Modern Warfare 2-DLC i vår

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Synd att konsol spelare har så låg standard, annars hade inte sånt här hänt.

Synd att alla PC lirare tror dem är pro.

Medlem

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Lira FPS på konsoll är som att sy med en trästock... <:S

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Är så äckligt att konsol-spelare thrashar pc-spelare för att dom förväntar sig mer än en dålig portning.

Håller du inte med? Jag ogillar med att det blir ett flamewar PC vs Konsol...

Men läs vad AndyZedd skriver i alla trådar om MW2 så kanske du med förstår varför det sker.

Medlem

Herregud vilket jävla whine.
De kostar pengar o göra spel så ni vet de.
O datorspelare specielt kör ju piratkopior o då försvinner en del av inkomsten för spel va?
O kan de inte va så att de e lite vårt eget fel att de har blivit såhär?
Som man bäddar får man ligga.

O ni kommer snart upp er o får jobb ni med o tjänar egna pengar o då e inte en hundralapp för nåt man verkligen tycker om så himla farligt.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Athaleos:

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Är så äckligt att konsol-spelare thrashar pc-spelare för att dom förväntar sig mer än en dålig portning.

Håller du inte med? Jag ogillar med att det blir ett flamewar PC vs Konsol...

Men läs vad AndyZedd skriver i alla trådar om MW2 så kanske du med förstår varför det sker.

All form av omotiverad flame och whine är bara onödig.

Medlem

Fast grejen är att om alla låter bli att köpa DLC till PC så kommer dom andre företagen inte att hoppa på vagnen. Köper alla PC-spelare däremot DLC så är det bara en tidsfråga innan dom alla gör så här.
Släpper buggfyllda, halvfärdiga spel med minimalt innehåll som sedan kanske fixas via gratis patcher och fyllas med innehåll via dyr DLC.

Och vist 100 kr är inget för det man gillar, helt rätt. Men DLC splittrar communitys eftersom inte alla köper, så kan dom inte spela ihop.
Att just MW2 kör DLC är väl inget konstigt, hela grejen med IW.net har nog mycket lite med pirater att göra och mycket med girighet. Full kontroll och ingen jäkel ska ha extra nöje av mods och communitybanor när istället IW/Activision kan tjäna en eller två ynka kronor extra.

Dom som köper sånt här har större del i att förstöra PC-spelscenen än piraterna nånsin haft.

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Herregud vilket jävla whine.
De kostar pengar o göra spel så ni vet de.
O datorspelare specielt kör ju piratkopior o då försvinner en del av inkomsten för spel va?
O kan de inte va så att de e lite vårt eget fel att de har blivit såhär?
Som man bäddar får man ligga.

O ni kommer snart upp er o får jobb ni med o tjänar egna pengar o då e inte en hundralapp för nåt man verkligen tycker om så himla farligt.

men då är frågan om man känner att det är värt att ge dom 100 pix till. Jag själv tvekar. Just på pc känns det ibland halvt omöjligt att spela. Man flyger in och ut på serverar och när man väl kommer in är det bara hosten som har vettig ping medans resten av spelarna laggar runt. Det känns som man spenderar mer tid i en lobby än på en bana. Sen kan jag för allt i världen inte förstå varför man inte kan få välja bana innan man letar games. Vissa banor får man spela max 1gång om dagen medans skidrow dyker up hela tiden.

Nej om herrarna som hackade spelat och fixade så att man kan köra dedikerade servrar slutar fuska så kan det vara värt att hacka sitt eget spel

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Synd att konsol spelare har så låg standard, annars hade inte sånt här hänt.

Synd att alla PC lirare tror dem är pro.

Synd att inga konsoll- eller PC-lirare fattar att spelföretagen vill tjäna pengar och inget annat. De är företag som har EN skyldighet, öka ägarnas vinster.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Dom har ju redan släppt 3st spellägen sen release.

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Herregud vilket jävla whine.
De kostar pengar o göra spel så ni vet de.
O datorspelare specielt kör ju piratkopior o då försvinner en del av inkomsten för spel va?
O kan de inte va så att de e lite vårt eget fel att de har blivit såhär?
Som man bäddar får man ligga.

O ni kommer snart upp er o får jobb ni med o tjänar egna pengar o då e inte en hundralapp för nåt man verkligen tycker om så himla farligt.

Köper man CoD förväntar man sig ett sju helvets multiplayer lir till pc. MULTIPLAYER! Competitive gaming ? Inte kan man lira på någon pirat skit då. Nu hade jag ingen aning om att detta skitspel skulle komma med sämsta multiplayern i cod:s historia. Singelplayer ger man blanka fan i. Skulle gladeligen betalat 500 - 600 för en version med bara multiplayer och deddi servers.

