Total War: Rome II – gratis dlc har släppts

Robot
Skribent
Total War: Rome II – gratis dlc har släppts

Man kan ju inte säga att de inte försöker i alla fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Medlem

Gratis är gott Ryktas om Blood pack snart också, får väl hoppas att det är gratis det med ^^

Skribent
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag måste säga att jag varit otroligt nöjd med spelet från dag 1. Nu sitter jag på dryga 130h spelade och det var bara under de första 24 timmarna efter den 3e patchen som jag upplevde problem. Enligt mig är Rome II det klart bästa spelet i Total War serien och att vi fortsätter att få massa gratismaterial är ju bara underbart. Skulle någon ha frågat mig vad Rome II skulle få för betyg så skulle jag ge det en stark 4,5a. (från dag ett) och när allt är polerat ytterligare hoppas jag på att kunna ge det en 5a.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Medlem
Skrivet av generalfil:

Gratis är gott Ryktas om Blood pack snart också, får väl hoppas att det är gratis det med ^^

Tveksamt.
Anledningen till att Blood Pack alltid släpps som prissatt DLC är för att CA ska kunna hålla nere åldersrekommendationen. Om Blood Pack inkluderas eller ges bort gratis måste åldersrekommendationen höjas.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av generalfil:

Gratis är gott Ryktas om Blood pack snart också, får väl hoppas att det är gratis det med ^^

Tveksamt.
Anledningen till att Blood Pack alltid släpps som prissatt DLC är för att CA ska kunna hålla nere åldersrekommendationen. Om Blood Pack inkluderas eller ges bort gratis måste åldersrekommendationen höjas.

Jo ja vet :/ de gjorde ju så med shogun 2, men man kan ju alltid hoppas

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Oh snap!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Så hur får man tag i detta DLC? En dag kanske spelet fungerar och då vore det ju fint med något extra.

edit: för lat och för snabb, har inte rome 2 installerat, så gick till dlct i storen, valde där "install game" och fick direkt ett meddelande om att jag nu äger DLCn. Dubbelkollade även under properties - DLC och japp det finns där med.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så hur får man tag i detta DLC? En dag kanske spelet fungerar och då vore det ju fint med något extra.

edit: för lat och för snabb, har inte rome 2 installerat, så gick till dlct i storen, valde där "install game" och fick direkt ett meddelande om att jag nu äger DLCn. Dubbelkollade även under properties - DLC och japp det finns där med.

Navigera till Rome II: Total War i Steam och välj att ladda hem DLCn. Innehållet kommer automatiskt aktiveras för ditt konto, och börja laddas ner nästa gång du startar spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

spelat lite med nya faktionerna idag. Man märker verkligen enorma framsteg sen dag ett, både i stort och smått.

Skribent
Skrivet av Biggles:

spelat lite med nya faktionerna idag. Man märker verkligen enorma framsteg sen dag ett, både i stort och smått.

Är det värt att överge sin kampanj med romarna?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Biggles:

spelat lite med nya faktionerna idag. Man märker verkligen enorma framsteg sen dag ett, både i stort och smått.

Är det värt att överge sin kampanj med romarna?

Mnjaaa, jag menade mer i generella förbättringar av UI och performance, fortsätt med dina Romare du, jag tänkte börja en House of Juli snart

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Det är inte bara sillen som är rutten utan även en viss persons attityd.

Inaktiv

Tack för tipset.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Sill är gott.

Men när det gäller Rome II så tycker jag FZ:s recension saknar kritik av bristfälliga områden spelet faktiskt har haft och fortfarande har. Att en recensent gillar något som andra inte gillar är en sak, men att tycka något som är trasigt är toppenbra är inte lika ok.

Medlem

Jag kan ge mig fan på att de egentligen tänkt sälja detta, men bestämde sig för att ge bort det gratis istället i ett desperat försök att stävja deras upprörda före detta fans. För min del så är det här för lite och för sent för att få mig att glömma hur bland annat deras AI-programmerare satt i deras PR-video och blåljög framför kameran.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Johan Olander:

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Sill är gott.

Men när det gäller Rome II så tycker jag FZ:s recension saknar kritik av bristfälliga områden spelet faktiskt har haft och fortfarande har. Att en recensent gillar något som andra inte gillar är en sak, men att tycka något som är trasigt är toppenbra är inte lika ok.

Ursäkta att jag frågar, men exakt vad är det som gör spelet trasigt då?

Medlem

Lustigt. När jag går in på custom battle och väljer någon av de nya nomadic tribesen så har de enbart Kavalleri och inget infanteri ska det vara så?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Så du "tycker, tänker och gillar" spel som knappt fungerar?
Säg som det är; Ni vågar inte stöta er med stora utvecklare.

Inaktiv
Skrivet av borotroth:

Ursäkta att jag frågar, men exakt vad är det som gör spelet trasigt då?

Bara för att nämna ett par saker:
AI till stor del extremt passiv och väldigt enkel att slå på kampanjkartan på högsta svårighetsgraden. AI klarade inte av att sköta sitt rike (städer med -100 och revolter konstant). AI som kruppar totalt i strider, speciellt de med "capture the flag" vinster.

Massor av buggar, såna de skulle ha fixat om inte spelet släpptes alldeles för tidigt av Sega/CA. Några av dem är fixade nu, läs fina patch notes här: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_Notes

Medlem

Även om jag personligen är hyfsat nöjd med spelet i dagsläget så måste det ses som ett mycket makabert tecken att jag inte ens klämt ut 30 timmar av det. I ett TW spel!

Det faktum att de annonserade redan dagar efter release att de skulle skicka ut en patch per vecka gav mig också högst dåliga vibbar från deras arbete bakom kulisserna. Såna planer görs inte på en höft.

Medlem
Skrivet av generalfil:

Gratis är gott Ryktas om Blood pack snart också, får väl hoppas att det är gratis det med ^^

Blood pack får kosta vad det vill. Det är en feature man bara måste ha. Svider i hela kroppen men jag måste nästan vänta med nästa 5.0 kampanj (med Silven Total Improvement Mod 2x units ofc, bästa modden) till blodet kommer. Fyyyyyy fan! Då blir det fist pump hela natten.

Ja rome 2 är helt klart bästa TW spelet hitils. Haters gonna hate, sorry men så är det.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Precis, ni recenserar en produkt som kostar konsumenten pengar, då är det er uppgift att upplysa läsaren om att produkten dom planerar att köpa är en big piece of crap vid release som i det här fallet så läsaren kan spara sina slantar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är många som gillar surströmming med!!

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Precis, ni recenserar en produkt som kostar konsumenten pengar, då är det er uppgift att upplysa läsaren om att produkten dom planerar att köpa är en big piece of crap vid release som i det här fallet så läsaren kan spara sina slantar

Mycket märkligt att de inte förstår skillnaden mellan åsiker och fakta. Rome var de facto trasigt vid release. Varför ens försöka stoppa ner huvudet i sanden och bara mumla på om olika åsiker?

Om det görs en dålig rescension som neglegerar fakta och bara försöker sälja nån sorts hype, så ska man hängas ut och ta åt sig av kritiken.

Man blir inte en duktigare sida eller rescensör om man inte kan ta legitim kritik och göra nåt åt den.

12
Skriv svar