Blizzard Dota blir Heroes of the Storm

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.

Skönt att man inte är ensam om det!

Instämmer även jag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Droppz:

Mobas är ok men det är deras community som håller mig borta från dem sorgligt nog. Man kan göra bra ifrån sig och sedan råka göra ett par misstag så blir man flamad.

Eller att man är ny på spelet och blir dominerad av "smurf" accounts så blir man utskälld tills man vill gå och hänga sig.

Ja. Enda spelgenrén där ingen har varit nybörjare.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.

Skillnaderna är relativt små, det är som att kalla sim city 3000 och sim city 4 en egen genre.

moba är en genre, finns ju rätt många olika spel.

Medlem
Skrivet av atreyon:
Skrivet av Jonlissla:

Heh, gullig trailer.

Är nog inte en officiel trailer då detta är gjort av carboot cartoons som gör parodifilmer av Starcraft. Men ja, ok då, sött

Den är officiell. Finns även på den officiella hemsidan.

Medlem

Blizz som ändå brukar briljera med sina snygga trailers, cutscenes osv, vafån är detta

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.

Äsch ålder har inget med det att göra, jag är också 31. Skulle rekommendera att be nån du känner som kan spelen att coacha dig igenom dom första stegen. Det är inte så läskigt när man väl förstår mekaniken och är helt klart värt det.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av morfin91:

Hoppas spelet kan bli bra så jag får en anledning att byta från HoN.

Antar att du redan testat, men ge Dota en chans till.
Spelade själv hon, och hade jätte svårt att bytta till Dota. Dock när jag tröttnade på S2 och deras skit så tvingade jag mig själv att lira ett par Dota matcher för att komma in i spelet. Och ärligt talat tycker jag det är så mycket bättre. Speciellt iom att Secret shop, och runa på 00:00 är tillbaka
Tror också det är enklare att gå från Hon - Dota en HoN - HoS, då Dota och HoN har i princip samma items och samma gubbar.

Hon är så mycket bättre rent tekniskt. Mycket bättre flow och bättre precision när man ska last hitta creeps. Däremot är communityt rent horribelt i HON vilket pajar allt. Oftast var man förbannad efter varenda match i HON. Så är det inte i DOTA.

"Bättre rent tekniskt"... Det måste ändå vara dagens skämt, haha!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar