Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen

Samma här... Finns en tråd med över 7500 svar på forumet om samma problem med ett antal lösningar som inte leder någonstans förutom för enstaka personer och inte ett ord från någon på DICE. Synd, synd.

Medlem

Fullständigt o-hypad. Hade early access och har det installerat men har inte startat det en enda gång. Är (tyvärr?) helt otroligt o-hypad för BF4.

Av vad jag förstått så finns en hel del buggar kvar. Markfordon är mer BF2 än BF3 och helikoptrarna likaså.

Blir väl att testa det nåt under veckorna framåt. Utgår från att betan går till i alla fall minst en vecka före release. Sen köper man väl retail och lägger ner nån tusenlapp på det hela som det verkar kosta i slutändan.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

lagget kommer förmodligen vara fixat tills release då det är det största problemet just nu.

Beror lite på vem som sagt det. Det finns de på Dice som uppsåtligt och medvetet ljuger för köparna för att inte missa sales. Hej Lars Gurstavsson förresten! *vinkar*


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Väldigt dåligt. Förstår inte varför dom låter folk lira en sådan trasig beta? Man får ju inte direkt något vidare intryck...

Hur som helst så känns det som (precis som man trodde) någon stor expansion till BF3.

Riktigt ruttet att dom döper spelet till BF4.

Man kan ju dock räkna ut med skithålet att det är äckel-EA som tvingat DICE till detta.

EA = Electronic Asswipes.

Medlem

Flyter kanon för mig och mina vänner. Tråkigt att höra att så många har problem med Betan. Får hoppas det fixar sig tills release. Jag är mycket nöjd med betan och kan knappt hålla mig inför fulla spelets release. Ska bli spännande med alla banorna.

Skrivet av totte1015:

"Its only Beta, why you heff to be critic??"

Ingen jävla beta detta. Det är ett demo.

Spelade i 5 minuter, vart total less på det sedan.

Suck. Det är inget demo. Det är precis som alla säger en Beta.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För övrigt bör man förstå att vitsen med betan i det stadie som den är och så nära release man är blir givetvis att stresstesta servrar och battlelog.

Att ni spelar och det suger har väldigt litebmetans syfte att göra.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag upplever att spelet är några steg mer krävande än bf3, bara. Kör high/ultra istället för ultra på mitt 7970 med 4770k och ligger runt 60 fps med dom nya beta-drivrutinerna.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Man kan ju dock räkna ut med skithålet att det är äckel-EA som tvingat DICE till detta..

Klart det är så. Dice gillar inte pengar, det är därför de sålde sig till EA. Självklart hade allt varit på topp i alla hörn om bara Dice fått göra som de ville. Såklart!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag gillar det! Tycker det känns som bättre flyt i rörelser och strider än 3:an.
Trots att jag kör med ett gtx 560Ti kort är det fullt spelbart och laggar inte nämnvärt. Visst liknar det 3:an men det känns ändå fräscht så jag kommer köpa det. Fast jag väntar nog på prissänkning efter release!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångaren (eller valfri FIFA, NBA, etc)


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?

Givetvis helhetsintrycket. Ljud, grafik, gameplay, leveldesign, effekter. Vad är egentligen svårt, det borde vara ett självklart svar? Vad väntade du dig egentligen? -"Nej, inte grafiskt, det räcker med att bättra på ljudeffeklterna"?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hade fattat om detta var ett expansion till bf3... men för i helvete 1200 kr för bf4?? Njaa tvekar på den va giriga EA helvete

Medlem

Spelade betan de första dagarna, fungerade utan problem med väldigt få och inte SÅ intensiva FPS-drops (typ från 40 till 20 någon sekund) på max inställningar.

kör 1xAMD Radeon 7950 XFX, i5 2500 3.6ghz och 16 GB ram.

Medlem
Skrivet av pyromarne:

Hade fattat om detta var ett expansion till bf3... men för i helvete 1200 kr för bf4?? Njaa tvekar på den va giriga EA helvete

Nu är ju inte DLC's och premium ett krav men givetvis är det märkligt att spela med samma spelare utan samma förutsättningar att spela till sig.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av dmn:

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

Så stutteringen jag har med Titan i 1080p är inte på riktigt menar du? Tack!

Skrivet av Zpartan:

Ospelbart BF 2.8 skulle jag säga.

Arma 2 och 3 hela vägen, Dice har inte en chans!

BF är betydligt mer lättilgängligt än ArmA, och vinner iom det över ArmA om att "ha en chans".

Skrivet av Ankh:

Flyter kanon för mig och mina vänner. Tråkigt att höra att så många har problem med Betan. Får hoppas det fixar sig tills release. Jag är mycket nöjd med betan och kan knappt hålla mig inför fulla spelets release. Ska bli spännande med alla banorna.

Skrivet av totte1015:

"Its only Beta, why you heff to be critic??"

Ingen jävla beta detta. Det är ett demo.

Spelade i 5 minuter, vart total less på det sedan.

Suck. Det är inget demo. Det är precis som alla säger en Beta.

