Inaktiv
BF4+Windows 8

BF4 körs tydligen mycket bättre på Windows 8 än Windows 7. Ett bra skäl och byta OS?

Medlem

gört plus att i windows 8.1 så kommer kunna använda startmenyn igen..

Medlem

Har du testat 8.1?

Har inte Win8 själv så jag kan inte verifiera, men det jag läst säger bara att Microsoft har gjort en Startknapp som tar en till Modern UI.

Alltså inte en meny i den mening som finns i Windows7.
Startknappen ska ge tillgång till administrativa funktioner, inte genvägar till installerade spel/program, samt vänsterklickar man på startknappen så tas man till Modern UI.

Startknappen ska vara MS svar till de lite mer tekniska användarna som inte kunde ta sig in i systeminställningarna lika lätt i Win8 som i Win7 etc enligt de sidor jag läst.

Jag är nyfiken på Win8, men jag har ingen touch-skärm direkt och jag hatar min Windows Phone pga just Modern UI (billig telefon för att vara en smartphone, men värdelös jämfört mot Android eller iOS).
Får se om det blir någon super-rea någonstans så man kan få Win8 Pro för nån hundring (mer tycker jag inte det är värt, inte ens värt bandbredden att tanka ner det).

Inaktiv

^ Du måste inte använda nån touch-egenskap för att kunna använda eller njuta av Win8 . Se det som en bättre version av Windows som bootar snabbare och känns allmänt snabbare. Du kan göra den helt likt Win7 med några enkla klick.

Och 8.1 kommer bli grymt.

Medlem
Skrivet av bleak:

...Du kan göra den helt likt Win7 med några enkla klick..

Jag vet att det finns "Classic Shell" till W8. När det blir dags för ny dator (moderkort+cpu+R9 eller GTX800) så kanske jag klämmer in W8 men det återstår att se reaktioner från 8.1 (när det officiellt släpps) och se vad t.ex. http://www.classicshell.net/ kokar ihop.

Medlem

Jag kunde inte ens starta bf4-betan (jag har windows 8)

Säkert inte mitt OS som strular, fanns inget skäl till att bry sig.

Medlem

Windows 8.1 funkar precis som förväntat. Förutom startknappen, gemensam skrivbordsbakgrund och att man kan boota till skrivbordet är det ganska lite nytt på utseendefronten. Sökfunktionen är mycket bättre däremot, så det är helt klart en fin uppdatering till Windows 8. Har en kompis som är utvecklare, så jag får testa alla versioner någon månader tidigare.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Windows 8.1 funkar precis som förväntat. Förutom startknappen, gemensam skrivbordsbakgrund och att man kan boota till skrivbordet är det ganska lite nytt på utseendefronten. Sökfunktionen är mycket bättre däremot, så det är helt klart en fin uppdatering till Windows 8. Har en kompis som är utvecklare, så jag får testa alla versioner någon månader tidigare.

Kan inte han be Microsoft och göra ett Windows som baseras till "gamers".

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av 73mpl4R:

Kan inte han be Microsoft och göra ett Windows som baseras till "gamers".

Som om det skulle behövas.

Medlem

Windows 8.1 erbjuder en startknapp som tar dig till MetroUI.
Jag skulle spela BF4 för första gången igår. Multiplayer hänger sig, singel player hänger sig. Vet inte vad det beror på än. Har den drivrutin till grafikkortet som rekommenderas samt möter jag alla de krav som ställs för att spela.

Men det hänger sig ändå. Vet inte om det har med 8.1 att göra. Tycker ändå att det var värt att nämna innan ni gör något som att uppdatera.

signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Windows 8.1 erbjuder en startknapp som tar dig till MetroUI.
Jag skulle spela BF4 för första gången igår. Multiplayer hänger sig, singel player hänger sig. Vet inte vad det beror på än. Har den drivrutin till grafikkortet som rekommenderas samt möter jag alla de krav som ställs för att spela.

Men det hänger sig ändå. Vet inte om det har med 8.1 att göra. Tycker ändå att det var värt att nämna innan ni gör något som att uppdatera.

windows har inget att göra med att BF4 hänger sig. Det är ett problem som DICE själva vet om. Om du nu menar att det kraschar emellanåt?

Medlem

Ja precis. Både i Multi och Single player så hänger/crashar det. Det går bra att lira en stund, sedan crashar det. Sedan startar man om och kör igen en bit, osv, osv.

Visst var det dags för underhåll idag?

signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Har du testat 8.1?

Har inte Win8 själv så jag kan inte verifiera, men det jag läst säger bara att Microsoft har gjort en Startknapp som tar en till Modern UI.

Alltså inte en meny i den mening som finns i Windows7.
Startknappen ska ge tillgång till administrativa funktioner, inte genvägar till installerade spel/program, samt vänsterklickar man på startknappen så tas man till Modern UI.
http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/reviews/3456551/Windows_8...

Startknappen ska vara MS svar till de lite mer tekniska användarna som inte kunde ta sig in i systeminställningarna lika lätt i Win8 som i Win7 etc enligt de sidor jag läst.

Jag är nyfiken på Win8, men jag har ingen touch-skärm direkt och jag hatar min Windows Phone pga just Modern UI (billig telefon för att vara en smartphone, men värdelös jämfört mot Android eller iOS).
Får se om det blir någon super-rea någonstans så man kan få Win8 Pro för nån hundring (mer tycker jag inte det är värt, inte ens värt bandbredden att tanka ner det).

Så ser min ut. Inte windows egna, men en klar vinnare över bajs metro.
Använder aldrig metro, operativ systemet fungerar exakt som windows 7 ifall man bara installerar en start meny.

Medlem
Skrivet av Loltron:

http://imageshack.com/a/img841/6323/zwr9.jpg

Använder aldrig metro, operativ systemet fungerar exakt som windows 7 ifall man bara installerar en start meny.

Den där såg ju rätt nice ut ifs. Faktiskt något som skulle vara intressant om/när jag skaffar W8 (den eller Classic Shell).
Vilken Startknapps app är det?

Medlem

Nu funkar det mycket bättre, efter uppdateringen i måndags!

signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Loltron:

http://imageshack.com/a/img841/6323/zwr9.jpg

Den där såg ju rätt nice ut ifs. Faktiskt något som skulle vara intressant om/när jag skaffar W8 (den eller Classic Shell).
Vilken Startknapps app är det?

https://www.pokki.com/windows-8-start-menu

Den är rätt nice, mycket inställningar för utseende och vad man vill ha i den om man högerklickar på den "nya" start knappen. Ersätter även att windows knappen drar upp metro, väldigt skönt.

1
Skriv svar