Zlatan alltså

Flakmonkey
Zlatan alltså

Jävlar vilken uppvisning det var ikväll! Halvvolleyn utifrån som uppenbarligen var i 150 kmh är ett av det värre jag sett och tidningsrubrikerna kommer för en gångs skull vara helt välförtjänta. Normalt sett brukar han ju inte behöva göra något mer än äta något ute på stan för att det skrivas spaltmeter om det i tidningarna. Förstå mig rätt nu. Jag har ingenting emot Zlatan i sig. Han är en fantastisk fotbollsspelare och förebild. Det jag inte gillar är den extrema bevakningen eftersom det går ut över laget. Hur bra någon är så är trots allt fotboll ett lagspel där en spelare kan göra skillnaden men där en spelare inte kan vinna matchen på egen hand. Oavsett vad som sägs eller skrivs.

Men men, ikväll är alla hyllningar befogade. Det blir så när man gör fyra mål i en Champions League-match varav ett nog kommer klassas som ett av årets snyggaste.

#blogg

Medlem
Zlatan alltså

Långskottet säger jag inte så mycket om, det var snyggt. Men de andra var ju bara att sätta foten till.

Jag säger inte att Z är dålig, men jag tycker han får på tok för mycket cred när det egentligen är (som i detta fall) mycket snyggt förarbete och perfekt inlägg som resulterar i att han bara behöver sätta fram foten/benet och bollen studsar in.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

conthox, så full av skitsnack. Du kan ju inte ens ha sett matchen än mindre sett alla målen om du påstår att det bara är att sätta dit foten.

Mål nummer ett är bara att peta in men mål nummer två klackar han in. Nummer 3 är långskottet ovan. Mål nummer fyra är ett perfekt placerat skott i bortre gaveln. Dessutom påstår du att förarbetet är snygg och perfekt. Men du missar fullständigt att det är en misslyckad bakåtnick av en försvarare som hamnar hos Zlatan. Inget som förvånar mig, du är inte killen som strålar kunskap om spelet precis.

Du är tamejfan en fotbollsanalfabet conthox. Som så många andra av dem som inte ser Zlatans storhet och tycker att han får för mycket uppmärksamhet. Han är en världsspelare ut till fingerspetsarna och ett fullblodsproffs. Just nu, idag, förmodligen världens bästa. 10 mål på 5 senaste. Han bär båda landslag och klubblag på sina axlar och blir hyllad dag efter dag av sina medspelare och motspelare för sitt spel och inställning.

Han har lite otur att vara aktiv samtidigt som Messi och Ronaldo eller så hade han prenumererat på ballon d'or. Sen skiter jag i hur många fler mål Messi och Ronaldo gör. Målen Zlatan gör är spektakulära. Det är show. Det han gör på planen gör ingen annan. Och definitivt ingen som är 1.95 och 100 pannor tung.

Medlem

'nuff said =>

Medlem
Skrivet av IceDusT:

text med förolämpningar och zlatan-hybris

Det är sant att jag såg inte hela matchen. Jag såg bara klippet med målen. Men för det första så pratade jag inte enbart om denna matchen, det framgick dock inte i mitt inlägg såg jag nu. Men jag pratade om hur det brukar se ut.

För det andra tycker jag inte det är någon större skillnad på att få den på framdelen av foten mot att få den på baksidan. Allt han gjorde var att rusa fram i rätt tid, få den på sig och så gick den i mål.

Åter igen, långdistansskottet sa jag inget om. Det var varken bra framspel (inget alls faktiskt) och skottet var verkligen av högsta klass, inget snack om det.

Sedan angående sista målet..... ett som tar i stolpen och går in är knappast "klockrent". Det är lite det som är grejjen. Om andra spelar hade man sagt "vilken tur att det tog i stolen och in istället för att studsa ut" men är det zlatan så heter det att han "med precision och känsla placerade bollen i världsklass". Det är alltså tur eller bra beroende på vem som gör det...