Det är lite av båda. Tror att den står som "Open Beta Demo" i Playstation Store?

Skrivet av zobino:
Skrivet av PsyX:

Att de ens släpper en version som funkar så pass kasst är skamligt.

Ok om det är 6,7 månader innan release och faktiskt är en BETA. Men detta är ett DEMO och det funkar extremt dåligt.
Man blir bara förbannad.

Någon bakom kulisserna som kan faktiskt ge en bra anledning till varför de skulle göra så från ett affärsperspektiv? Det skulle vara väldigt intressant att veta.

B... But it&amp;#039;s just a beeeeeeta.

Om du hade läst på hade du redan vetat att den build som betan kör på är en som är väldigt gammal (säkert en bit innan sommaren) Läste att detta demo focuserade på att testa servrarna och inte spelets prestanda

EDIT: Alltså liknande som det var då BF3 hade sin multiplayer beta

Så gammal är den inte. Men många av buggarna i betan är redan fixade.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångaren (eller valfri FIFA, NBA, etc)

var väl inte så stor skillnad på bad comapany 1 och 2 heller, eller minns jag fel?

man hinner väl inte göra stora hopp numera på ett par år. vad gör det egentligen, företagen behöver pengar för att överleva. De kan inte vänta fyra år för att ett helt nytt spel.

Men sen håller jag även med, förr eller senare så vill man ha ett större kliv. Du nämnde fifa och nhl. Jag ser gärna ett lika stort hopp nu som från 06->07.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Själv har jag inte haft några problem. Kör med 7970 med 13.10 beta.

Folk som klagar på grafikproblem mm, borde ha klart för sig att det rör sig om en beta. Även om folk har börjat kalla det för Demo så är det så att så länge de kallar det beta så borde man förvänta sig olika problem, är man inte beredd på det så väntar man till spelet släpps och hör hur domen lyder (om det fungerar bra eller inte). Sen kommer ju både AMD och Nvidia uppdatera sina drivrutiner så man får helt enkelt vänta om man har stora problem.

Själva spelet tycker jag är rätt roligt, faktiskt bättre än bf3. Gillar banan, roligt med höjdskillnader, vapen hanteringen är bättre, tanks och fordon känns bättre balanserade (med ammo). Just nu vill jag bara se mer banor och hardcore mode.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?

Givetvis helhetsintrycket. Ljud, grafik, gameplay, leveldesign, effekter. Vad är egentligen svårt, det borde vara ett självklart svar? Vad väntade du dig egentligen? -"Nej, inte grafiskt, det räcker med att bättra på ljudeffeklterna"?

Alright. Vill bara se vart jag har dig.

Själv tycker jag deras (om än tramsiga namnval) levelution i kombination med klassändringarna/båtarna/tyngden (för mig känns det tyngre..dock inte tanksen konstigt nog)/ljudet/commander (yes, den har funnits tidigare..jag vet)/5 mans squads/nya vapen/nya kartor och det brilljanta ljudet gör magnefikt jobb för att kallas BF4. Att miljön ändras medan vi spelar (typ stormar och som i betan - det blir dammigt som fan) är ett riktigt bra inlägg i serien.
Sen ipad/galaxy pad osv tillägget är också en nyhet som åtminstone JAG uppskattar. Hissarna var också en bra lösning på att hindra campers på taket, möjligheten att ha fler sikten var också välkommet för min del. Battlelogs uppgradering var även det något jag gillade starkt och samma sak hela UI'n i spelet.
Dessa sakerna kanske inte alla räknas som "nyheter" men för mig var det definitivt inte ett bf3.5.
Men smaken är som baken antar jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

36 - 2 i stats med 9656 poäng kan inte klaga

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?

Givetvis helhetsintrycket. Ljud, grafik, gameplay, leveldesign, effekter. Vad är egentligen svårt, det borde vara ett självklart svar? Vad väntade du dig egentligen? -"Nej, inte grafiskt, det räcker med att bättra på ljudeffeklterna"?

Alright. Vill bara se vart jag har dig.

Själv tycker jag deras (om än tramsiga namnval) levelution i kombination med klassändringarna/båtarna/tyngden (för mig känns det tyngre..dock inte tanksen konstigt nog)/ljudet/commander (yes, den har funnits tidigare..jag vet)/5 mans squads/nya vapen/nya kartor och det brilljanta ljudet gör magnefikt jobb för att kallas BF4. Att miljön ändras medan vi spelar (typ stormar och som i betan - det blir dammigt som fan) är ett riktigt bra inlägg i serien.
Sen ipad/galaxy pad osv tillägget är också en nyhet som åtminstone JAG uppskattar. Hissarna var också en bra lösning på att hindra campers på taket, möjligheten att ha fler sikten var också välkommet för min del. Battlelogs uppgradering var även det något jag gillade starkt och samma sak hela UI&#039;n i spelet.
Dessa sakerna kanske inte alla räknas som "nyheter" men för mig var det definitivt inte ett bf3.5.
Men smaken är som baken antar jag

Ljudet och ljuset tycker jag är de största förbättringarna.

