DayZ dyker upp i Steam-databasen

Robot
Medlem
DayZ dyker upp i Steam-databasen

Kommer väl julen 2015

Medlem

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.

de är ju bättre att de tar sin tid istället för att släppa ett halvdant spel som alla blir sura på då

Geeks Gaming

Tappa intresset för länge länge sedan

Inaktiv

Håller tummarna för att de har bytt spelmotor och UI.

Herr rygg

Nu börjas det snart komma kommentarer här. Folk gnäller på "fanboys" samt "fanboys" som gnäller tillbaka att det kommer vara bästa spelet någonsin.

Jag väntar iaf med glädje och det kommer vara bästa spelet någonsin;)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Avstängd
Skrivet av Raklödder:

Håller tummarna för att de har byt spelmotor och UI.

Spelmotor har dom inte bytt, det är ju dock inte den dom har till modden, tror det är om jag inte har helt fel en tidigare version av motorn dom har till arma 3. Kan ha fel men får för mig det var så.

Medlem

förstår inte riktigt vad folk gillar med dayz, mina erfarenheter av spelet är 5 min av spel sen BANG headshot från nån random bandit i ett torn =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.

de är ju bättre att de tar sin tid istället för att släppa ett halvdant spel som alla blir sura på då

Grejen är ju den att smida medans järnet är varmt. Jag håller förvisso med om det där med "ta tid, bra spel etc" men han har dragit ut på det för långt helt enkelt så folk börjar antingen bli sura på honom och/eller tappa intresset.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Håller tummarna för att de har byt spelmotor och UI.

Inte en chans att de har bytt spelmotor, UI däremot kommer förändras väldigt mycket. Lovar dock att de kommer ha kvar den där scroll listan.

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Raklödder:

Håller tummarna för att de har byt spelmotor och UI.

Spelmotor har dom inte bytt, det är ju dock inte den dom har till modden, tror det är om jag inte har helt fel en tidigare version av motorn dom har till arma 3. Kan ha fel men får för mig det var så.

Dom använder motorn från Take on helicopters(dvs Arma 2 motorn med vissa uppdateringar, sen har de lånat saker från Arma 3 också)

Medlem

DayZ börjar kännas lite förbi Bäst-för-datumet nu. Synd att det inte fick ett fullt dev team.

Avstängd
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Raklödder:

Håller tummarna för att de har byt spelmotor och UI.

Spelmotor har dom inte bytt, det är ju dock inte den dom har till modden, tror det är om jag inte har helt fel en tidigare version av motorn dom har till arma 3. Kan ha fel men får för mig det var så.

Dom använder motorn från Take on helicopters(dvs Arma 2 motorn med vissa uppdateringar, sen har de lånat saker från Arma 3 också)

ah okej, då fick man lära sig något nytt

Medlem

total miss att dom inte använder sig av arma 3 motorn och den nya ön Altis.

Medlem
Skrivet av Securion:

DayZ börjar kännas lite förbi Bäst-för-datumet nu. Synd att det inte fick ett fullt dev team.

Va? Är hur taggad som helst här! En av dom få spel jag ser fram emot i dagsläget!

Medlem

"Jag har väntat så mycket att jag tröttnat på ett spel jag inte ens spelat." Lol konstig inställning.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.

de är ju bättre att de tar sin tid istället för att släppa ett halvdant spel som alla blir sura på då

Grejen är ju den att smida medans järnet är varmt. Jag håller förvisso med om det där med "ta tid, bra spel etc" men han har dragit ut på det för långt helt enkelt så folk börjar antingen bli sura på honom och/eller tappa intresset.

Tror dom som bryr sig om spelet inte bryr sig om hur lång tid det tar. Dom vill ha ett bra spel, och rocket vill göra ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.

de är ju bättre att de tar sin tid istället för att släppa ett halvdant spel som alla blir sura på då

Grejen är ju den att smida medans järnet är varmt. Jag håller förvisso med om det där med "ta tid, bra spel etc" men han har dragit ut på det för långt helt enkelt så folk börjar antingen bli sura på honom och/eller tappa intresset.

Tror dom som bryr sig om spelet inte bryr sig om hur lång tid det tar. Dom vill ha ett bra spel, och rocket vill göra ett bra spel.

Tro mig, det fanns nästan ingenting annat som jag såg fram mer emot än det här spelet. Det är bara det att den framskjutna deadlinen, brutna löften i form av att Rocket skulle hålla oss uppdaterade samt att hypen dog ut (för mig iaf)

Om det kommer och är jättebra? Awesome, men jag har blivit allt för besviken/trött på det för att orka bry mig längre.
Observera att jag talar för mig själv nu. Kanske inte har framgått i de andra inläggen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Fantastiskt nyhetsmaterial... -_-

Medlem

Bara för att det har tagit lite längre tid än vad som var väntat så kan jag inte fatta varför vissa tycker att spelet plötsligt är helt ointressant. Det känns lite grann som att man kanske inte var helt övertygad redan från början.

Spelet har varit i utveckling i drygt ett år. Sätter man det i perspektiv så tycker i alla fall inte jag att det handlar om någon tid.

...och ja, jag är nog lite av en fanboy. Personligen ser jag verkligen fram emot det och för mig är det ett av dom absolut intressantaste spelsläppen hittills. Det är få spel som har fått min puls att slå i taket som DayZ.

Medlem

När det släpps så sätter hypevågen igång och sen blir det nog så bra som jag hoppas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det måste ju komma snart alltså... Nästan ett år försenat sen han sa deadline förra gången.

de är ju bättre att de tar sin tid istället för att släppa ett halvdant spel som alla blir sura på då

Jo, men det här är beta vi snackar om att de ska släppa. Vart är den öppna betan?!

Medlem

Jag taggar men är både förväntansfull och skeptisk.

Medlem

När det är släppt och klart lirar jag det mer än gärna, ända sen jag hörde om fristående versionen så backade jag från modden och väntade.

För mig kommer det vara samma spel som släpps snart som det som skulle släppts tidigare om allt gått vägen. Risken är alltid såklart att intresset svalnar och man tappar momentum med förseningar men ett bra spel är ett bra spel.

Är väl inte så brutalt många tekniska mirakel runt hörnet att DayZ kommer vara utdaterat redan när det släpps? Fint folk kommer sent

Inaktiv
Skrivet av Loltron:

"Jag har väntat så mycket att jag tröttnat på ett spel jag inte ens spelat." Lol konstig inställning.

Nja, inte så konstigt alls egentligen. Om man hypear en produkt så pass långt innan release så hinner folk tappa suget. Så fungerar det helt enkelt och vi har sett det ske massvis med gånger tidigare. Säger inte att Day Z inte blir bra, ingen vet ännu, jag är fortfarande taggad, men skall erkänna att även mitt intresse droppat en aning.

Medlem
Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Fantastiskt nyhetsmaterial... -_-

Men vad tusan förväntar du dig på en hemsida för spel?..

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

förstår inte riktigt vad folk gillar med dayz, mina erfarenheter av spelet är 5 min av spel sen BANG headshot från nån random bandit i ett torn =_=

Det har ju inte alltid varit så och många hoppas nog att det ska bli mer 'som förr' nu när Rocket äntligen har full kontroll över koden.
Annars är det ju just svårighetsgraden och vetskapen om hur snabbt det kan gå utför som gör DayZ så spännande.
Hoppas att standalone gör att S'et i 'FPS' står mer för survival än shooter.

Inaktiv

Ett annat perspektiv är alltid bra.

12
Skriv svar