Medlem
Sadisten

Brukar normalt sett ej ta upp samhällsaktuella ämnen här, med vissa undantag, men efter lite skumläsning på DN och SvD idag så tyckte jag att det var viktigt att belysa vad minst 13 kvinnor har genomgått. Som taget ur en brutal film har dessa tjejer vandrat genom ett otänkbart, och tyvärr inte ensamt förekommande, helvete. Det jag pratar om är arresterandet av serievåldtäktsmannen som idag åtalas för dessa tjejers lidande. Det han har gjort är så fel att jag inte lyckas att sätta ord på det. Att detta händer dagligen får mig att må riktigt illa.

En mindre att oroa sig för i alla fall.

DN: http://www.dn.se/sthlm/serievaldtaktsmannen-atalas-for-sex-va...

SvD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-atalas-for-sex-valdtakt...

#blogg

Sadisten

Jag mår också illa av att läsa det. Det är märkligt att man bara ger dessa "människor" en örfil och låter dem fortsätta. Som om ett tramsigt litet straff skulle ta bort de sjuka begären.

Vad hände med kemisk kastrering och dyl? Det verkar vara det enda som hjälper och kontinuerlig behandling; alternativ mångårig terapi.

signatur
Medlem

Ja annars så kan de väl bara ha en offentlig och öppen rättegång och sedan så har nog naturen sin gång. Minns när jag bodde i Umeå och polisen ännu inte fått tag på "Haga-mannen", var ett tag nära att lynchmobbar drog ut på gatorna för att agera medborgargarde och hade ha inte blivit dömd så hade det blivit livat.

Medlem

Fyfarao...

Usch, FYFAN.....

signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem

intressant att det kom till kännedom för såpass längesen och begravdes så länge. man kan nästan misstänka att Polisens egen Max Hardcore fick sin inspiration, om än inte var framme med spaden själv.

Skrivet av walter_iego:

Jag mår också illa av att läsa det. Det är märkligt att man bara ger dessa "människor" en örfil och låter dem fortsätta. Som om ett tramsigt litet straff skulle ta bort de sjuka begären.

Vad hände med kemisk kastrering och dyl? Det verkar vara det enda som hjälper och kontinuerlig behandling; alternativ mångårig terapi.

nej det vore ju både inhumant och ta ifrån nån sin människovärdighet eller vad det brukar heta.

varför det inte är märkligt är för att det kostar att bura in dem, att offren ofta är lika ointressanta ekonomiskt sett som förövarna inte är det.

1
Skriv svar