Driveclub försenas till 2014

Robot
Medlem
Driveclub försenas till 2014

Lite trist, men för mig så räcker KZ4, BF4 och annat smått och gott ett bra tag.

Medlem

Alla spel som man tänkt att skaffa på releasedatumet skjuts upp
Vad ska man skaffa nu?

Medlem

Black Flag räcker gott och väl för PS4 release...

Medlem

EA med sitt NFS: Rivals gnuggar väl händerna nu när både Driveclub och The Crew försenats.

Medlem

tur jag siktat in mig på Xbone iaf. Inget emot PS4 men inte min typ av konsoll längre sedan PS3:an bara. Dock kan man ju sjutton inte lita på sony då man vara en stor ps3 användare på den tiden när dom sket i konsumenternas sekretess tror jag är rätt ord. Och bara blankt la ingen kryptering på all din info inkluderande din kreditkorts info. Sen så ser jag fram emot en del exclusives för Xbone också. Visst kommer sakna ett par stycken från PS sidan men långt ifrån tillräckligt att jag skulle åter fundera på en ps4:a

Medlem
Skrivet av laxan96:

tur jag siktat in mig på Xbone iaf. Inget emot PS4 men inte min typ av konsoll längre sedan PS3:an bara. Dock kan man ju sjutton inte lita på sony då man vara en stor ps3 användare på den tiden när dom sket i konsumenternas sekretess tror jag är rätt ord. Och bara blankt la ingen kryptering på all din info inkluderande din kreditkorts info.

Det där har du ju inga som helst belägg för. Inga kunduppgifter har på något sätt använts efter PSN blev hackat. Ingen blev av med pengar.

Steam hackades på samma sätt och de brydde sig inte ens om att skicka ut ett mail till sina kunder - detta verkar många ha glömt samtidigt som PSN-hacket bara blir värre och mer långvarigt ju längre tiden går i vissa personers minne.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Black Flag räcker gott och väl för PS4 release...

Jo kanske, om man har något som helst intresse för AC serien, vilket jag personligen inte har, funderar på att avboka min ps4 då det typ inte finns något intressant spel kvar att spela.

Watch dogs och Driveclub var dom 2 jag var mest intresserade utav. men nu...typ inget.

Endast NFS:Rivals , Knack , Killzone som det finns lite intresse för nu, men inte så pass mycket att det känns värt att betala det höga priset för dom.

Medlem
Skrivet av Slainground:
Skrivet av lordsinner:

Black Flag räcker gott och väl för PS4 release...

Jo kanske, om man har något som helst intresse för AC serien, vilket jag personligen inte har, funderar på att avboka min ps4 då det typ inte finns något intressant spel kvar att spela.

Watch dogs och Driveclub var dom 2 jag var mest intresserade utav. men nu...typ inget.

Endast NFS:Rivals , Knack , Killzone som det finns lite intresse för nu, men inte så pass mycket att det känns värt att betala det höga priset för dom.

Väl någon som bokade från samma butik lär bli glad. Ja, tyvärr även Watch Dogs blev förflyttat. Dock med tanke på alla spel som kom och kommer nu under hösten så är jag bara glad att man har något och göra senare under våren också

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Slainground:
Skrivet av lordsinner:

Black Flag räcker gott och väl för PS4 release...

Jo kanske, om man har något som helst intresse för AC serien, vilket jag personligen inte har, funderar på att avboka min ps4 då det typ inte finns något intressant spel kvar att spela.

Watch dogs och Driveclub var dom 2 jag var mest intresserade utav. men nu...typ inget.

Endast NFS:Rivals , Knack , Killzone som det finns lite intresse för nu, men inte så pass mycket att det känns värt att betala det höga priset för dom.

Väl någon som bokade från samma butik lär bli glad. Ja, tyvärr även Watch Dogs blev förflyttat. Dock med tanke på alla spel som kom och kommer nu under hösten så är jag bara glad att man har något och göra senare under våren också

Jo, jag får se hur jag gör, lutar mot att jag avbokar faktiskt. Men kanske hinner ändra mig ett tiotal gånger tills releasen

Medlem

Bra då kan jag ta bort min förbokning på PS4 eftersom alla spel jag vill lira är uppskjutna!

Inaktiv

De såg Forza 5 och insåg att de inte höll måttet, så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

De såg Forza 5 och insåg att de inte höll måttet, så enkelt är det.

Mycket möjligt, nu har nog Forza större budget och större studio bakom sig, men de som testat Drive Club har påtalat att det varit oputsat och inte verkar vara release-klart.
Bättre att de väntar och släpper ett bättre spel, än att duscha ur något som inte håller måttet. Finns gort om spel att lira ändå på release, både AAA och indies

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

De såg Forza 5 och insåg att de inte höll måttet, så enkelt är det.

Nu är Forza inne på sitt femte spel och detta är det första Driveclub-spelet så det vore konstigt om inte Forza vore mer polerat.

Nu har det ju dock redan bekräftats att Forza 5 kommer skickas ut på skiva i ett icke färdigt skick för att sedan patchas.

Det måste svida en hel del för Sony att skjuta upp ett av sina launch-spel. Tydligen så kommer Contrast att ersätta Driveclub i PS+ vid launch vilket är bra men det är ju inte riktigt samma sak för de som sett fram mot ett racing-spel.

Det kommer att bli intressant att se om fler utvecklare "vågar" skjuta upp spel nu när de inte behöver känna sig lika ensamma och utpekade längre.

1
Skriv svar