Robot
Battlefield 4

Battlefield har aldrig varit större, snyggare eller mer förstörbart men ändå finns det orosmoln på horisonten - hur länge är det moderna kriget modernt?

#battlefield-4, #dice, #call-of-duty-black-ops-ii, #battlefield-3, #battlefield-2, #battlefield-bad-company-2, #goldeneye-007, #half-life-counter-strike, #battlefield-5-2

Medlem
Battlefield 4

Oj, en hel timma tidigare än utlovat!

Varför envisar DICE/EA med ett singleplayer-läge? Det finns väl ändå ingen som köper spelet ENBART för singleplayer?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Oj, en hel timma tidigare än utlovat!

Varför envisar DICE/EA med ett singleplayer-läge? Det finns väl ändå ingen som köper spelet ENBART för singleplayer?

Vi insåg att just denna vecka är det bara fem timmar mellan Stockholm och New York, de går över till vintertid den 3 november.

Och ja, detta kändes bara som en ursäkt för att kunna skriva det på baksidan.

signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Skön tid att langa upp en recension! Oväntad men uppskattad läsning efter att ha suttit en hel natt och förberett för seminarium.

Delar oron över den stagnerade utvecklingen i serien. Inte skitspännande att den tycks följa Call of Dutys spår.

Medlem

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem
Skrivet av MiLeS:

alltid funnits?

Medlem

Kommer säkerligen bli ett riktigt bra spel.

Skribent

Jag som var sugen på singleplayer, men detta bådar ju inte alls gott.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trevligt att man tagit tillbaka viktiga detaljer från föregångarna men känns knappast som en spel man vill köpa. Modern krigsföring blir bara så roligt. Allt är automatiskt, målsökande eller explosivt. I korthet är det en förbannat hög faceroll-faktor, precis som i CoD. Nej, jag vill se pansardueller mellan Pz4 och lolmans igen.

Inaktiv

Komiskt att Gamereactor postade sin recension 05:00. Samma (poäng) betyg, samt svag singleplayer.

Medlem

Hur fungerar Squad/match making systemet? Jag minns hur värdelöst det var i trean när jag och tre kompisar försökte hamna i en och samma squad i samma lag. Det var näst intill omöjligt.

Medlem

Ge mig Battlefield 1942 med samma motor.

Tror jag repeterat mig 50 gånger nu genom årens lopp faktiskt.

Medlem

Saken med single-player för detta spelet är att det är ett bra sätt för en ny spelare att lära sig vad man kan göra utan att behöva skämmas eller bli kallad idiot i multi-player på ett roligt sätt.

Medlem
Citat:

Battlefield är unikt. Det finns inget annat spel på marknaden som levererar samma storskaliga krig och samtidigt är intressant ner på infanterinivå.

¨

Inte riktigt sant, Planetside 2 ger ännu större krig (fler spelare på större "kartor"). Även där är infanteristrider intressanta.

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kan inte förstå poängen med sp alls. Varför ens lägga ner energi på det? Battlefield är ett mp-spel.
Nåväl, det lär väl tillfredsställa vissa spelare.

Håller med Tivook här. Bf4 betan kändes som en bf3-dlc, fast med lite "nytt" utseende och andra finesser. Bf4 borde ha varit en expasion till bf3 och inte helt nytt spel...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag som var sugen på singleplayer, men detta bådar ju inte alls gott.

Samma här, är inte fasligt mycket för Multiplayer, annat än det Cooperativa slaget då (dvs man oftast kör en kampanj tillsammans), men om Single Player är bedrövligt så lär det absolut inte bli ett köp av detta för mig iallafall.

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av starboy83:

Hur fungerar Squad/match maning systemet? Jag minns hur värdelöst det var i trean när jag och tre kompisar försökte hamna i en och samma squad i samma lag. Det var näst intill omöjligt.

Hamnade i stort sätt alltid i samma squad som vänner, utan att ha gjort någon grupp innan vi joinade.

signatur
Medlem

Jag har kört igenom de 4 första uppdragen i singleplayer och jag tyckte de var underhållande.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

alltid funnits?

Nja inte riktigt, första spelet med singleplayer kampanj (inte single player mot botar på en vanlig map, utan riktig kampanj) var BF: Bad Company till konsol, och sedan dess har det varit standard i serien. Och faktum är att kampanjen i Bad Company (1) är riktigt bra, det var humor och intressanta karaktärer med lite skruvade idéer men som på något sätt passade in ändå.

Den som inte kört första delen av Battlefield: Bad Company (finns tyvärr endast till 360/ps3) bör göra det, helt klart ett bra spel.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

alltid funnits?

Nja inte riktigt, första spelet med singleplayer kampanj (inte single player mot botar på en vanlig map, utan riktig kampanj) var BF: Bad Company till konsol, och sedan dess har det varit standard i serien. Och faktum är att kampanjen i Bad Company (1) är riktigt bra, det var humor och intressanta karaktärer med lite skruvade idéer men som på något sätt passade in ändå.

Den som inte kört första delen av Battlefield: Bad Company (finns tyvärr endast till 360/ps3) bör göra det, helt klart ett bra spel.

Fast första spelet med singleplayer var ju faktist Battlefield 2: Modern Combat..

Medlem

Ovanligt nyanserad och smart recension.

Medlem

Bra att ni drar in stålar DICE men lägg dom på Star Wars Battlefront, det är spelet jag ser fram emot!

Medlem

Fasen, jag hade också hoppats på en dräglig kampanj. Kan man spela den med tre vänner i co-op, eller är det som i Battlefield 3? Medan jag läste den välskrivna recensionen så kom jag att tänka på hangarskeppen från 1942 - varför har vi inte fått styra större skepp ännu? Jag sätter Battlefield 3 som en personlig favorit efter 1942, men det känns som att de måste gå upp en skala till för att fånga mitt intresse med Battlefield 5. Infanteri i all ära, jag vill kunna köra ett stort hangarskepp på grund i Frostbite 3 också. Vad hände med ubåtarna? Så antingen mer tunga havsstrider eller ett nytt försök med 2142 skulle fånga mitt intresse nästa gång.

Tills dess så syns vi på slagfältet. Snipers - watch your backs!

Medlem

Tack för en bra recension!

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv

Mejeri 4 – nu i en butik nära dig!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Mejeri 4 – nu i en butik nära dig!

Yes! Man kan verkligen säga att BF4 är som grädden på moset !

Medlem

Bra recension men är nyfiken på hur commander-läget funkade mer i detalj och särskilt implementeringen av surfplattor?

Medlem
Skrivet av doom:

målgruppen för bf 4 verkar va 12åringar med adhd ..
Spelar Arma 3 istället.

Vadå? Kan man inte spela båda spelen menar du ?

Medlem

Känns som slöseri med tid att börja spela singleplayer när man vet att resten av världen spelar multiplayer. Om det gjorde som Rockstar och lät folk spela singleplayer först i några dagar hade man kanske orkat ta sig genom det. De kunde väl ha släppt singleplayer en vecka efter betan och innan multiplayer börjat.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Känns som slöseri med tid att börja spela singleplayer när man vet att resten av världen spelar multiplayer. Om det gjorde som Rockstar och lät folk spela singleplayer först i några dagar hade man kanske orkat ta sig genom det. De kunde väl ha släppt singleplayer en vecka efter betan och innan multiplayer börjat.

Nu tar iofs singleplayer strax över 4 timmar bara. Det ska du väl kunna hinna med. Jag tycker den är skoj iaf.

Skriv svar