Wii U-försäljningen ökade med 685% i Storbritannien

Medlem

Haha. Nej den enkla sanningen är ju att det är tid för SKATTEÅTERBÄRING i Storbrittanien just nu.

Så då var det utrett o klart.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Kommer Mario- och Zelda-spelen till PC?

Folk köper de system där det finns spel de vill åt...

hoppas nintendo aldrig låter något sådant hända, bara tanken på mario och zelda spel som släpps för pc ä äcklande =_=

Visst emulator för gamla nintendospel kan jag förstå då det är inte det lättaste att hitta gamla konsoler. men nya mario å zelda ska aldrig släppas till pc, dom hör hemma hos nintendo och ingen annan

Håller delvis med dig, men jag har alltid spelat spel på datorn, men mus och tangentbord, men köpte nyss en wireless xbox360 kontroll till datorn och det har skapat en helt annan känsla. För det första så har jag min 42" TV kopplad till datorn och med 360 kontrollern så blir det som att spela på konsol. De enda fall jag nu tycker konsol är värt att köpa är om det är spel som t.ex. Zelda som aldrig kommer komma till PC.

Medlem

Ganska roligt att ett gammalt spel i ett nytt format kan öka konsolförsälningen. Det hade gått ännu bättre för Nintendo och Wii u försäljningen om de istället hade släppt ett nytt Zelda, vilket många spelare vill ha.

Pikmin 3 är självklart också ett spel som har ökat Nintendos Wii u försäljning då det är nytt för den konsolen och exklusivt, samt en efterlängtad titel för en del spelare.

Alla som spelar vet om att man köper konsoler för deras speciella speltitlar som Halo, Killzone, Gears of war och något Mario spel. Vissa spel finns inte ens på PC och kommer aldrig att komma ut till det formatet heller, vilket gör att konsumenten inte har något val om man ska kunna spela det spelet än att köpa just den konsolen som passar för det.

Ekvationen är enkel - Den som kan erbjuda bäst spel för konsumenten kommer att stå högst på tronen i konsolkriget.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av nicbex:

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 685 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 2 sålda konsoler till 1370...not so much

Kul resonemang men matten är lite "off" skulle jag tro då en ökning med +685% är en multipel på 7,85, inte 685. Så antal sålda Wii U gick från 100 till 785

Fast så räknar man väl inte?
Sålde de 100 st för en vecka sen så är det 100% och ökade det med 685% så sålde de väl ändå 685 st nu?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av nicbex:

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 685 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 2 sålda konsoler till 1370...not so much

Kul resonemang men matten är lite "off" skulle jag tro då en ökning med +685% är en multipel på 7,85, inte 685. Så antal sålda Wii U gick från 100 till 785

Fast så räknar man väl inte?
Sålde de 100 st för en vecka sen så är det 100% och ökade det med 685% så sålde de väl ändå 685 st nu?

Jo det gör man om man skriver ökning med 685 %.

Edit: Du har grundbeloppet kvar. Om det du sa stämde så skulle en ökning på 5% innebära att försäljning gick från 100 till 5.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av nicbex:

Visst, hade man ökat från 1 miljon konsoler i månaden till 685 miljoner hade det ju varit minst sagt imponerande... från 2 sålda konsoler till 1370...not so much

Kul resonemang men matten är lite "off" skulle jag tro då en ökning med +685% är en multipel på 7,85, inte 685. Så antal sålda Wii U gick från 100 till 785

Fast så räknar man väl inte?
Sålde de 100 st för en vecka sen så är det 100% och ökade det med 685% så sålde de väl ändå 685 st nu?

100% Är alltid lika mycket som grundbeloppet, så om de sålde 100 konsoler för en vecka sedan, säljer de, efter en ökning på 100%, 200 konsoler.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Raklödder:

Till alla er som tänkt köpa en Wii U eller framtida konsol; bygg er en nu dator istället.

Kommer Mario- och Zelda-spelen till PC?

Folk köper de system där det finns spel de vill åt...

hoppas nintendo aldrig låter något sådant hända, bara tanken på mario och zelda spel som släpps för pc ä äcklande =_=

World of Zelda: Call of Link 4 Ganon Ops 2

Linjärt som counter strike, nerdummat som Diablo 3, pnuttegullifjantigt som alla blizzard spel och lika avancerade pussel som i Call of Duty singel player kampanjen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar