Vissa PSN-titlar är gratis att uppgradera till PS4-versionen

Robot
Vissa PSN-titlar är gratis att uppgradera till PS4-versionen
Medlem
Vissa PSN-titlar är gratis att uppgradera till PS4-versionen

flOw och Flower har jag till PS3 så det blir ju trevligt att dra hem till PS4

Skribent
Skrivet av Cortex:

flOw och Flower har jag till PS3 så det blir ju trevligt att dra hem till PS4

Flower lär vara ett av de första spelen man drar igenom. Grymt spel


signatur

I am the black wizards.

Medlem

en fråga om ni kan svaret. ALLA spel jag har på mitt PSN konto på PS3. Får man med ALLT det till ps4? Eller är de bara kontot man har?

Just nu vill man inte köpa spel på PSN då de endast är kompatibla med PS3, vilket är lite tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av slarron:

en fråga om ni kan svaret. ALLA spel jag har på mitt PSN konto på PS3. Får man med ALLT det till ps4? Eller är de bara kontot man har?

Nej, det får man inte om jag inte missförstått det hela - antingen erbjuder de möjligheten att uppgradera för en billig peng, eller gratis som i artikeln, eller inte alls och behöva köpa det på nytt till PS4. (Jag gissar väl att de flesta blir uppgraderingsbara av något slag.)

Skribent
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av slarron:

en fråga om ni kan svaret. ALLA spel jag har på mitt PSN konto på PS3. Får man med ALLT det till ps4? Eller är de bara kontot man har?

Nej, det får man inte om jag inte missförstått det hela - antingen erbjuder de möjligheten att uppgradera för en billig peng, eller gratis som i artikeln, eller inte alls och behöva köpa det på nytt till PS4. (Jag gissar väl att de flesta blir uppgraderingsbara av något slag.)

Alla spel fungerar inte till PS4, om de inte portats. Planen verkar vara att de flesta ska strömmas via Gaikai när de fått igång den tjänsten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Flower spelet där man som pollen flyger runt med vinden och sprider hopp och kärlek i en korrumperad värld där kapitalismen, urbaniseringen och alliansen med Fredrik Reinfeldt i spetsen förvandlat samhället grått och tråkigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Flower spelet där man som pollen flyger runt med vinden och sprider hopp och kärlek i en korrumperad värld där kapitalismen, urbaniseringen och alliansen med Fredrik Reinfeldt i spetsen förvandlat samhället grått och tråkigt.

Du hade passat in här http://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84

Medlem
Skrivet av henkan1:
Skrivet av marcus8958:

Flower spelet där man som pollen flyger runt med vinden och sprider hopp och kärlek i en korrumperad värld där kapitalismen, urbaniseringen och alliansen med Fredrik Reinfeldt i spetsen förvandlat samhället grått och tråkigt.

Du hade passat in här http://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84

Nej. Är inte stockholmare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Planen verkar vara att de flesta ska strömmas via Gaikai när de fått igång den tjänsten.

Jupp, vilket inte låter speciellt bra i mina öron. Jag menar, även nu, nästa ~7 år efer PS3 släppts så fattas det fortfarande många PS1-spel på PSN så det känns väldigt tveksamt att dom kommer erbjuda strömning via Gaikai för alla titlar. Det blir nog bara dom största blockbusterspelen, så som Uncharted, Call of Duty och Assassin's Creed.

Inaktiv

Undrar över en sak, om man har en ps3 och skaffar en ps4 och har ett psn konto,
vad händer då om en familjemedlem vill köra ps3 spel som är bundna till mitt konto på min ps3 och jag samtidigt startar min ps4 och vill köra med mitt gamla psn konto för att bygga upp ett ps4 spelbibliotek ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det bästa med det hela?

Pff, hela skiten är ju så jävla girigt. Alla titlar man köpt till PS3 som även kommer till PS4 bör det ju vara gratis upgrade på, helt orimligt att man ska behöva betala dubbelt, framförallt eftersom dom inte har någon bakåtkompabilitet...

Yrkar även på att man borde få byta in sina ps3-skivor mot ps4-skivor på spel som komemr i båda versioner kostnadsfritt, detta då det antagligen skulle gynna sony/tillverkarna i försäljning, eftersom folk nu kanske väntar/avvaktar med inköp.

Medlem
Skrivet av whoo:

Det bästa med det hela?

Pff, hela skiten är ju så jävla girigt. Alla titlar man köpt till PS3 som även kommer till PS4 bör det ju vara gratis upgrade på, helt orimligt att man ska behöva betala dubbelt, framförallt eftersom dom inte har någon bakåtkompabilitet...

Yrkar även på att man borde få byta in sina ps3-skivor mot ps4-skivor på spel som komemr i båda versioner kostnadsfritt, detta då det antagligen skulle gynna sony/tillverkarna i försäljning, eftersom folk nu kanske väntar/avvaktar med inköp.

På samma sött som du får byta ur din gamla bil mot en ny och betala endast en symbolisk summa?
Eller byta mobil, eller varför inte grafikkort?Samma som gäller film, musik och böcker, vill du ha en ny utgåva får du betala, att du får ",uppgradera" vissa spel gratis eller till en låg kostnad är ett schysst undantag, inte en regel..
Med blå regering och kapitalismen som mål så är det då vårt samhälle ser ut, spel såväl som annat, kan någon tvingad betala extra så ska de.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av whoo:

Det bästa med det hela?

Pff, hela skiten är ju så jävla girigt. Alla titlar man köpt till PS3 som även kommer till PS4 bör det ju vara gratis upgrade på, helt orimligt att man ska behöva betala dubbelt, framförallt eftersom dom inte har någon bakåtkompabilitet...

Yrkar även på att man borde få byta in sina ps3-skivor mot ps4-skivor på spel som komemr i båda versioner kostnadsfritt, detta då det antagligen skulle gynna sony/tillverkarna i försäljning, eftersom folk nu kanske väntar/avvaktar med inköp.

På samma sött som du får byta ur din gamla bil mot en ny och betala endast en symbolisk summa?
Eller byta mobil, eller varför inte grafikkort?Samma som gäller film, musik och böcker, vill du ha en ny utgåva får du betala, att du får ",uppgradera" vissa spel gratis eller till en låg kostnad är ett schysst undantag, inte en regel..
Med blå regering och kapitalismen som mål så är det då vårt samhälle ser ut, spel såväl som annat, kan någon tvingad betala extra så ska de.

Skulle inte skylla på kapitalismen i det här fallet.
Nu talar vi om omtyckta spel som ska konverteras till en annan spelmaskin vilket kostar pengar.
Att ägare av förra versionen får den nya helt gratis är ren välgörenhet och något riktigt snällt av utvecklarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Vissa? Ah ok...

*host
.
.
.

♫ Hög standard, va fan är hög standard... ♫

1
Skriv svar