Blir inte mer sant än detta http://bit.ly/2C9nyc

Medlem

mer kartor till MP, fler spellägen och DEDIKERADE SERVRAR!!!!!!!!!

Medlem

Modern shitware

Medlem

Hörde någon mer än jag när fatality sa att det inte gick o tävla i det (@ DH) Han sa att det var bra o allt sen smög han tyst in sina egna åsikter. Köpt

Medlem
Skrivet av CallmeSim:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Synd att konsol spelare har så låg standard, annars hade inte sånt här hänt.

Synd att alla PC lirare tror dem är pro.

Synd att inga konsoll- eller PC-lirare fattar att spelföretagen vill tjäna pengar och inget annat. De är företag som har EN skyldighet, öka ägarnas vinster.

Så synd att inte det här spelföretaget fattat att tjäna flest pengar gör man när man gör kunderna nöjda.
Man kan klippa ett får varje år, men man kan bara slakta det en gång.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Man kan klippa ett får varje år, men man kan bara slakta det en gång.

Underbart talesätt!!!

Medlem

Jag kommer inte köpa något DLC. Jag behöver det helt enkelt inte. Och oftast när de släpper nya multiplayer kartor så slutar det med att nästan alla spelar de gamla banorna ändå, så man behöver inte köpa dem heller.

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Alla konsol portningar som innehåller skjutande har "auto aim", man får tillochmed kryssa UR rutan på dator versionerna av spelen, det är skandal.

AUTO AIM ÄR INTE BRA


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Athaleos:

Äckligt att folk ser ned på konsol-spelare, så sjukligt löjligt, gå och QQa för er själva i något hörn, själv lirar jag på allt och tycker att underhållningsfaktorn är samma på alla.

De som säger att "Det är för svårt att sikta med en handkontroll, det går inte att tävla om det är på konsol" failar så miserabelt, det är ju fortfarande samma förutsättningar under tävlingar.

Alla konsol portningar som innehåller skjutande har "auto aim", man får tillochmed kryssa UR rutan på dator versionerna av spelen, det är skandal.

AUTO AIM ÄR INTE BRA

Finns inget autoaim i MP på konsoll.

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:

Mkt konsolägare på fz nu för tiden. Var kom dem ifrån? Kan man använda webbrowser på en konsol? )))))))))) Ja det är rätt torftigt att vara gamer idag. Tur att Dragon Age räddade vintern.

tror att det beror på prissänkningen av xbox360n och ps3n. var en pc-only men nu är min data 2 år gammal och pallar inte de nya spelen så jag har blivit en console(xbox360) gamer...tycker dock att det var bättre att sitta framför dataskärmen och lira med mus och keybord med polarna än att spela framför en sdtv och köra med en joystick med polarna:down: det är inte samma känsla.. :/


signatur

OG GANGSTA PARTY

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av RobbazSweC:

Synd att konsol spelare har så låg standard, annars hade inte sånt här hänt.

Synd att alla PC lirare tror dem är pro.

Dra inte ner oss i träsket bara för att ni inte står upp får något.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Dedikerade servrar till alla plattformar som DLC vore inte helt fel!

QJ
Medlem

För oss som inte snackar online språk fullt ut så gissar jag att DLC står för http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content ??

EA försökte släppa 2st sådana till BF2 men det slutade med att båda kom med gratis med senaste patchen..

Medlem

när alla småbarn som klagar på att dlc kostar växer upp o inser varför de kostar kommer mkt whine försvinna, om ett företag kan tjäna pengar på en sak, varför inte försöka göra så stor vinst som möjligt? varför ge ut saker gratis som man kan tjäna pengar på? men eftersom MW2 verkar vara världens mest inpopulära spel med 55 miljoner sålda kopior över alla platformar så kan väll alla som bara klagar på detta impopulära spel spela sina spel som dom kan modda hur dom vill?.

tänk såhär, du skapar ett spel, du tjänar x antal kronor, du har spenderat massa pengar på lön till folk som ska utveckla. sen en vecka efter release så har nån nörd som bara sitter hemma hela dagarna moddat om hela spelkoden o gjort om din skapelse till nått annat som alla spelar, den moddarn kanske till och med gjort så man inte ens behöver köpa ditt spel för att spela hans spel. de skulle väll inte kännas så där jätte kul eller? bara ett exempel.. så ja förstår ifall dom gör allt för att tjäna pengar. största bakslaget va väll dedicated servers men som bevisat går de att spela utan dom.

12
Skriv svar