Den kritik jag kan hålla med om är att BF4+Premium har en lite väl hög prislapp. De skulle kört på en kombo för typ 900kr eller nåt i den stilen.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?

Givetvis helhetsintrycket. Ljud, grafik, gameplay, leveldesign, effekter. Vad är egentligen svårt, det borde vara ett självklart svar? Vad väntade du dig egentligen? -"Nej, inte grafiskt, det räcker med att bättra på ljudeffeklterna"?

Alright. Vill bara se vart jag har dig.

Själv tycker jag deras (om än tramsiga namnval) levelution i kombination med klassändringarna/båtarna/tyngden (för mig känns det tyngre..dock inte tanksen konstigt nog)/ljudet/commander (yes, den har funnits tidigare..jag vet)/5 mans squads/nya vapen/nya kartor och det brilljanta ljudet gör magnefikt jobb för att kallas BF4. Att miljön ändras medan vi spelar (typ stormar och som i betan - det blir dammigt som fan) är ett riktigt bra inlägg i serien.
Sen ipad/galaxy pad osv tillägget är också en nyhet som åtminstone JAG uppskattar. Hissarna var också en bra lösning på att hindra campers på taket, möjligheten att ha fler sikten var också välkommet för min del. Battlelogs uppgradering var även det något jag gillade starkt och samma sak hela UI&amp;#039;n i spelet.
Dessa sakerna kanske inte alla räknas som "nyheter" men för mig var det definitivt inte ett bf3.5.
Men smaken är som baken antar jag

Ljudet och ljuset tycker jag är de största förbättringarna.

Den kritik jag kan hålla med om är att BF4+Premium har en lite väl hög prislapp. De skulle kört på en kombo för typ 900kr eller nåt i den stilen.

Det kan man hålla med om. Dock köpte jag båda för 695kr totalt.

Skrivet av FuzioN:

36 - 2 i stats med 9656 poäng kan inte klaga

Heli? Sniper?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FuzioN:

36 - 2 i stats med 9656 poäng kan inte klaga

Förlåt, men ser du någon annan här som skrivit sina stats som de fick en gång? Inte riktigt relevant. Men du är jätteduktig, nu vet vi det.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångarna (eller valfri FIFA, NBA, etc)

Menar du grafiskt då?

Givetvis helhetsintrycket. Ljud, grafik, gameplay, leveldesign, effekter. Vad är egentligen svårt, det borde vara ett självklart svar? Vad väntade du dig egentligen? -"Nej, inte grafiskt, det räcker med att bättra på ljudeffeklterna"?

Men alla de punkter skiljer från BF3, men frågan är hur mycket. När klassificerar man det som ett nytt spel?
T ex ta Majora's Mask det använder nästan bara assets från OOT så grafiskt skiljer det sig inte alls. De andra punkter skiljer men till varierande grad.

Tittar man tillbaka så kan man se hur stora skillnader mellan spel i samma franchise, steget mellan 2D och 3D, mm. De hoppen går inte längre att göra. Så jag frågar dig vad krävs för att bf4 ska få kalla sig för ett nytt spel?

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen

Uppdatera Punkbuster manuellt och det funkar. Hade samma fenomen. Kan vara att BF4 har lite problem med BF3 installationen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jo, det är väl skoj, men det är BF3.5.

För er som har nvidia kort och lagg. Jag körde GeForce Experince och Optimiserade inställningarna, ändrade inget ingame, och lagget försvann. Flyter som silke på mitt 570.

Skiter i hur det ser ut i och med det är beta och texturer funkar inte som dom ska på vissa ställen ändå så, huvudsaken är att man kan spela. Grafiken får man sen i fullversionen, om man nu skulle skaffa det.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av PsyX:

Att de ens släpper en version som funkar så pass kasst är skamligt.

Ok om det är 6,7 månader innan release och faktiskt är en BETA. Men detta är ett DEMO och det funkar extremt dåligt.
Man blir bara förbannad.

Någon bakom kulisserna som kan faktiskt ge en bra anledning till varför de skulle göra så från ett affärsperspektiv? Det skulle vara väldigt intressant att veta.

B... But it&#039;s just a beeeeeeta.

Kör du Windows 7 OS? Isåfall, där har du svaret varför spelet är "laggigt/ dåligt optimerat osv" BF4 är optimerat för Windows 8 och framåt, dålig stil men riktiga releasen blir ju såklart optimerad. Micro$oft vettu, pengar rullar in..

Medlem

Jag tycker att det är synd att de har lagt så mycket fokus på fel saker som customization, unlocks, mer laser lockons, överdrivet massa saker på skärmen och auto regen.

Ni som spelar betan, finns det en BF2 liknande Commo Rose?

Medlem
Skrivet av donhenri:

Ni som spelar betan, finns det en BF2 liknande Commo Rose?

Svar Ja. Mycket bättre än BF3's och väldigt lik BF2's

Skriv svar