Upprörda spelare vill stoppa Day One: Garry's Incident

Robot
Medlem
Upprörda spelare vill stoppa Day One: Garry's Incident

Glöm inte tipstack, mina herrar!

Obligatoriska videor;

Skribent

Längst ner på sidan!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem

Signerat! Bra länk, gav den till Johan när jag tipsade också.

Medlem

Vad är det som gör det så dåligt?

Medlem

Känns lite som om hela såret, som heter WarZ ,startade har börjat bli infekterat igen.

Helt ärligt inte jätteupprörd över det trots att jag håller med om yttrande- och tryckfrihet på internet. Det var trots allt bara en av många videos som gav spelet dåligt betyg, men antar att det blev skrik för att det var den mest sedda.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Aha, insåg nu vilket spel det var. Såg även videon innan den togs bort.

Spelet var ju knappt spelbart, tex så kunde han ej gå över löv, osynliga väggar, fienden som du dog av direkt osv. Skrattade rejält!

Medlem

signerat, sänt ut den till alla jag känner med


signatur

always use the nubs for cover

Skribent

Tackar! Av någon anledning föll den bort ur texten, lade till den nu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är lite väl extremt att gå så långt att vilja få bort spelet..

Då är man bara en hycklare.

Försök istället pressa dem att laga spelet.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är lite väl extremt att gå så långt att vilja få bort spelet..

Då är man bara en hycklare.

Försök istället pressa dem att laga spelet.

spel som är knappt spelbara och har så många brister borde inte vara något dom faktiskt tar betalt för. det är en sak om ett spel har småbuggar och sånt i early acces men detta spel kan knappt ses som en ultra tidig alpha.

detta kan ses som ett sätt att skydda konsumenter från att köpa en rutten och ofärdig produkt.
När spelet är i ett spelbart skick är dom välkomna tillbaka till steam


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Alltså, ingen hade brytt sig om det inte hade varit just TotalBiscuit som blev nekad...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Ztreek:

Det är lite väl extremt att gå så långt att vilja få bort spelet..

Då är man bara en hycklare.

Försök istället pressa dem att laga spelet.

spel som är knappt spelbara och har så många brister borde inte vara något dom faktiskt tar betalt för. det är en sak om ett spel har småbuggar och sånt i early acces men detta spel kan knappt ses som en ultra tidig alpha.

detta kan ses som ett sätt att skydda konsumenter från att köpa en rutten och ofärdig produkt.
När spelet är i ett spelbart skick är dom välkomna tillbaka till steam

Håller med dig helt, men att försöka få bort spelet helt är för mycket, kräva att spelet lagas, ja självklart!
och sedan sätta en varningsskylt,

och som personen ovan skrev, ingen hade brytt sig om det inte hade varit pga TB.

Hade varit bäst för alla om de inte hade släppt spelet i ett så trasigt stadie, men vad folk kanske inte tänker på är att de kanske inte hade några pengar kvar, att släppa spelet var deras sista utväg annars kanske de inte har mat på bordet för sin familj den månaden.

lite sympati för utvecklarna har man, jag tror inte de ville släppa spelet så pass trasigt som de gjorde. tror ingen utvecklare vill någonsin göra det.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Alltså, ingen hade brytt sig om det inte hade varit just TotalBiscuit som blev nekad...

det var tur att det hände just honom då han har en väldigt stark community bakom sig, en mindre youtubare kan bli helt krossad av något sånt här, till den grad att allt innehåll man lagt upp på tuben raderas, allt som krävs är att 3 utvecklare som är missnöjda med vad du sagt gör som denna utvecklare och det är kört för din youtube karriär i princip


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som om hela såret, som heter WarZ ,startade har börjat bli infekterat igen.

Helt ärligt inte jätteupprörd över det trots att jag håller med om yttrande- och tryckfrihet på internet. Det var trots allt bara en av många videos som gav spelet dåligt betyg, men antar att det blev skrik för att det var den mest sedda.

Handlar snarare om att det var den ENDA videon som blev nertagen och att de påstod att det handlade om att han inte fick lov att tjäna pengar på den videon, men alla andra användare som inte har fått sina videos nertagna får lov att tjäna pengar på dem.

