Clash of Clans-skaparna är värda tre miljarder dollar

Robot
Medlem
Clash of Clans-skaparna är värda tre miljarder dollar

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

Skribent
Skrivet av Jozo:

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

I sådana fall får du en liten medalj.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Aldrig hört talas om.

Medlem

Kanske det är dags för er att köpa något nyare telefoner, än typ Nokia 3310

Medlem

Jag var tvungen att kolla youtube. Såg rätt tråkigt ut..

Medlem

Jag hoppas verkligen inte att spelbranschen ska rikta in sig allt för mycket på cow clicker spel på iOS :/ Var det inte molyneux som sa att detta var framtiden eller nått?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

Apple-fjanteri tror jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förstår inte hur folk kan spela mobilspel. Tycker det mesta är extremt tråkigt och jobbigt att sitta på en liten skärm. Kontrollerna till spelen är riktigt kassa, om de inte är riktigt simpla. Och batteriet sugs ut skitsnabbt dessutom...

Medlem

Hörde faktiskt talat om det först idag... ännu ett cow clicker spel.

CFW
Medlem

Sällan har det känts mer aktuellt att damma av den gamla TV-titeln "En ding-ding värld".

2,4 miljoner dollar...varje dag...för sånt j@vla $kit?!?!

*Stänger in mig på min kammare och misströstar för mänskligheten*

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Förstår inte hur folk kan spela mobilspel. Tycker det mesta är extremt tråkigt och jobbigt att sitta på en liten skärm. Kontrollerna till spelen är riktigt kassa, om de inte är riktigt simpla. Och batteriet sugs ut skitsnabbt dessutom...

Beror väl på vad det är för spel, du kan ju knappast säga att kontrollerna är kassa i alla spel som existerar på mobiltelefoner. Dock håller jag med dig till viss del, typ mer avancerade spel där vänstra nederdelen av skärmen görs om till någon slags analogspak är totalt groteskt.

Random Tower Defense-spel eller typ Angry Birds fungerar ju dock bra på formatet. Inget jag skulle sitta med en längre stund, men kontrollerna fungerar bra.

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Lolflakes:

Förstår inte hur folk kan spela mobilspel. Tycker det mesta är extremt tråkigt och jobbigt att sitta på en liten skärm. Kontrollerna till spelen är riktigt kassa, om de inte är riktigt simpla. Och batteriet sugs ut skitsnabbt dessutom...

Beror väl på vad det är för spel, du kan ju knappast säga att kontrollerna är kassa i alla spel som existerar på mobiltelefoner. Dock håller jag med dig till viss del, typ mer avancerade spel där vänstra nederdelen av skärmen görs om till någon slags analogspak är totalt groteskt.

Random Tower Defense-spel eller typ Angry Birds fungerar ju dock bra på formatet. Inget jag skulle sitta med en längre stund, men kontrollerna fungerar bra.

Jo men det är det jag menar. Simpla spel fungerar i kontrollerna men det är fortfarande inget jag skulle vilja ta upp och spela. När ska jag ta upp och spela? På bussen till skolan? Då kan man vara utan spel för en gångs skull...

Inaktiv

Den enda jag hört och sett om spelet är när sidor är infekterade med reklam som länkar till det här spelet i AppStore, så jag har allt annat än positivt tänk om det.

Medlem

Lagt ner några timmar på det, t.o.m gått med i en klan, krigat runt och sådär. Spelet är dock för enformigt så det är avinstallerat.

När man kommer längre i spelet är slutar det vara belönande och blir endast repetitivt.

Medlem

Aldrig hört talas om detta spel. Det är kul att det går bra för mobilspel även om jag inte förstår mig på det.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Jozo:

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

Apple-fjanteri tror jag.

Och numera också Android fjanteri


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv
Skrivet av Nenetis:

Jag hoppas verkligen inte att spelbranschen ska rikta in sig allt för mycket på cow clicker spel på iOS :/ Var det inte molyneux som sa att detta var framtiden eller nått?

