Dice blickar framåt mot Battlefield 5

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Halvurk:

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

ja för ww2 är ju inte alls uttjatat xD

Jo, men nu var det ett tag sedan, och det finns gott om utrymme till att göra något fräscht med all den nya teknologin som uppfunnits sedan man slutade göra WW2-spel.

Medlem

View ju kul om de satsade på nya innovativa funktioner, nytt gameplay och riktiga nyheter...
Inte bara bättre grafik och mariginella skillnader samt svindyr dlc, det är CoDs signum (om än moderna battlefield gärna slåss om titeln tycks det)

Medlem
Skrivet av gustav22:

Kan de inte göra Bad Company 3 innan!?

Det är ju det som kommer om ett par dagar!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

En WW2 DLC tack. Är till och med nöjd om ni snor kartorna och fordonen från BF1942 och gör om dem med nya motorn.

Personligen betalar jag gärna fullspelspris för det...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Det var då ett jävla gnäll, som vanligt..

Tror nog att tex Rockstar har börjat fila på nästa del i GTA serien..

Jag röstar på "2143", jag vill hoppa upp på en Titan igen.
Och vem gillar inte Mechs?

Ja, Rockstar filar nog redan på GTA 6. Men de kommer inte släppa det om 2 år. Det är två års skillnad mellan BF3 och BF4. Alldeles för kort tid.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Om de nu redan vet vad 5an ska innehålla.. varför inte lägga in dessa funktioner i 4an som inte ens är släppt än? Såna här nyheter gör iaf mig förbannad och väldigt nära på att avboka 4an för att det mest känns som att EA stressar fram produkter och gör att spelen och vi konsumenter blir lidande. Jag tänker inte köpa ett nytt bf-spel med premium så ofta som de verkar vilja släppa ett.

Kommentarer som denna gör mig förbannad. Du vet att lägga in "funktioner" av denna typ, eller snarare väldigt generella features som han pratar om, tar en jävla massa resurser att utveckla, dvs tid och pengar. Det är inget man fixar på en kafferast. BF4 representerar cutting-edge av DICE's spelteknologi, men man måste alltid se framåt som spelutvecklare och fundera på vad de ska göra härnäst (speciellt om man är producent, det är liksom hans primära uppgift!). Jisses, skaffa en verklighetsuppfattning innan du drar slutsatser.

Inaktiv

Nästa gång vill jag se BADCOMPANY 3.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Så inte förens 2016 så kan jag spela ett mer förstörbart BF3. BF4 har ju redan visat att det är BF3 fast mer förfinat.

Ja, helt sjukt att man ska behöva vänta till framtiden för att spela framtida spel.

Jag vill ha nextgen x4 igår...gratis!

Medlem

Spelare, den mest otacksamma och krävande massan i världen?
Inte nog med att varje spel skall vara individuellt utvecklat för varje person, den ska dessutom helst vara gratis, fast inte F2P, för då kan man känna sig tvingad att betala för någon feature in-game. Spelen skall dessutom inte rikta sig till majoriteten av spelarna (mainstream = p12 = farligt), ska inte få en uppföljare ifall det säljer bra för då är det mjölkning. Släpper en utvecklare DLC, och dessutom har mage att ta betalt för det så är det också mjölkning.

Det låter mest som att Dice inte skulle gjort annat än BF:BC2 och därefter fortsatt att utveckla det med innehåll och en och annan ny grafikmotor gratis för de nästkommande 40 åren, annars är dom äckligt giriga mjölkbönder.

Det är så konstigt, själv betalade jag ca 120 kr i månaden i 7 år när jag spelade WoW...gladeligen för den spelglädjen. Det är ca 1450:-/år för ungefär samma uppdateringar som folk tydligen inte kan tänka sig att betala 400-500 kr på en 2-års period till EA för.

Gratisgenerationen har det då inte lätt.

Avstängd
Skrivet av REALIN:

Jag hoppas att Battlefield 5 blir antingen WW2 igen en värdig uppföljare av Battlefield 1942. Alternativt en värdig uppföljare till 2142.

Modern krigföring är det nya ww2 samt nya 2142 så tror knappast dom kommer gå tillbaka för dom är rädd att många fans kommer gråta.

Vi kommer inte få se ett nytt ww2 på länge från dice eller EA då dom skiter fullkomligt i hur bra bf var förr.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Satheus:

Så inte förens 2016 så kan jag spela ett mer förstörbart BF3. BF4 har ju redan visat att det är BF3 fast mer förfinat.

Ja, helt sjukt att man ska behöva vänta till framtiden för att spela framtida spel.

Jag vill ha nextgen x4 igår...gratis!

Jag kanske skrev det lite i det gnälligare hållet men jag väntar gärna så länge dem kommer framåt i utveckligen.

Medlem

Varför bry sig om bf5? vi kan ju lika gärna börja fundera på bf8 eller bf15?

Medlem

Mer förstörelse. Kanse vi äntligen kan skjuta sönder garageportar i BF5?!
Tycker inte att det egentligen har blivit någon större skillnad från Bad Company 2, faktiskt!

Husen rasade där med. Ni kommer väl ihåg, va?


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Mer förstörelse. Kanse vi äntligen kan skjuta sönder garageportar i BF5?!
Tycker inte att det egentligen har blivit någon större skillnad från Bad Company 2, faktiskt!

Husen rasade där med. Ni kommer väl ihåg, va?

Håller med, kan störa mig lite på spel som utannonserar att "nu kan man förstöra allt", när dom egentligen menar att "nu kan man förstöra allt som vi tillåter att förstöras":

Inaktiv

Spelkänslan dog för många år sedan! Bara effekter och skit! Klarade inte ens att spela igenom singel delen bara en massa film inte heller CoD Ghost. Dom som börjat med dessa spelen gillar dom nog? men svårt för en annan som spelat allt från början, kanske är det åldern. Mera realism mindre lull lull Ja det blir nog svårt att få efter som det är barnen som köper spelen nu förtiden 17+ eller hur

123
Skriv svar