Som en parantes kan du väl vara lite mindre dryg nästa gång. Bara för att jag inte tycker som du så behöver det inte betyda att jag är kokko och inte kan något om fotboll.

signatur

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Fan vad glad jag blev av det där klippet

Medlem

Jag som sett PSGs matcher (samtliga ) de seanste åren måste säga att i år ser de mycket bättre ut än tidigare, inte bara att Ibra har en kanonperiod just nu utan hela laget fugnerar bättre tillsammans.
Cavanis intåg har nog sporrat Z. Nu väntar jag bara på att de skall fungera riktigt bra ihop för då blir det inte oavgjort i båda matcherna mot Barca som det blev i kvarten förra CL.

Medlem
Skrivet av Astro Black:

Vad är det du vill ha sagt egentligen. Turen kommer ju alltid finnas där oavsett sport, men man kan ju inte bygga en fotbollskarriär på tur. Det som skiljer hans konstmål från nån jävla turgubbe i korplaget är att han gör det gång på gång, på toppnivå. Var stolt istället för att vara sådär typiskt "jantelagig".

Jag har inte sagt att han inte är bra, jag missunnar honom heller inte den framgång han har nått. Det enda jag stör mig på att så många lyfter honom till skyarna som någon slags Jesus och det är ingen gräns för rubrikerna och hyllningarna. Visst är han bra, men inte så jäkla bra.

signatur

Flakmonkey
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Astro Black:

Vad är det du vill ha sagt egentligen. Turen kommer ju alltid finnas där oavsett sport, men man kan ju inte bygga en fotbollskarriär på tur. Det som skiljer hans konstmål från nån jävla turgubbe i korplaget är att han gör det gång på gång, på toppnivå. Var stolt istället för att vara sådär typiskt "jantelagig".

Jag har inte sagt att han inte är bra, jag missunnar honom heller inte den framgång han har nått. Det enda jag stör mig på att så många lyfter honom till skyarna som någon slags Jesus och det är ingen gräns för rubrikerna och hyllningarna. Visst är han bra, men inte så jäkla bra.

Okej, det kan jag väl förstå. Men han är ju trots allt den största vi ynglat fram i fotbollsverige, ja kanske inom sporten överhuvudtaget (Björn Borg?), så det får du nog lära dig att leva med

Har en kille på jobbet som jag diskuterat det där med. Han avgudar verkligen zlatan och följer honom mer än han följer något specifikt lag. Just den grejjen kan jag inte förstå, hur man kan hålla på en spelare snarare än ett lag. Hursom så hävdar han att Zlatan är den bästa idrottaren vi någonsin haft och jag håller inte med. Jag skulle själv hålla honom som den bästa fotbollsspelaren någonsin men det går aldrig att jämföra prestationer i olika idrotter på det sättet. Visst är konkurrensen större i fotbollsvärlden än vad den var för Borg i tennis eller Stenmark i alpint, men de var ändå verkligen bäst i världen, helt dominerande. Zlatan är "bara" en av de bästa och dessutom i en lagsport.

Svårt sånt där, men alltid kul att diskutera tycker jag

En annan rolig grej med Zlatan har faktiskt med min egen mor att göra. Hon tillhör ju en generation som generellt sett har svårt för personer som Zlatan som tar stor plats, säger vad han tycker (ofta att han är väldigt bra) och som kanske låter det påverka deras syn på hans fotbollsfärdigheter. Hon har också sett honom som lat. "Han står ju bara och klagar på de andra som inte passar". Men så var hon en av de som hade turen att se Sverige - Österrike på Friends och efter det var hon omvänd. Inte bara för att han var fruktansvärt bra utan även för att han kämpade så otroligt mycket för laget och sina medspelare. Han var inte den där själviska divan som hon trodde att han var utan en lojal lagspelare som visserligen klagade och sa vad han tyckte men som visade vägen med sitt spel. Och jag tror faktiskt inte hon är ensam om att ha de fördomarna.

1
Skriv svar