Molyneux pratar väl alltid en massa och siar om framtiden?

Tror inte att vi behöver oroa oss, trots alla cowclickers (bra titel för övrigt) så kommer fortfarande spel som GTA V, BF4 osv osv, och indiescenen blomstrar.

Bara för att några casualclickspel drar in alldeles för mycket (min högst personliga åsikt) pengar betyder det inte att ingen kommer att investera i "äldre" spel, det kan väl anses som olika målgrupper inom samma marknad?

När jag själv browsar runt på applestore/googleplay så får jag känslan över att jag återigen sitter hemma i föräldrarnas källare och desperat letar efter ett bra spel för min C64, o jämte mig är flera ICA-kassar fyllda med kassettband, dom flesta spelen är skit och kopior av varandra, men det finns några få guldklimpar. Får hoppas att något mer värdigt tar över efter hand, historien upprepar väl sig även här?

Men allt är fortsatt bra i gaminghooden

http://www.spacesector.com/blog/2013/10/galactic-civilization...

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Jozo:

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

I sådana fall får du en liten medalj.

Då vill jag också ha en sån medalj.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av xplojt:

Kanske det är dags för er att köpa något nyare telefoner, än typ Nokia 3310

Jag fick precis en Androidtelefon och bytte då från min kära gamla 6130 som jag haft sedan 2006, hade inte batteriet svält så hade jag aldrig bytt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Never heard of them...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Jozo:

Är Clash of clans något mobilspel som jag aldrig har hört talas om?

I sådana fall får du en liten medalj.

Då vill jag också ha en sån medalj.

Jag med!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nowly:

Och numera också Android fjanteri

Jaså? Jag har aldrig hört talas om det nämligen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Med tanke på att artister som Justin Bieber, One Direction och Miley Cyrus lyckas sälja album för miljonbelopp så blir jag inte förvånad att även detta skitspel säljer bra. Detta är ju bara ett bevis på att det finns fler idioter än intelligenta människor på den här planeten.

Medlem

Ett Warcraft II doftande mobilspel som lurar in spelaren i ett knarkliknande beroende och låter frustrationen ta ut sin rätt via alla överdrivet långa väntetider på att saker och ting ska bli färdiga. Genom att ta betalt för att faktiskt få spelet ifråga att fungera som exempelvis Warcraft II så kan man betala med riktiga pengar och precis som majoriteten av de populära mikrotransaktions-spelen så börjar man tillslut spendera en massa riktiga pengar för att kunna spela utan en massa väntetider och begränsningar.
Det är iaf så jag upplever detta spel utan att ens spelat det själv..

Medlem

Clash of va?

Aldrig hört talas om det här.

PaZ
Medlem

Clash of Clans är en välgjord timesink, och svårt att sluta spela. Det som bevisas av det här är att freemium är bra business. En gta-spelare kan ju aldrig betala mer än inköpspriset (gta online undantaget). Snittspelaren i clash of clans omsätter två kronor om dagen, vilket blir en del i längden. Man kan tycka vad man vill om det, men det är lätt att förstå varför rockstar sneglar på mikrotransaktioner.

Medlem

Aldrig hört talas om dom heller.
Kollade på ett youtube klipp och jag tycker det ser ut som ett facebook spel. I mitt tycke är det helt förskräckligt att sånt skräp genererar sådana pengar.

Medlem

Sååååååå för att lyckas i Android/Ios marknaden så ska man göra ett väldigt repetivt spel som man måste använde riktiga pengar på om man inte vill spendera hela sin livstid på att lvla och få nya saker? Måste testa

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Nowly:

Och numera också Android fjanteri

Jaså? Jag har aldrig hört talas om det nämligen.

http://thenextweb.com/apps/2013/10/07/supercells-hugely-succe...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.supercell.c...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

123
Skriv svar