Watch Dogs kräver 6 Gb ram

Robot

Ubisoft har spikat hårdvarukraven för sin paranoida actionspel.

#watch-dogs

Medlem

Låter lovande, då är det högupplösta alt väldigt varierande texturer!

Medlem

Det börjar kännas bra att man investerat i att ha 16 GB (eller mer)

Medlem

Handla ny grafik igen?
Hmmm...

Medlem

hmm... har bara 4GB RAM då mer har varit onödigt fram tills nu...:-(

Moderator | Testpilot

Gud vad jag behöver en ny dator... 3Gb ram och sitter fortfarande på 32 bit O___O

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade inte konsolerna x86 arkitekturen???

Medlem

Då klarar man sig gott å väl må jag säga ^^

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Hade inte konsolerna x86 arkitekturen???

x86_64 struktur dvs de klarar 64-bit program

Medlem

Borde inte vara några problem med 16 GB ram och en 3570K klockad på 4,7 GHz, mitt grafikkort som är ett 570 är jag lite mer oroad över...

Edit: Riktigt nice dock att fler utvecklare tar avstånd från 32 bitar OS.

Medlem

Jag tror nog det kommer att rulla på 4Gb ram också, dock kanske det inte går optimalt.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det börjar kännas bra att man investerat i att ha 16 GB (eller mer)

"eller mer"? behövs det? känns som att 16 räcker ganska långt

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Uj uj uj... Känns som att en uppgradering på datorn är att behöva införskaffas inom en snar framtid nu >.<

Medlem

Intressant att de klarar att utveckla spelet till konsoller som har 256MB RAM men att det ändå väljer att inte göra det mer skalbart för PC spelare.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Intressant att de klarar att utveckla spelet till konsoller som har 256MB RAM men att det ändå väljer att inte göra det mer skalbart för PC spelare.

Next Gen konsollerna har ju iofs 8Gb Ram, och PC versionen bör vara mer lik dem än current gen.

Medlem

Och vem var det som sa att konsolerna bromsar utvecklingen...

Testpilot

Gött , 2Gb gränsen för spelen har legat och bromsat länge.
Känns bra att få mitt minne att jobba lite!

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Lasrod:

Next Gen konsollerna har ju iofs 8Gb Ram, och PC versionen bör vara mer lik dem än current gen.

Jag minns inte var jag läste det, men Watch Dogs utvecklades för PC primärt.

signatur

I drank what?

Medlem

det är nog inte crysis 3 som kommer melt pc, det blir nog detta spel.. haha undrar verkligen om spelet ens kommer allokera så mycket ram,, använder ens bf4 betan 2gb ram eller?

Medlem

Jag funderade på om next-gen konsolerna skulle innebära 64-bit spel för PC och det verkar stämma, Watch Dogs, CoD Ghosts och BF4 tyder åtminstone på det.

signatur

/Landstream

Medlem

Låter väldigt märkligt. Skulle inte det här spelet komma till PS3 och Xbox 360 också? Dom har ju inte i närheten av 6GB minne, så varför ska en PC behöva så mycket?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är nog inte crysis 3 som kommer melt pc, det blir nog detta spel.. haha undrar verkligen om spelet ens kommer allokera så mycket ram,, använder ens bf4 betan 2gb ram eller?

Testade precis BF4 betan och den käkar ca 2,9 GB RAM på en 64 players karta, och ca 1,2 GB grafikminne på medium/high utan AA i 1080P.

Medlem

Äntligen är 64bit OS standard ) tagit 5 år för länge!

Medlem

Känns mer befogat än CoD Ghosts iallafall..

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av SWEBarb:

Testade precis BF4 betan och den käkar ca 2,9 GB RAM på en 64 players karta, och ca 1,2 GB grafikminne på medium/high utan AA i 1080P.

kan man välja mellan 1080i och p? har aldrig sett den valmöjligheten i ett pc-spel

signatur

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av SWEBarb:

kan man välja mellan 1080i och p? har aldrig sett den valmöjligheten i ett pc-spel

Det har ju blivit en grej att säga 1080p 720p osv...

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av SWEBarb:

Det har ju blivit en grej att säga 1080p 720p osv...

jaså...men i spel skriver man väl ut hela upplösningen när man väljer? räcker att man skriver 1080 eller 720 då...

antar att det stör mig eftersom det i mitt jobb gör skillnad vilket man använder...

med det är väl som med Jeepar och Vesport antar jag.

signatur

Medlem

funderar på o köpa en next gen tills jag är klar med studierna. Känns jävligt ovärt o spendera csn lån på en ny dator haha =D

Medlem

hur pass högt upp i prestandalistan ligger intel core i5 4430 med ett radeon hd7790 1gb?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av SWEBarb:

Du kan ändra det i drivrutinerna för grafikkortet.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar