Pokémon X & Y – fyra miljoner sålda exemplar på två dagar

Robot
Pokémon X & Y – fyra miljoner sålda exemplar på två dagar
Skribent
Pokémon X & Y – fyra miljoner sålda exemplar på två dagar

Ja, det går bra att donera en 3DS till undertecknad.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hmm, man kanske skulle ta och ta fram den gamla Gameboy:en och Pokémon Gold

Önskar bara att det inte krävs 2 dagar (än så länge) för CDON att "packa mina varor", så att jag kan få hem mitt 3DS och spelet! Vill köööra nuuu!

Edit: Precis när jag skrev illa om CDON så ändrade de statusen till "Postad".


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Skribent
Skrivet av Jozo:

Hmm, man kanske skulle ta och ta fram den gamla Gameboy:en och Pokémon Gold

Jag ska strax sticka till affären och hämta mitt paket med Pokémon Yellow


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jozo:

Hmm, man kanske skulle ta och ta fram den gamla Gameboy:en och Pokémon Gold

Får du hoppas att du kan spara ditt i spelet så inte batteriet tagit slut, för den okunnige kan det vara jobbigt att byta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

har mitt gameboy bredvid mig med pokemon röd och blå, av någon anledning hittar jag varken silver eller guld :(. älskade pokemon silver mest för det var min första

Medlem

Kommer nog plocka upp en 3DS senare i år. Tror det blir ett pokémon köp, har inte kört sen Guld och innan det röd.

Medlem

Min rumskamrat skaffade det precis. Tvingade han att starta om och byta pokemons så vi båda får alla starters. GANGSTA!


signatur

Videomupp

Medlem

Varför släpper dom två versioner av spelet?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Svaret är för att kränga så många exemplar som möjligt.

Själv är jag rasande förbannad på en liten detalj, också känd som "Antal spar-filer". Det finns nämligen bara EN!

Det är inte bara jag som vill lira här hemma, och jag offrade min chans, om jag vill spela så får jag gå ut och köpa ett till djävla exemplar. Enligt mig bryter Pokemon mot en av de handhållna konsolernas regler, : Du ska havfa flera spar-filer.

Värre ändå, om jag nu köper ett till exemplar så behöver jag även en till 3DS för att kunna lira utan mer osämja.

Hur underbart folk än tycker spelet är så har den failat rejält i detta sammanhang. :evil:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Eller ja, det var ju tanken från början. Nu gör man det ju via internet typ ^^

Jag måste säga att jag är väldigt positivt inställd till de nya pokemonerna. Det känns verkligen som att skaparna har tagit sig i kragen och låtit fantasin flöda till fullo!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

jag skämms inte att säga att jag köpte en 3ds på lördagen för bara detta spelet xD


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Skribent
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Svaret är för att kränga så många exemplar som möjligt.

Själv är jag rasande förbannad på en liten detalj, också känd som "Antal spar-filer". Det finns nämligen bara EN!

Det är inte bara jag som vill lira här hemma, och jag offrade min chans, om jag vill spela så får jag gå ut och köpa ett till djävla exemplar. Enligt mig bryter Pokemon mot en av de handhållna konsolernas regler, : Du ska havfa flera spar-filer.

Värre ändå, om jag nu köper ett till exemplar så behöver jag även en till 3DS för att kunna lira utan mer osämja.

Hur underbart folk än tycker spelet är så har den failat rejält i detta sammanhang. :evil:

Jag tycker också det är rejält sniket att bara ha en sparfil i spel. I fallet Pokémon verkar folk säga att det beror på trading och sånt, att man inte ska kunna utnyttja systemet. Men jag vet inte, känns lite dumt ändå.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Varför inte bara släppa hela spelet? Dlc behövs inte, inte heller 2 versioner.
Vad härnäst? Mass effect 4x och 4y där hälften av karaktärerna finns i 4x versionen och andra halvan in 4y?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Varför inte bara släppa hela spelet? Dlc behövs inte, inte heller 2 versioner.
Vad härnäst? Mass effect 4x och 4y där hälften av karaktärerna finns i 4x versionen och andra halvan in 4y?

Den här serien har alltid gjort såhär, att släppa föera olika starter-packs. Att denna 90-tals tradition skulle påverka Mass Effect känns högst osannolikt

Medlem
Skrivet av WildThing:

Min rumskamrat skaffade det precis. Tvingade han att starta om och byta pokemons så vi båda får alla starters. GANGSTA!

Eller så kan du göra som jag och fånga en Ditto och para med din starter och byta bort avkomman mot någon du inte har


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av nisp88:
Skrivet av WildThing:

Min rumskamrat skaffade det precis. Tvingade han att starta om och byta pokemons så vi båda får alla starters. GANGSTA!

Eller så kan du göra som jag och fånga en Ditto och para med din starter och byta bort avkomman mot någon du inte har

Mind, blown.


signatur

Videomupp

Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Svaret är för att kränga så många exemplar som möjligt.

Själv är jag rasande förbannad på en liten detalj, också känd som "Antal spar-filer". Det finns nämligen bara EN!

Det är inte bara jag som vill lira här hemma, och jag offrade min chans, om jag vill spela så får jag gå ut och köpa ett till djävla exemplar. Enligt mig bryter Pokemon mot en av de handhållna konsolernas regler, : Du ska havfa flera spar-filer.

Värre ändå, om jag nu köper ett till exemplar så behöver jag även en till 3DS för att kunna lira utan mer osämja.

Hur underbart folk än tycker spelet är så har den failat rejält i detta sammanhang. :evil:

Jag tycker också det är rejält sniket att bara ha en sparfil i spel. I fallet Pokémon verkar folk säga att det beror på trading och sånt, att man inte ska kunna utnyttja systemet. Men jag vet inte, känns lite dumt ändå.

Fick nu höra om en riktig "Game-breaking bug".

saxat från The Escapist:

"involving saving the game in the outskirts of Lumiose City. If the bug happens to you, your game freezes, and restarting the game causes it to just freeze again whenever it loads the save, effectively forcing you to delete your save file in order to progress."

Flera sparfiler kan skydda mot sådant, just saying.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av kill455:

Varför släpper dom två versioner av spelet?

För att man ska ut och träffa kompisar, istället för att sitta hemma och köpa DLC. Du köper X och jag Y. Vi träffas och byter Pokémons med varandra. Genialiskt.

Svaret är för att kränga så många exemplar som möjligt.

Själv är jag rasande förbannad på en liten detalj, också känd som "Antal spar-filer". Det finns nämligen bara EN!

Det är inte bara jag som vill lira här hemma, och jag offrade min chans, om jag vill spela så får jag gå ut och köpa ett till djävla exemplar. Enligt mig bryter Pokemon mot en av de handhållna konsolernas regler, : Du ska havfa flera spar-filer.

Värre ändå, om jag nu köper ett till exemplar så behöver jag även en till 3DS för att kunna lira utan mer osämja.

Hur underbart folk än tycker spelet är så har den failat rejält i detta sammanhang. :evil:

Jag tycker också det är rejält sniket att bara ha en sparfil i spel. I fallet Pokémon verkar folk säga att det beror på trading och sånt, att man inte ska kunna utnyttja systemet. Men jag vet inte, känns lite dumt ändå.

Fick nu höra om en riktig "Game-breaking bug".

saxat från The Escapist:

"involving saving the game in the outskirts of Lumiose City. If the bug happens to you, your game freezes, and restarting the game causes it to just freeze again whenever it loads the save, effectively forcing you to delete your save file in order to progress."

Flera sparfiler kan skydda mot sådant, just saying.

Tack för tipset. Lär berätta det där för min fru som kör igenom spelet just nu. Råkar hon ut för den där buggen blir det härdsmälta!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

själv sitter man och spelar fire red

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

Önskar bara att det inte krävs 2 dagar (än så länge) för CDON att "packa mina varor", så att jag kan få hem mitt 3DS och spelet! Vill köööra nuuu!

Edit: Precis när jag skrev illa om CDON så ändrade de statusen till "Postad".

Så är det när man beställer stora spel. Tar lång tid att packa!

När jag beställde min 3930k tog det dom 4 dagar att packa delarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Något de borde lägga in i Pokemon-spelen, är en till svårighetsgrad. Det hade varit sjukt kul!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar