Windows Aktivation

Medlem
Windows Aktivation

Hej alla på fz!

Har formaterat datorn efter att jag fick bluescreen hela tiden. Nu är inte det problemet.
När jag ska aktivera windows använder jag mig utav samma key som förra gången windows installerades.
Men det står att den är ogiltlig.

När vi köpte datorn så skulle vi först haft win 98 men eftersom xp precis släppts fick vi med det gratis. Men lappen som sitter nere på datorn står det nu windows 98 key som inte funkar till xp.

Vad ska jag göra har 16 dagar på mig att aktivera...


signatur
Inaktiv

Vad brukar man göra, ring till Microsoft support fort som f*n då.

Även när tiden går ut kan du fortfarande nöta på din key - det bara avstängs att logga in på datorn när tiden är ute, men när du skriver in din key så kan du logga in som vanligt igen.

Ett tips, många alvarliga fel försvinner när du patchar med "Windows Update"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Aja får be farsan ringa dit..


signatur
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Ett tips, många alvarliga fel försvinner när du patchar med "Windows Update"

Vad har det med saken att göra? Du kommer inte åt Windows Update förens du har aktiverat Windows.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Kan man inte? Konstigt...

Men man kan ju använda en annan dator och ta ner updateringarna och lägga in dom på ett USB minne/CD-skiva - sedan patcha


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

fick ni inte med någon grön kartong(antar xp home) med en installations skiva, manual och en xp home licens nyckel?

Medlem

Vet inte riktigt hittar den inte nu iaf men vi hade en xp skiva iaf men när man skulle ha fram den innan formatering hittade man den avbruten i en gammal låda:P


signatur
m1
Medlem

Det är inte så att du fick med XP Home till datorn och eftersom skivan var trasig så installerade du XP Professional istället?

Medlem

Nix har installerat home och hade home innan med


signatur
Medlem

Prova detta för detta funkade för mig när jag hade problem:
1. Döda processen wpabaln.exe
2. Döp om wpabaln.exe i C:\WINDOWS\system32\dllcache till typ "wpabaln.exe.backup".
3. Döp om wpabaln.exe i C:\WINDOWS\system32 till typ "wpabaln.exe.backup".
4. Döp om wpa.dbl och wpa.bak i C:\Windows\system32 till typ "wpa.dbl.backup" och "wpa.bak.backup".
5. Starta om datorn
6. Döp om "wpabaln.exe.backup" till "wpabaln.exe".
7. Välj Start och sedan Kör. Skriv sedan detta "oobe/msoobe /a" i kör fältet för att starta Windows aktivering.
8. Prova aktivera Windows över Internet!

Redigerade: grafiksa smileys som ställde till det med sökvägarna.

1
Skriv svar