Problem ladda ner filer

Medlem
Problem ladda ner filer

Tjena!

Installerade ZoneAlarm förra veckan och det känns som att det var ungefär då jag började få problem med att ladda ner filer. Nu kan jag inte ladda ner från FZ tex. Inbäddade filmer i nyheterna laddar ibland men inte alltid. Ibland börjar filer laddas för att stanna en bit in.

Har alltid kört Sygate PF innan men tänkte testa ZA eftersom det fått bra kritik och samtidigt var gratis. När jag körde SPF verkade allt funka bra. Nu tror ju inte jag att ZA är kass, det är väl jag som har konfat det fel. Hoppas nån kan hjälpa!

Jag kör FireFox för det mesta men problemen återfinns i IE också. I inställningarna i ZA finns Program Control, här har jag tillåtit FF under Access, både Trusted och Internet. Under Server har jag frågetecken på FF, både Trusted och Internet så då antar jag att den skall fråga om den behöver access. Nu ändrade jag precis så FF har access även under Server men det hjälpte inte heller.

Vad gäller andra program i denna listan så har jag det mesta med frågetecken, inte mycket som verkligen är blockerat. Någon som har nån bra idé på vad som skulle kunna vara fel?


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

Ifall någon är intresserad, hittade denna sidan där någon annan beskriver samma problem och löste det genom att avinstallera ZA och sedan installera Comodo istället.

http://www.alixaxel.com/wordpress/2007/06/21/zonealarm-firewa...

Nu har jag avinstallerat ZA och installerat Comodo istället. Nu funkar allt kanon igen!


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

kör Comodo Anti-Virus och Firewall, fungerar väldigt bra

1
Skriv svar