Oktoberfest
Det är rätt månad att dricka öl nu. Tyskarna gör det och du borde göra det! Jag har inte själv varit på någon oktoberfest men ser ändå till att få i mig rätt mängd flytande kolhydrater.
Nu var det ju inte öl detta inlägg skulle handla om enbart, utan månaden oktober i allmänhet. Oktober för min del öppnar rätt starkt med dotterns födelsedag. Där läggs ungefär hela första veckan i oktober vad gäller planering.
Sen rullar det på med vackert höstväder och i år har vi fått njuta av ett fantastiskt fint väder i Skåne. Visst, det börjar bli blött ute och det är rätt mörkt när jag går upp på morgonen. Men alla vackra färger ute gör att det är en fröjd
Oktober i år har också varit startskottet för några projekt. Det största kanske är att ombyggnation/tillbyggnation av ovanvåningen i huset är på gång. Dela av sovrum i syfte att ge nytillskottet ett eget rum framöver. Det blir förresten en liten pojke Så nu kommer vi ha en av varje.
Jag är ju ingen snickare, långt ifrån, men svärfar har lång erfarenhet och gedigen kunskap av det här med bygge så det går bra! Jag måste ändå säga att jag rätt snabbt kommit in i det och vet nu vad cc-60 innebär och varför det nu är så himla bra att ha ett vattenpass när man reglar... ögonmåttet är liksom inte riktigt säkert
Jobbmässigt är det också full rulle och projektet Mobila Ungdomsmottagningen går raskt framåt. Just nu håller jag på med C-körkort (lastbil) och ska strax skriva in mig på körskolan för att påbörja detta på allvar. Anledningen är att vi i projektet kommer arbeta i en specialbyggd lastbil med mottagningen på flaket så att säga. Vi som arbetar med det kommer också vara dem som kör omkring på lastbilen vilket jag tycker är superspännande!
Tills dess att lastbilen kommer på plats ska vi arbeta i tillfälliga lokaler i Skurup, Sjöbo och Svedala. Just idag har jag varit i Skurup för att fixa lite och passade då på att ta med mig kameran.

Som en bonus sköt jag ett skott på hojen när den stod och vilade sig i solskenet utanför jobbet.

Till helgen kommer en av mina bröder med sambo på besök och det ser jag fram mot. Efter det är oktober snart slut. Får se till att dricka den där goda Nils Oscar Oktoberölen som ligger i kylen innan dess.
Over and out!