Ut ur Dallas-garderoben

Redaktör
Ponny
Ut ur Dallas-garderoben

Jag har en liten hemlighet. Jag tycker Dallas är jättebra. Nya, alltså. Den senaste säsongen, alltså. När jag började titta i fjol var det mest av nostalgiskimrande skäl. Jag menar, hela min barndom präglades ju av det där Texas-dramat. Miss Ellie, J.R., Bobby och – Pam. Åh, Pam. Hon var underbar. Synd att hon kraschade in i en långtradare med olja och blev mumifierad. Men ska man dö i såpoperor ska man göra det ordentligt.

Nåja, Dallas anno 2012 var lite seg. Dallas anno 2013 är av annan kaliber. Faktiskt. Raffinerat och lite bisarrt. För många intryck. Och jag vet ju vad som väntar. J.R. ska dö. Och vi ska äntligen få förklarat vad sjutton som hände med Pam för tjugofem år sedan (för ska man dö ska man ju förvisso göra det ordentligt, men ändå lämna dörren öppen för en mirakulös comeback! Eller åtminstone en förklaring).

Så nu kom jag ut ur Dallas-garderoben. Hej, hej.

[ia=858183; large]
Kan man undra!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Ut ur Dallas-garderoben

Dallas är kult och något alla bör ha sett, någon gång i varje fall. "Dynasty" hade också sina ljusa stunder, för att inte tala om "Falcon Crest". Ljuva såpatider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Jag gillade mest skördetröskan i början.


signatur

I am the black wizards.

ZF
Medlem
Citat:

Så nu kom jag ut ur Dallas-garderoben. Hej, hej.

du menar naturligtvis kom ur duschen.

håller för med Olander om skördetröskan, det var så att man ville bli bonde innan man grepar hur segt det är. samma känsla som Farming Simulator ger mao...

Medlem

Stackare. Har ni inte sett varningstexten i början av avsnitten? Tittande i mer än 5 sekunder på någon såpa ger ögoncancer.

ZF
Medlem
Skrivet av cordylus:

Stackare. Har ni inte sett varningstexten i början av avsnitten? Tittande i mer än 5 sekunder på någon såpa ger ögoncancer.

dumheter, såpa är en ren naturprodukt fri från konstiga kemikalier.

Medlem

Jag gillar också Dallas och tycker även jag det nya är helt ok, lite mycket 24 ibland, men ja, det är väl så nuförtiden.

Det är svårt att säga att Dallas inte har ett av de bästa introna, hur det är klippt, alla miljöer och den musiken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

Det är svårt att säga att Dallas inte har ett av de bästa introna, hur det är klippt, alla miljöer och den musiken...

Word! Vad hände med dessa intron? Nu för tiden verkar man nöja sig med en liten logga och en musiksnutt. Det ska ju vara FLERA MINUTER och innehålla ALLA KARAKTÄRER. Så ska det vara, helt enkelt. Sätta känslan.


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Hipshot:

Det är svårt att säga att Dallas inte har ett av de bästa introna, hur det är klippt, alla miljöer och den musiken...

Word! Vad hände med dessa intron? Nu för tiden verkar man nöja sig med en liten logga och en musiksnutt. Det ska ju vara FLERA MINUTER och innehålla ALLA KARAKTÄRER. Så ska det vara, helt enkelt. Sätta känslan.

Som typ Saturday Night Live, där introt pågår i tio minuter Det är en jäkla såpa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har tyvärr bara sätt nya Dallas och där är ju väldigt bra! men ska nog se den gammla nån Dallas nån gång.

1
Skriv svar