Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Medlem

Mitt 670 pallar precis 60 FPS, jag är van vid 120 FPS i BF3 då jag kör 120 Hz skärm och får mycket mer flyt. Betan är laggig och hackig, hoppas det blir bättre när spelet släpps. Annars gillar jag BF4 so far.

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen

Gå in i Origin spel mappen (den mapp där Origin lagt alla dina spel). Sen in i Battlefield 4 mappen, sen in i _installer/DirectX/redist och sen leta upp DXsetup filen. Då kommer han installera om DirectX etc etc... Då kommer det funka klockrent. Gjorde det iaf för mig.

Medlem

Jag har haft väldigt kul med betan. Visst fps droppar ibland men överlag så flyter det på väldigt bra för mig. Det ända jag kan klaga på just nu är att RPG kan låsa på fordon utan att det hörs när en flyger men det är en känd bugg.
Någon som vet varför de tog bort conquest? Nu hittar jag bara conquest large, jag som vill flyga med Little Bird

Edit: hittade två servrar när jag sökte på alla regioner


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Kan tyvärr inte säga så mycket om det. Jag gillar hur spelet är, att det känns mycket bättre än Bf3. Men i detta fallet så är det praktiskt taget ospelbart. Det bara laggar och buggar och massor av FPS -drops. Sitter med ett Gtx-780 och det är inget man direkt märker gör att det känns något bra flyt i spelet med

Medlem

Ett ospelbart Battlefield 3.5.

Medlem

Var lite besviken, inte så mycket nytt som sagt. Hade hellre inte haft någon levelution eller vad dom kallar det då siege of shanghai kartan bara är hälften så rolig efter att byggnaden är raserad. Det brukar för övrigt hända 3-4 minuter in i en match. Gillar inte hur skarpt tanken kan svänga när man kommit upp i hastighet heller, känns bara konstigt. Gillar att man kan ha egna kamouflage på fordonen dock.

Medlem

Funkar riktigt bra för mig. Me gusta mucho!

Medlem

Testade lite på 360n. Var fruktansvärt fult och tråkigt även för att vara en beta.
och folk har mage att gnälla över att cod-serien inte utvecklas.
Ghost känns då som ett större steg framåt gentemot föregående spel än BF4 i min bok.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Testade lite på 360n. Var fruktansvärt fult och tråkigt även för att vara en beta.
och folk har mage att gnälla över att cod-serien inte utvecklas.
Ghost känns då som ett större steg framåt gentemot föregående spel än BF4 i min bok.

I am intrigued. Snälla förklara närmare!

Medlem

Edit: På PC!

Jag spelade i helgen. Och jag tyckte det var mycket roligt. Det flöt på bra.

Det var vissa små saker som buggade. Ibland så fastnade animationerna, så en soldat som skulle huka sig fram, gled längst med marken, och lika så för de som låg ner.

Sedan fastnade en bild av helikoptrarna, när de sprängdes, på himlen. Det var hände vid varje explosion. Annars tycker jag det var riktigt roligt.

Första BF som jag lirar sedan det första, och blev sugen på att spela vidare!


signatur

Niet.

Medlem

Kör på ultra och inga som helst problem, har en amd processor och grafikkort. Ganska likt bf3 men har kul i spelet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av trashlight:

Tyvärr så har mina gtx680 i sli ej kunnat prestera även med de betadrivers som släppts.

Är väl något man får räkna med under en beta men fortfarande tråkigt när man inte kan utvärdera spelet då lagger gör det ospelbart -_-

Flöt på bra med allt på max för mig med bara ett GTX680, så testa med att slå av ena kortet.

Vad gäller betan så tyckte jag att den var tråkig, och det var på tok för få nyheter för att motivera ett köp.

Samma här, ett 680 samt i7 4770k 4.4ghz och 16gb ram på Ssd och Windows 8 pro.

Spelet i sig var väl inget utöver bf3. Men ledet håller ändå bra, blir nog ett köp vid prissänkning


signatur
Medlem

Meh.

Kommer inte köpa om inte DICE drar fram något oväntat, och sedan vad reccenssioner säger.

Och andra sidan fick beta mig att testa BFBC2 igen. Det däremot myclet roligt och underhållande!

Medlem

Jag gillar BF4 (Betan!!!). Men visst känns det lite som BF 3.5, så här långt.
Är det bara jag eller är ljudet lite bättre?! Även om ljudet i BF3 var snudd på gudomligt!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Betaversion

BF4 Beta är det, inte demo. Bara så vi är överens.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Ospelbart BF 2.8 skulle jag säga.

Arma 2 och 3 hela vägen, Dice har inte en chans!

Medlem

PC versionen är ospelbar. Laggar för mycket helt enkelt

Medlem

Sjukt irriterande när man inte kan spela. Kommer bara dit där det poppar upp en blå ruta som det står joining server på, sedan försvinner den och ingenting händer.

Inaktiv

Unlocks, unlocks så långt ögat når. Näe, jag gillade det inte alls då jag inte orkar med ännu ett unlocks baserat FPS.

Medlem
Skrivet av kzar:

Unlocks, unlocks så långt ögat når. Näe, jag gillade det inte alls då jag inte orkar med ännu ett unlocks baserat FPS.

Jag gillar unlocks, då kan en sätta ut mål som en klarar och blir belönad. Skulle vara väldigt tråkigt om allt var upplåst från början.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Battlefield 4 var under de första 1 - 3 dagarna helt spelbart för mig, inga FPS problem överhuvudtaget. Jag var tvungen att slänga på Vsync för jag ville inte att mitt grafikkort skulle använda mer än 60fps.

Med Nvidia drivers 327.23
Nvidia Geforce Phantom 580GTX 3GB
i7 3.6Ghz
16GB Ram 1600mhz
Vanlig S-ata 7k rpm

Jag älskade varie minut av "betan", jag hade kul. Även om det är likt 3:an så fanns det en hel del uppfriskande moment, såsom förbättrade ljud, att man återfått en commander i varje squad, bättre modifiering av vapen, bättre "score screen" som snabbt och enkelt visar vad man gjort//klarat.

Jag ser fram emot release, men kommer troligtvis inte köpa det försen om ett par månader när det dalat lite i pris, ungefär som jag gjorde med 3:an.

Men det är ett spel jag kommer rekommendera alla mina vänner som spelat något battlefield tidigare.

Medlem

Spelat det någon timme på PC och tyckte de 4-5 första rundorna var riktigt kul. men sen tröttna jag ganska fort. Inget nytt direkt och helt för mycket störande moment och buggar. Blir inget köp för mig detta då det känns som en expansion till BF3. Betala full pris för samma sak med lite fler features? nej tack.

Medlem

Efter att ha kämpat med olika drivrutiner och punkbuster och battlelog i allmänhet i 30 minuter så kom jag till slut in på en vettig server. Såg ingen skillnad mot BF3 förutom att det var sämre FPS. Upplevde samma delayed hitbox som i trean där man springer runt ett hörn för att undvika bli skjuten men ändå dör efteråt. Samma den-som-ser-den-andre-först-vinner gameplay som i trean. Folk som springer och sprayar träffar lika bra som en själv när man ligger ner. Inte mycket skill verkar behövas. Teammates som tar fordonen själva och sticker iväg och gör sin egen grej, och ingen taggar nån för att de inte vill att man ska sno deras kill. Okej, det var ett public game, men i t.ex. Tribes och NS finns det teamwork och taktik även i public games. Vet inte om det är pga spelarbasen eller om det är spelets uppbyggnad som orsakar detta.

Det säger lite om hur mycket nytt de har att komma med när de har Levolution som huvudsakliga selling point. Okej, en förrenderad sekvens av skyskrapans kollaps och liknande events som kan triggas när man skjuter sönder pelare etc. Coolt, men gör det verkligen spelet så mycket bättre?

Det största problemet med BF:BC till BF4 är att de inte har någon lagom pacing längre. Det är bara bam bam pew pew kablosh bang hela tiden. Folk flyger med fallskärmar överallt, alla väggar sprängs, bilar och tanks försöker köra över en och man har ingen susning om vilken riktning fiender kan dyka upp från. Man hinner knappt hämta andan. Men jag börjar väl bara bli gammal kanske.

dmn
Medlem

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

Medlem

Tycker man ska kunna spränga alla byggnader.
Att nätkoden ska bli ytterligare bättre

Annars är jag toknöjd med balanseringen på alma fordon.. äntligen har infantiristerna en chans!

Det är en stark uppgradering från bf3..
Men skrattar åt xbox folket som kör i typ bf2 upplösning på texturerna men ändå new gen polygons

Medlem

Sjukt nice. Grafiken e bra som fan och ljudet är riktigt jävla bra maxar grafiken med ett msi geforce gtx 670oc utan problem

Medlem

lagget kommer förmodligen vara fixat tills release då det är det största problemet just nu.

Medlem

Tycker om i princip alla nya features, enda problemet är prestandan men det lär patchas med tiden.

Medlem

Kör på ps3. Gillar känslan i spelet, mer som bc2 än bf3. Kommer absolut inte köpa det till ps3, detaljfattigt och grått, påminner om de spel som släpptes mot "slutet" av ps2ans cykel, tex wipeout tre, flöt på fint men såg tråkigt ut, sen att det är 24 spelare max är bedRÖVligt. Men till våren för 299 till ps4 kan det kanske bli ett köp.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av dmn:

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

lägg ner ditt skitsnack.. jag har ett 760 och det rullar på fint för mig men har hört och läst(scrolla upp) att folk med bättre datorer laggar som fan.. nått är fel i optimeringen

Medlem

Fungerar jättebra för mig förutom att jag råkade på fryslagg när jag körde på hög grafiknivå.

Men när jag sänkte grafiken till medium fungerar allt superduper. Det är kul också. Ett BF3 med mer teamwork.

Skriv svar