvar från BF3, plus att vi nu också får Commander-rollen igen för de som bara vill vara strategiska. Lägg på fordon på det, så finns det en klar distans från övriga Multiplayer-FPS. Sen att Close Quarters kom till BF3 uppskattade jag, ger mer mångfald till spelet.

1
Skriv svar