Överlevnadsspelet The Long Dark har finansierats

Medlem
Överlevnadsspelet The Long Dark har finansierats

Ser riktigt intressant ut!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Ser riktigt intressant ut!

håller med

Medlem

Grattis!

Ser fram emot att få frysa och svälta!

Btw, för er som inte haft förmånen (?) att prova på överlevnad IRL, så kan jag rekommendera det. Det var jobbigt när det väl pågick men i efterhand så ger det perspektiv på tillvaron.

SE

Medlem

Låter onekligen intressant!

Men brukar det fungera med kickstarter-spel för övrigt? Finns det några succéspel som har skapats genom just kickstarters?

Medlem
Skrivet av Bolleh:

Låter onekligen intressant!

Men brukar det fungera med kickstarter-spel för övrigt? Finns det några succéspel som har skapats genom just kickstarters?

Annat än att några projekt håvat in löjliga mängder stålar, så har vi väl inte sett nåt av storprojekten slutförda än, vad jag vet.. Personligen har jag backat tre och hoppas väl på att få se ett av dem nästa år åtminstone. Hoppas verkligen på att Carmageddon blir en riktig höjdare, haha!

phi
Medlem
Skrivet av Bolleh:

Låter onekligen intressant!

Men brukar det fungera med kickstarter-spel för övrigt? Finns det några succéspel som har skapats genom just kickstarters?

Beror på vad man definerar som succé.

http://www.metacritic.com/game/pc/shadowrun-returns

Jag upplevde Shadowrun Returns som ett lyckat kickstarterspel. Inte perfekt men fortfarande underhållande och värt summan som jag backade spelet för.

Finns del user generated content som är både bättre och mer "open world" än originalstoryn. Shadowrun Returns Unlimited är ett hett tips.

Helt klart värt att kolla upp om man gillar "old school"-rpgs.

Utöver det spelet så har inga spel som jag backat släppts ännu men jag väntar på Wasteland 2, Project Eternity, Torment: Tides of Numenera och Satellite Reign.

Succéspel? Det återstår att se men hittills har allt sett bra ut.

Medlem
Skrivet av Bolleh:

Låter onekligen intressant!

Men brukar det fungera med kickstarter-spel för övrigt? Finns det några succéspel som har skapats genom just kickstarters?

Inte av de riktigt stora men både SC och Elite 4 ser ut att kunna bli i klass med AAA-spelen (speciellt SC, väldigt imponerande vad de lyckas skapa med den relativt lilla budget de har haft).

Allting jag sett från SC pekar på kanske ett av de bästa spelen som gjorts inom genren, inget annat spel kommer i närheten förutom Elite 4.

Wasteland 2 och Banner Saga är annars spel som kommer komma ganska snart och jag kan inte vänta tills de är klara för mycket pekar på två bra spel.

Takedown är annars ett spel tillhör de lite "dyrare" spelen och det spelet har sågats rejält av recensenter. Bland de som backade spelet finns det både de som är nöjda och de som är mindre nöjda till de som aldrig mer kommer backa något på Kickstarter igen.

dmn
Medlem

Den långe mörke...lol.

Medlem

Nice, backat det även om jag ångrar mig lite, tyckte dom va otydliga med att det inte var multiplayer.

1
Skriv svar