Sony betalar utvecklare för Playstation Plus-spel

Robot
Sony betalar utvecklare för Playstation Plus-spel

För första gången bekräftas det officiellt att Sony betalar utvecklare för att inkludera deras spel i PS Plus.

#sony, #futurlab, #velocity-2x, #far-cry-3, #dragons-dogma-dark-arisen, #giana-sisters-twisted-dreams


Medlem
Sony betalar utvecklare för Playstation Plus-spel

Nej usch! Gratis spel nu blir det en xbone istället! !


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ja inte fan hade Ubisoft skänkt iväg Far Cry 3 helt gratis precis. Var ganska uppenbart att Sony betalade utvecklare för att ge bort deras spel.

Inaktiv

Undra hur stor del av psn + avgiften som går till att betala gratisspelen, förmodar att det är en bra bit av psn + inkomsten, det är ju rätt så nya spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sony gör hel rätt! Playsation plus är suveränt bra och är värt precis varenda öre.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Min PS4 blir mer än en blurray spelare i alle fall lirara bara exlusiva spel till min PS3 allat annat vara bara ett elände allt annat funka bättre på min xbox.

Medlem

Förlåt för denna kritik men: No shit?
det säger sig självt rätt så mycket, det hade varit värd en nyhet om det vore tvärt om.

Medlem

Go Sony säger jag bara. Dom vet vad deras kunder vill ha och levererar. Kudos

Medlem

Det är väl lika intressant med fria spel man inte väljer - som att gå på tivoli och spela på något hjul och VINNA EN CD - typ Kurt-Bertilz dansband eller liknande..

Det är ju innehållet i vinsten/gåvan.

Kollade på PSN när jag hade PS3 - hittade inte något som skulle få att abonnera.

Medlem

Playstation Plus bara öser kvalitetsspel på prenumeranterna. Jag har tack vare PS+ spelat ut Mass Effect 3, Sleeping Dogs och Need For Speed: Most Wanted. Jag är på sista natten i Catherine nu också och sen blir det till att installera Uncharted 3.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det känns väl inte direkt som en skräll att utvecklarna får betalt?

I och för sig så lär väl kontrakten se lite olika ut från spel till spel då en del mindre spel dyker upp på PS+ när de först kommer ut och andra när det är dags för en uppföljare eller en massa DLC.

Medlem

känns inte som att playstationplus kommer att vara så här bra under ps4, men men jag kan ju ha fel.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Måste säga att jag föredrar Xbox Live modellen som dom var sent ute med att man får 1 spel varje månad och det behåller man det är ditt även om din xbox live gold premunation utgått och så. Om man köper sig 12mån om året ps plus och så glömmer man det en gång då försvinner ju de som man kanske gärna ville spela igen ahde saves till och så. Å de återkommer ej när man börjat premunera igen. Haft bådes PS3 och Xbox 360

Medlem
Skrivet av laxan96:

Om man köper sig 12mån om året ps plus och så glömmer man det en gång då försvinner ju de som man kanske gärna ville spela igen ahde saves till och så. Å de återkommer ej när man börjat premunera igen. Haft bådes PS3 och Xbox 360

?

Du kan vara utan abonnemang så länge du vill - spel du haft tillgång till tidigare kommer tillbaka om du abonnerar igen.

Medlem
Skrivet av frlarsen:

Go Sony säger jag bara. Dom vet vad deras kunder vill ha och levererar. Kudos

Ja faktiskt. Den dåliga lanseringen av ps3an och allt strul som följde fick dem o tänka om och tycker de, särskilt de två senaste åren, gjort bra mycket härliga förbättringar där playstation plus är en av dem. Så mycket kvalitativa spel som kommer som det bara är att tanka hem så det är inte klokt
Och man får inte glömma de spel som de släppt som varit tidsbegränsade heller. Som God Of War 1 HD som låg uppe för nedladdning några dagar eller ICO och Shadow of The Colossus som båda är ruggigt bra spel som ser väldigt fina ut i HD måste jag säga.

Nej, som plus medlem finns det absolut inget att klaga på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

känns inte som att playstationplus kommer att vara så här bra under ps4, men men jag kan ju ha fel.

Nej, det är ju på slutet av generationen nu så då finns det inte så mycket att förlora, de kan gott kasta titlar på folk så de blir glada inför nästa generation. Det finns så mycket att välja på ändå. Jag tror inte de kommer vara lika pigga på att hosta upp kvalitetsspel till PS4 förrän dessa kommit och hunnit "sålt klart" först. Vilket gör att det nog dröjer lite innan takten dras upp igen. Men å andra sidan så betalar de ju utvecklare för att köra nya spel som playstation plus spel, så det kanske blir superbra oavbrutet
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131004/sony-betalar-utvec...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av 92_slayer:

känns inte som att playstationplus kommer att vara så här bra under ps4, men men jag kan ju ha fel.

Nej, det är ju på slutet av generationen nu så då finns det inte så mycket att förlora, de kan gott kasta titlar på folk så de blir glada inför nästa generation. Det finns så mycket att välja på ändå. Jag tror inte de kommer vara lika pigga på att hosta upp kvalitetsspel till PS4 förrän dessa kommit och hunnit "sålt klart" först. Vilket gör att det nog dröjer lite innan takten dras upp igen. Men å andra sidan så betalar de ju utvecklare för att köra nya spel som playstation plus spel, så det kanske blir superbra oavbrutet
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131004/sony-betalar-utvec...

Man ska nog inte vara för snabb och dömma ut plus inför ps4. Det känns som de nog gärna fortsätter på den här linjen de idag håller då det har gjort plus mäkta populärt. Största problemet blir väl i början av ps4ans liv att det helt enkelt inte finns så många titlar till den, så det lär ta säkert två år innan de kan erbjuda diverse olika fina titlar på plus.
Men tills dess lär det säkert trilla in fler goda titlar för ps3an och inte mig emot


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

jkw
Medlem

Har PlayStation Plus på grabben och bonusgrabbens PS3, skitsmidigt, slipper köpa spel då de har en hel drös med spel i biblioteket.

Den här månaden var det FarCry 3, för en ynka 50 lapp i månaden.

Sedan när PS4 lanseras så får man spel till 3 plattformar genom samma PlayStation Plus prenumeration (per konto).

Det blir spel varje månad till:
* PlayStation Vita.
* PlayStation 3.
* PlayStation 4.

Helt suveränt.

Medlem
1
Skriv svar