Final Fantasy VI på väg till mobiler

Robot
Medlem
Final Fantasy VI på väg till mobiler

Oooh, hoppats att detta skulle dyka upp förr eller senare nu när en massa andra FF spel dykt upp i luren. Förutom ff7 så är sexan helt klart näst bäst enligt mig. (har inte kört högre än ff9 dock, och nian var på emulator).

Medlem

Finns det någon bra kontroll man kan haka på till spel som detta? Tips någon? Har en Nexus 4, men funderar på att byta till iphone 5s när den dyker upp. Borde vara samma kontroll som till iphone 5 kan tankas.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Finns det någon bra kontroll man kan haka på till spel som detta? Tips någon? Har en Nexus 4, men funderar på att byta till iphone 5s när den dyker upp. Borde vara samma kontroll som till iphone 5 kan tankas.

Kanske denna?
http://www.coolstuff.se/Gametel

Har en sådan kontroll själv och den funkar finfint att spela mobilspel och emulatorspel med.


signatur
Medlem
Skrivet av caelestis:

Finns det någon bra kontroll man kan haka på till spel som detta? Tips någon? Har en Nexus 4, men funderar på att byta till iphone 5s när den dyker upp. Borde vara samma kontroll som till iphone 5 kan tankas.

Använder själv en trådad Xbox360 kontroller för att spela. Men det duger bra med en PS3-kontroller också.

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

Oooh, hoppats att detta skulle dyka upp förr eller senare nu när en massa andra FF spel dykt upp i luren. Förutom ff7 så är sexan helt klart näst bäst enligt mig. (har inte kört högre än ff9 dock, och nian var på emulator).

Nu var det otroligt länge sedan jag lirade något ur Final Fantasy-serien, men min topp tre skulle nog se ut ungefär så här:

3. Final Fantasy V
2. Final Fantasy VI
1. Final Fantasy VII

Har dock otroligt svårt för 3D-grafiken från Playstation-eran eftersom jag tycker den har åldrats så förbaskat dåligt. Vågar därför inte återvända till sjuan med risk för att förstöra mina fina minnen. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Blackwolfe:

Oooh, hoppats att detta skulle dyka upp förr eller senare nu när en massa andra FF spel dykt upp i luren. Förutom ff7 så är sexan helt klart näst bäst enligt mig. (har inte kört högre än ff9 dock, och nian var på emulator).

Nu var det otroligt länge sedan jag lirade något ur Final Fantasy-serien, men min topp tre skulle nog se ut ungefär så här:

3. Final Fantasy V
2. Final Fantasy VI
1. Final Fantasy VII

Har dock otroligt svårt för 3D-grafiken från Playstation-eran eftersom jag tycker den har åldrats så förbaskat dåligt. Vågar därför inte återvända till sjuan med risk för att förstöra mina fina minnen. =/

Finns hur många mod på pc som helst som fixar det. Koppla in en PS-kontroller i Pcn, dra en hdmi kabel till TV:n och kör hårt.

Skribent
Skrivet av Draug:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Blackwolfe:

Oooh, hoppats att detta skulle dyka upp förr eller senare nu när en massa andra FF spel dykt upp i luren. Förutom ff7 så är sexan helt klart näst bäst enligt mig. (har inte kört högre än ff9 dock, och nian var på emulator).

Nu var det otroligt länge sedan jag lirade något ur Final Fantasy-serien, men min topp tre skulle nog se ut ungefär så här:

3. Final Fantasy V
2. Final Fantasy VI
1. Final Fantasy VII

Har dock otroligt svårt för 3D-grafiken från Playstation-eran eftersom jag tycker den har åldrats så förbaskat dåligt. Vågar därför inte återvända till sjuan med risk för att förstöra mina fina minnen. =/

Finns hur många mod på pc som helst som fixar det. Koppla in en PS-kontroller i Pcn, dra en hdmi kabel till TV:n och kör hårt.

https://www.youtube.com/embed/TWEdM3o8bpc

Det där såg inte alls dumt ut!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det var sånt man hoppades på när ff7 skulle släppas igen men icke. Har inte testat att modda dock.

1
Skriv svar