Geforce Shadowplay – nu kan du spela in när du briljerar
Bytt från AMD till nVidia, känner mig ganska nöjd. Lite konstigt i början med tanke på att jag aldrig ägt ett nVidia kort tidigare(kände för att pröva något nytt).
Tror jag hör hemma här.
(Säger inte att AMD är dåligt eller sämre men att jag är positivt överraskad.)
...lite höga priser bara.
Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.
Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?
Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7950.
I am the black wizards.
Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7959.
HD7959?
Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7959.
HD7959?
Köpte det av en skummis som brukar hänga i mitt område, tydligen det senaste på marknaden.
(Eller inte.)
I am the black wizards.
Den verkar inte vara i beta utan WQHL-certifierad, i alla fall version 331.65.
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/68913/nvidiaupdate
Edit: Efter lite koll verkar det vara så att Shadowplay är i beta som det står i artikeln.
HD7959?
Köpte det av en skummis som brukar hänga i mitt område, tydligen det senaste på marknaden.
(Eller inte.)
Hehe det förklarar saken
Förstår vad du menar. Känns som att det är Nvidia som är det drivande företaget inom grafikkort. 3d Vision, Experience, G-sync och nu även detta. Dock så tycker jag att AMD's Mantle API låter jävligt trevligt. Känns som att det kommer bli en dominerande API för spel i framtiden.
AMD har redan detta i båda nya konsolerna. De spelar in en snutt i realtid så kan man trycka en knapp och ladda upp det. Synd bara att de inte implementerat det på PC (än).
Förstår vad du menar. Känns som att det är Nvidia som är det drivande företaget inom grafikkort. 3d Vision, Experience, G-sync och nu även detta. Dock så tycker jag att AMD's Mantle API låter jävligt trevligt. Känns som att det kommer bli en dominerande API för spel i framtiden.
Om Mantle kommer fungera med Nvidia och Intel kort(AMD påstår ju trots allt att det är en öppen standard) kommer det att ha en chans att konkurrera med Directx, annars kommer det nog att bli lika relevant som physx.
AMD har redan detta i båda nya konsolerna. De spelar in en snutt i realtid så kan man trycka en knapp och ladda upp det. Synd bara att de inte implementerat det på PC (än).
Fast det är ju i båda fallen proprietära system gjorda av MS resp Sony, inget AMD byggt...
Har lite små hack då och då i BF3.. men i skyrim så flyter det hur bra som helst.
Detta skall bli intressant. Lätt att ladda upp på Youtube? Fraps behövs icke mer?
Min monsterdator med Zotac Geforce GTX 780 AMP! Edition med över 3GB minne lär ju fungera ypperligt med detta.
Fraps på 20 min kan bli upp till 80 GB medans Shadowplay 20 min blir typ 8GB
Synd bara att Inte Optimus/Nvidia Laptops får stöd för shadowplay, inte än iaf?!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)