Star Citizen får supersmidiga Xi’an-skepp
Jag hoppas innerligen att de kan leverera vad de lovar och inte tar sig vatten över huvudet. Vore ju fantastiskt om det här spelet släpps i ett färdigt skick och blir bra. Det hålls det tummar och stortår för.
Blir nog säkert något i stil med EVE, att det byggs ut med tiden och fortsätter utveckas.
Dags att sluta lova mer innehåll nu kanske, fokusera på det som redan nu är lovat och se till att det håller så spelet inte blir spelhistoriens flopp.
Får de sedan pengar över efter det så stoppa det i fickorna, det kommer de isf ha gjort sig förtjänt av.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Är bara otroligt rädd över att spelet inte blir något av vad som lovats.
Bästa hade väl varit om alla "original krav" fylls, men med all skit som läggs till så hoppas jag att det finns man/women power för att göra allting.
Dags att sluta lova mer innehåll nu kanske, fokusera på det som redan nu är lovat och se till att det håller så spelet inte blir spelhistoriens flopp.
Får de sedan pengar över efter det så stoppa det i fickorna, det kommer de isf ha gjort sig förtjänt av.
De har sagt att mycket av detta kommer komma efter att spelet är klart. Samma sak med Elite 4, de får ofta många frågor om saker som kan komma att komma senare men som inte kommer vara med till en början. Cloud Imperium Games blev kritiserade när de släppte hangar modulen av de som inte förstod att detta är en del av spelet, dessa trodde att den enbart gjordes i ett marknadsförings syfte och samma sak var det när de visade upp en "sälj" video för det första skeppet.
Om det är någon som jag har förtroende för inom den här industrin så är det nog Chris Roberts, hans vision är helt i linje med vad jag själv vill spela och känslan för detaljer får de stora utgivarna att verka vara rena amatörer.
Edit: Utvecklarna är Cloud Imperium Games, inte Roberts Space Industries (RSI är företaget som tillverkar skeppen i spelet).
Hmm. Har inte räknat på det förut, men gjorde det nu. Folk har i genomsnitt get 83 dollar för spelet.
Och på tal om detta. Finns det någon statistik på exakt hur många det är som har köpt varje enskilt paket?
Jag vet inte direkt hur deras funding-goals fungerar. Ska målen som är uppfyllda vara med till release? För då blir de tidigare spelklossarna framstressade för att allt ska komma med. Jag hoppas verkligen att målen som de sätter för crowd-fundingen släpps i patcher senare så allt blir välgjort.
Jag vet inte direkt hur deras funding-goals fungerar. Ska målen som är uppfyllda vara med till release? För då blir de tidigare spelklossarna framstressade för att allt ska komma med. Jag hoppas verkligen att målen som de sätter för crowd-fundingen släpps i patcher senare så allt blir välgjort.
De har vissa förutbestämda grejer som SKA vara med vid release. Sen om de hinner så kommer de lägga till mer annars släpps det efteråt.
Hoppas att UI't blir någorlunda simpelt och förståeligt och inte helt über avancerat som det brukar vara i många rymdspel.
Man kommer ha en pipboy-liknande sak som UI. Mer info om detta här.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/133...
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
man kan undra om inte endel av pengarna går till en ny ferarri och lägenhet på Manhattan
Det gör de garanterat inte.
Detta spel skapas av fadern bakom i stort sett alla rymd simulator spel. Han och hans team är 100% simulator nördar som lever för saker som detta. Dom behöver pengarna för att skapa vad de lovat och varenda slant kommer behövas.
Dom nya del målen är plannerade mål sen tidigare och som passar in i spel motorn och den produktions pipeline dom redan har, många är dessutom till för att stödja utvecklingen som deras mocap studio eller denna senaste uppdatering.
Edit: Utvecklarna är Cloud Imperium Games, inte Roberts Space Industries (RSI är företaget som tillverkar skeppen i spelet).
FZ... this ----^
Det står fortfarande fel i spelinformationen, dvs
http://www.fz.se/spel/star-citizen
Ni som tvekar inför Star Citizens storhet, oroa er icke! Chris Roberts är mannen, myten, legenden inom rymdspelsbranschen. Alla spel han varit med och utvecklat har blivit bra
Tja, det kunde man ju säga om Tim Schafer också; hans CV är ju om möjligt ännu mer fyllt av legendariska titlar, allt från The Secret of Monkey Island till Day of the Tentacle, Full Throttle och Grim Fandango. Det hindrade ju inte honom från att lova guld och gröna skogar när Double Fine Adventure/Broken Age hamnade på Kickstarter, för att sedan säga att pengarna var slut och att de behöver mer, och därför bara kommer släppa halva spelet.
Precis det är det jag är rädd för när det gäller Star Citizen. Elite: Dangerous fokuserar på en enda sak, SC ska göra allt. Det känns som att det kommer att bli en "jack of all trades", ett spel som gör det mesta helt okej, men inget riktigt bra.
Jag hoppas innerligen att de kan leverera vad de lovar och inte tar sig vatten över huvudet. Vore ju fantastiskt om det här spelet släpps i ett färdigt skick och blir bra. Det hålls det tummar och stortår för.
Om man tror att en spel i den här storleken levererar helt klart out of the box så har man ju missat ett par år av spelhistoria. Och vad spelar det för roll om spelet inte är klart vid release? Man stagnerar inte utveckling efter release utan anledning som man gjorde förr.
Jag har inte riktigt fattat grejjen med det här spelet och dom här skeppen. Vad händer om man vill spela och inte har köpt dessa skepp? Eller är köpet av ett skepp ett köp av spelet och det är det skeppet man får ha?
Det funkar nog lite som genvägar eller mikrotransaktioner, fast man har gjort dom i samband med köp av spelet och det kallas för olika "editions"
Du kommer kunna jobba till dig skeppen efter release också. Med undantag för om det finns något som är förbokningsexklusivt.
Jag hoppas mycket på Star Citizen, men om jag skall vara riktigt ärlig så tror jag nog mer på Elite: Dangerous.
Är det någon som skall kallas för fadern för alla rymdsimulatorer är det David Braben, för första Elite fanns flera år innan Chris Roberts började med Wing Commander.
Chris har själv sagt att Elite var en av hans största insperationskällor.
Hoppas båda blir mycket bra.
Den som förväntar sig ALLT detta som lovats i Releasen lär ju bli sjukt besviken.
Ang. hur kvaliteten kommer vara så får vi helt enkelt vänta in alpha/betan och istället för att gnälla på hur buggigt och segt det är, hjälpa till och rapportera och felsöka så att fullversionen kan bli så bra som möjligt.
Det är en team effort.