Rykte – Call of Duty och Titanfall i 720p på Xbox One

Robot
Rykte – Call of Duty och Titanfall i 720p på Xbox One

Call of Duty: Ghosts körs i 1080p på Playstation 4. Enligt rykten är detta inte fallet med Xbox One.

#call-of-duty-ghosts, #titanfall


Medlem
Rykte – Call of Duty och Titanfall i 720p på Xbox One

alltså "next gen" my ass...

Medlem

XpAwned!. (Jag är neutral ja)


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Det är mer än dubbla antalet pixlar i 1080p, så JA det spelar stor roll.

Medlem

Spelar med projektor och är enorm skillnad mellan hd och full hd.

Men call of duty skulle jag nog inte köra på konsol så har nog ingen betydelse.

Spelar hellre rpg, sportspel, beat em up och andra typer av spel. Då är det skönt med högre upplösning. Störde mig på att GTA 5 hade låg upplösning. Samma med red dead redemption.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Next-gen"ლ(ಠ益ಠ)ლ

Medlem

http://www.digitaltrends.com/home-theater/720p-vs-1080p-can-y...

Generally speaking, if you sit more than 10 feet away (3 meter) from your TV, and your display isn’t bigger than 50 inches diagonally, you won’t be able to tell the difference between 720 and 1080

Alltså Nej för min del (40 tum och ca 3 meter ifrån tv:n).

Medlem

Som sagt ett rykte och det har väl redan dementerats och sagts att båda konsollerna körs i 1080p

Medlem
Skrivet av Ricecracker:

http://www.digitaltrends.com/home-theater/720p-vs-1080p-can-y...

Generally speaking, if you sit more than 10 feet away (3 meter) from your TV, and your display isn’t bigger than 50 inches diagonally, you won’t be able to tell the difference between 720 and 1080

Alltså Nej för min del (40 tum och ca 3 meter ifrån tv:n).

Kollar du en Bluray i 720p vs 1080p kanske man inte märker så mycket skillnad. Men spel i 720p vs 1080p är väldigt stor skillnad. Slipper mycket av kantproblemen...

Medlem

Respawn i intervju med Eurogamer:

1080p60 on Xbox One?

Drew McCoy: We'll see how performance goes. Frame-rate is king.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-respawn-t...

Känns som en slingrig bekräftelse, no? Men hellre 60 fps i 720p än 1080p i lägre bilduppdatering.

Medlem

Xbox One-exklusiva spel som Ryse (900p) och Killer Instinct (720p) som produceras av Microsoft där utvecklarna har haft tillgång till hård- och mjukvara före andra utvecklare körs inte i full-HD. Call of Duty görs av en extern utvecklare och till en mängd format så det vore väl inte så chockerande om det skulle stämma.

Xbox One sägs vara lite krånglig att utveckla till och CoD är inte direkt en serie där man senarelägger release så då finns det risk att man får ta lite "genvägar" för att hinna färdigt.

Medlem

Snälla, kan inte alla bara lära sig skillnad mellan upplösning och signalformat? 1920x1080 är en upplösning. 1080p är ett signalformat. 1080p har nödvändigtvis inte upplösningen 1920x1080 - det enda som den säger är att den har 1080 vertikala "scan lines" och att P innebär progressive scan, till skillnad från I som betyder interlaced. Om bildförhållandet är 16:9 kommer antalet horisontella linjer att vara 1920.

Det är bara för video man använder begreppen progressive och interlaced. Det är uppåt väggarna galet att begreppsmässigt ersätta ett spels upplösning med en videos signalformat bara för att de råkar ha snarlika upplösningar.

21:9 är ett vanligt bildförhållande på filmer. Upplösningen är då i regel 2560x1080, vilket innebär att det fortfarande är 1080i och 1080p vi talar om.

Kontentan är att namnet på ett signalformat inte nödvändigtvis säger vad den faktiska upplösningen på en skärm är.

Medlem

Det viktigaste i ett sånt spel är ändå att det rullar i 60 fps, sen som Ricecracker skrev beror det på hur nära man sitter. Jag själv spelar inte fps på konsol men jag kan tänka mig att just på ett sånt spel sitter man inte 3 meter ifrån tv'n utan närmare så då blir det säkert skillnad.

Medlem

Ett annat t rykte sa att ps4 får 900p i upplösning men då är det 720p uppskalat till 900p.


signatur

Jäh!

Medlem

Jag har 1080p-projektor och TV. Jag vill att next gen ska ha 1080p.

4k kan jag vänta med men 1080p känns lite "bread-and-butter".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kontroversiell åsikt måhända, men iallafall i Singleplayer spel är 1080p viktigare för mig än 60fps. DPIn på en dator med 1080p vs en mycket större TV med 720p är en riktigt irriterande skillnad.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har 1080p-projektor och TV. Jag vill att next gen ska ha 1080p.

4k kan jag vänta med men 1080p känns lite "bread-and-butter".