Tummen upp till alla gamers!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar när han slog fienden 5ggr i ryggen

Medlem

ja här sitter man fortfarande och väntar å väntar under sin korkek och drömmer om att en dag ska det komma ett vettigt survival spel. Hoppas på day z när det blir klart men det vet man ju inte om det kommer henda innom dom närmaste 10 åren....

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det var inte det smartaste draget Wild Games Studio kunde göra, när de anmälde TotalBiscuit på grund av att han spelat in en mycket kritisk förhandstitt på Day One: Garry's Incident.

Det värsta var ju att han inte ens fick en förhandsversion. Utvecklarna skickade honom en Steamnyckel till den slutliga produkten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nog för att Utvecklarna har betett sig illa. Dock ser jag inte poängen i huvud taget med att försöka få bort den från steam. Spelet må hända vara skit men varför skulle det fortfarande inte få bara på Steam? Alla har i slutändan olika spelsmaker.

Medlem

Fattar inte att folk fortfarande tittar på hans videos. Snubben är ju bara dumdryg och får betalt för att vara dålig i spel. Ser inte charmen med det hela.

Självklart är det bra att han tar upp dåliga saker i spel och i branschen men hans attityd får mig att må dåligt.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nog för att Utvecklarna har betett sig illa. Dock ser jag inte poängen i huvud taget med att försöka få bort den från steam. Spelet må hända vara skit men varför skulle det fortfarande inte få bara på Steam? Alla har i slutändan olika spelsmaker.

Så du menar att du har "smak" för spel som inte fungerar?
Och bara för att du har smak för spel som inte fungerar så ska massor av andra människor luras på sina pengar menar du?
Sen hjälper det ju inte med att dom försökte tysta kritik heller, dom jävla kommunisterna.

Medlem

"...bara för att det hände TotalBiscuit..."

ja, han har utbildningen och vet vad som är lagligt, plus att han har rätt i det han säger. om ni kollar på 2 av hans videoklipp - både WTF is, och den andra som handlar om hur och vad skaparna av spelet har gjort för att förtjäna detta, så kommer ni inse att det TB gör, stämmer.

Inaktiv

Tack FZ – skrev just under med mitt namn och adress för att få bort spelet från Steam!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är lite väl extremt att gå så långt att vilja få bort spelet..

Då är man bara en hycklare.

Försök istället pressa dem att laga spelet.

nja, håller inte med om att det är extremt med tanke på vad de gjorde, titta på TB's video som handlar om detta så förstår du vad han vill åstadkomma. utvecklare som dessa kan förstöra en "up and comming"-youtubares karriär, och de behöver inte ens ha lagen på sin sida när de gör det pga youtube's konstiga regler

sen är namninsamlingens poäng att ta bort spelet tills utvecklarna släpper en patch som gör spelet spelbart.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av trashlight:

Fattar inte att folk fortfarande tittar på hans videos. Snubben är ju bara dumdryg och får betalt för att vara dålig i spel. Ser inte charmen med det hela.

Självklart är det bra att han tar upp dåliga saker i spel och i branschen men hans attityd får mig att må dåligt.

alla har olika smak, själv tycker jag pewdiepie är det mest irretareande och mest humorbefriade som finns på youtube men är ju min egna åsikt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hahaha nej fy fan vad dåligt spel. Verkar inte ens vara spel utan enbart en stor jävla bugg som dem gjort hahaha... Riktigt roligt hur pass uruselt det var i videon och hur kan utvecklarna ens VÅGA släppa ut det till en full release sådär? För dem kan knappast lyckats ungått alla fel!


signatur

The King is Back

Medlem

Varför ska man förbjuda ett spel bara för att man inte gillar företaget som står bakom? Låt folk köpa spelet om de vill. De har redan fått så mycket negativ publicitet att det lär sälja skitdåligt ändå.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av MugiMugi:

Nog för att Utvecklarna har betett sig illa. Dock ser jag inte poängen i huvud taget med att försöka få bort den från steam. Spelet må hända vara skit men varför skulle det fortfarande inte få bara på Steam? Alla har i slutändan olika spelsmaker.

Så du menar att du har "smak" för spel som inte fungerar?
Och bara för att du har smak för spel som inte fungerar så ska massor av andra människor luras på sina pengar menar du?
Sen hjälper det ju inte med att dom försökte tysta kritik heller, dom jävla kommunisterna.

Skulle nog kalla dom kapitalister då dom försöker exploatera marknaden och använda sig av media som reklam.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar