Sen kväll med Battlefield
Jag har fruktansvärt roligt med Battlefield 4 betan. Känslan av att slänga sig från ett höghus, ha ihjäl en motståndare i luften och spränga en pansarvagn innan man når marken är svårslagen, och adrenalinrushen som följer är mäktig. Hoppas att kommande banor är lika välgjorda som Siege of Shanghai, det känns som att Dice har gjort det igen.
Är det någon som har kört Commander?
Ibland ger träning resultat...
Jag har också sjukligt kul i betan!
Commander måste man vara level 11 för att spela i betan. Vi dödliga kan bara komma till 10. DICE employees är däremot 11 by default, så alla commanders du ser är DICE.
Dessvärre får jag faktiskt en del random krashar sen jag bytte moderkort och processor, samt installerade om spelet igår... Flyter på gör det däremot med 104 fps i snitt med allt maxat.
Här trivs man!
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Ahaaa! Nu är jag med!
Jag kör ett Mass Luminosity custom Gigabyte GeForce GTX 770 2GB OC Windforce nu. Quite a mouthfull!
Funkade bra innan byte av andra delar... Kanske får prova att rulla tillbaka ett par versioner.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
31 kills, bra jobbat
Jag ser framemot slutet av Oktober när vi får spela hela rasket.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Tycker att banan är alldeles för premierande för snipers, samtidigt som snipers har blivit lite väl lätt att spela som.
Jag tyckte det var lite svårare att pricka rätt med snipergeväret den här gången. Det är som om spelet inte tillåter att man siktar lite sidan om får att få träff som det var innan. Nu måste det vara mitt i smeten.
DICE har jobbat med mer bandesignen den här gången, om det finns snipers precis överallt finns det ofta många attraktiva ställen där man kan plocka dem, även om de finns uppe på hustaken.
"Get in da choppa", och hoppa ned och överraska dem med kallt stål i nacken
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Tycker att banan är alldeles för premierande för snipers, samtidigt som snipers har blivit lite väl lätt att spela som.
Jag tyckte det var lite svårare att pricka rätt med snipergeväret den här gången. Det är som om spelet inte tillåter att man siktar lite sidan om får att få träff som det var innan. Nu måste det vara mitt i smeten.
DICE har jobbat med mer bandesignen den här gången, om det finns snipers precis överallt finns det ofta många attraktiva ställen där man kan plocka dem, även om de finns uppe på hustaken.
"Get in da choppa", och hoppa ned och överraska dem med kallt stål i nacken
De har nog förbättrat "hit-boxen"(den "ruta" som registrerar träffar, om hit-boxen är större än spelarmodellen så kommer skotten träffa även när man träffar utanför spelarmodellen). Jag tycker att det är mycket lättare att pricka (med standardgeväret) nu, även rörliga mål. Att kryssa runt i båten var dock riktigt kul - sen skulle de gärna få se till så att skyskrapan har lite mer resistens mot striden, det är trist att den rasar inom 3 minuter tycker jag.
Själv går det alltid åt helvete för mig, det känns som jag springer runt med en stor jävla röd pil på skallen, jag dör tammefan hela jävla tiden* fast jag försöker smyga mig fram o ta det lungt. Och om det nu skulle hända att jag får "the drop" på nån så vänder dom sig bara om och dödar mig på 2 kulor känns det som, jag träffar inte ett skit oavsett vapen, trots ok ping..
*av "osynliga" gubbar ska tilläggas, tror mina gamla skruttiga ögon inte hinner reagera.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
31 kills, bra jobbat
Jag ser framemot slutet av Oktober när vi får spela hela rasket.
You know it. Ja, det lär blir kvällsunderhållningen i några månader framöver.
Jag kör aldrig och har aldrig kört Recon, jag är för het på gröten för att ligga stilla och vänta på att mina mål ska komma till mig istället för vice versa. Men som Engineer och Assault har jag sällan problem med Snipers. Ofta är man inomhus, och utomhus kan man springa taktiskt under skydd om man är rädd för att bli prickad. Sen får man ju ta de obligatoriska hustaksrensningarna med helikoptern om det är någon som är jobbig.
Tycker inte att någon bana är premierande för snipers egentligen. Det laget som har flest snipers brukar förlora för att de bara ligger stilla och försöker pricka folk istället för att hjälpa till och ta över flaggor.
Skulle ni säga att spelet är en klar förbättring i jämförelse med 3:an?
Om man nu bortser från alla möjliga buggar osv.
För tidigt att säga tycker jag. Jag tror (hoppas) att den största skillnaden blir i singleplayerkampanjen. Multiplayer har absolut några förändringar, både i banor, design, teknik och känsla men allting Dice har sagt får man ta med en nypa salt. Jag hade hoppats på att "Levolution" innebar att man kan spränga alla byggnader. Det kan man inte. Med det sagt så är multiplayern, enligt mig, den bästa krigssandlådan som finns nu.
Själv går det alltid åt helvete för mig, det känns som jag springer runt med en stor jävla röd pil på skallen, jag dör tammefan hela jävla tiden* fast jag försöker smyga mig fram o ta det lungt. Och om det nu skulle hända att jag får "the drop" på nån så vänder dom sig bara om och dödar mig på 2 kulor känns det som, jag träffar inte ett skit oavsett vapen, trots ok ping..
*av "osynliga" gubbar ska tilläggas, tror mina gamla skruttiga ögon inte hinner reagera.
Känner igen det där syndromet och för mig brukar lösningen heta: Hardcore
Brukar för det mesta se folk först, siktar och skjuter 2 kulor när de plötsligt vänder sig om och dödar mig?! Är för sopig på att hålla siktet stadigt även fast det är mindre recoil i BF4 (fasten att man verkar tåla mindre i vanilla)
Kuriosa: Den spawnande båten på D är ju rätt rolig
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Brukar för det mesta se folk först, siktar och skjuter 2 kulor när de plötsligt vänder sig om och dödar mig?! Är för sopig på att hålla siktet stadigt även fast det är mindre recoil i BF4 (fasten att man verkar tåla mindre i vanilla)
Mjo, jag brukar också lira HC, men jag har inte sett några servrar i betan som kör det.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Mjo, jag brukar också lira HC, men jag har inte sett några servrar i betan som kör det.
Nä vi får vänta tills det släpps för att få HC
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?