Det bör sägas en gång för alla, så lyssna nu: Att det blir 720p har inte med Microsoft eller Sony att göra. Det handlar om utvecklarens prioriteringar. Spel till PS3 hade 1080p för utvecklarna prioriterade det över andra saker. Du kan ha världens snabbaste maskin men det kan ändå vara 720p om utvecklarna prioriterar andra saker.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Snälla, kan inte alla bara lära sig skillnad mellan upplösning och signalformat? 1920x1080 är en upplösning. 1080p är ett signalformat. 1080p har nödvändigtvis inte upplösningen 1920x1080 - det enda som den säger är att den har 1080 vertikala "scan lines" och att P innebär progressive scan, till skillnad från I som betyder interlaced. Om bildförhållandet är 16:9 kommer antalet horisontella linjer att vara 1920.

Det är bara för video man använder begreppen progressive och interlaced. Det är uppåt väggarna galet att begreppsmässigt ersätta ett spels upplösning med en videos signalformat bara för att de råkar ha snarlika upplösningar.

21:9 är ett vanligt bildförhållande på filmer. Upplösningen är då i regel 2560x1080, vilket innebär att det fortfarande är 1080i och 1080p vi talar om.

Kontentan är att namnet på ett signalformat inte nödvändigtvis säger vad den faktiska upplösningen på en skärm är.

Störde mig också på detta när det började skrivas lite här och var för ett tag sen. Har nu gett upp och vant mig vid att folk/nyhetssidor använder det


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

För mig handlar det mer om att man ska kunna se en märkbar skillnad på grafiken mot dagens konsoler (360/ps3). Syns det inte på spelen att det är en ny generation konsoler så kan det kvitta.

Grafiken på t.ex en xbox360 är rent ut sagt bedrövlig idag. Visst det är runt 8år gammal hårdvara så det är ok, men köper jag en xboxOne så ska det fanken också syna sskillnad. Och det rejält.


signatur

Jäh!

Medlem

Känns som ja hoppar denna generation och kör vidare på PC och Wii U

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Sebbepojken:

Snälla, kan inte alla bara lära sig skillnad mellan upplösning och signalformat? 1920x1080 är en upplösning. 1080p är ett signalformat. 1080p har nödvändigtvis inte upplösningen 1920x1080 - det enda som den säger är att den har 1080 vertikala "scan lines" och att P innebär progressive scan, till skillnad från I som betyder interlaced. Om bildförhållandet är 16:9 kommer antalet horisontella linjer att vara 1920.

Det är bara för video man använder begreppen progressive och interlaced. Det är uppåt väggarna galet att begreppsmässigt ersätta ett spels upplösning med en videos signalformat bara för att de råkar ha snarlika upplösningar.

21:9 är ett vanligt bildförhållande på filmer. Upplösningen är då i regel 2560x1080, vilket innebär att det fortfarande är 1080i och 1080p vi talar om.

Kontentan är att namnet på ett signalformat inte nödvändigtvis säger vad den faktiska upplösningen på en skärm är.

Störde mig också på detta när det började skrivas lite här och var för ett tag sen. Har nu gett upp och vant mig vid att folk/nyhetssidor använder det

Det sorgliga är ju att det är just skribenter på IT-inriktade tidningar som gör felen. Om någon kan man ju tycka att det är dessa skribenter som bör ha lite allmänbildning inom området.

Jag har en massa kompisar som inte har någon som helst koll på videosignalsformat. Och de är jätteförvirrade över de här "nya upplösningarna" 720p och 1080p. Om man ändå ska göra fel kan man ju kalla 720p för 0,9 megapixel. Det är i all alla fall en enhet som folk kan relatera till.

Inaktiv
Skrivet av Ricecracker:

http://www.digitaltrends.com/home-theater/720p-vs-1080p-can-y...

Generally speaking, if you sit more than 10 feet away (3 meter) from your TV, and your display isn’t bigger than 50 inches diagonally, you won’t be able to tell the difference between 720 and 1080

Alltså Nej för min del (40 tum och ca 3 meter ifrån tv:n).

Det är en enorm skillnad på film och spel. Film är väldigt mjuk i sig och inte lika känslig för uppskalning. Spel är extremt skarpa och skapar också aliasing, uppskalning gör att de upplevs som suddigare.

För min del är det extremt lätt att se uppskalad 720p i spel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Spelar med projektor och är enorm skillnad mellan hd och full hd.

Men call of duty skulle jag nog inte köra på konsol så har nog ingen betydelse.

Spelar hellre rpg, sportspel, beat em up och andra typer av spel. Då är det skönt med högre upplösning. Störde mig på att GTA 5 hade låg upplösning. Samma med red dead redemption.

Synd, gjorde inte mig ett ända problem.. O jag spelade RDR på en tv från 1990 tills jag köpte min 1080P Tv och jag kan säga att det vart mkt finare men inget "über"


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Som tur finns personer som dig En Like från mig.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Förmodar att det var ett Ps Fan som skapa ryktet, varför tror jag det? för pc spelare gnäller bara på konsolerna ^^


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Det är mer än dubbla antalet pixlar i 1080p, så JA det spelar stor roll.

Kör 4k ist. gnäll spik ^^


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Artikeln är 4,5 månader gammal och skriven några veckor efter Xbox One först visades upp - saker kan ändras när man börjar närma sig release och allt inte är färdigt än.

Medlem

Ni kan vara lugna, Den här videon förklarar allt.

http://youtu.be/Run8gMVYj2Y

Medlem

man börjar bli lite besviken på nextgen nu...

12
Skriv svar