Oculus Rift kommer till Android-mobiler
Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...
Kan tänka mig att det går att göra en del hefftiga saker med den.
så klart får det ju vara ett område så är anpasat för att detta skall användas för det dock.
men att cykla med detta lär ju bli totalt livsfarligt
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...
Jag tror det redan finns någon prototyp av något liknande där det räcke med ett visst stort fält för att det ska fungera så är det designat så man går runt i cirklar.
Vet inte riktigt vad poängen är, är det för att ha tillgång till saker som chat, telefon etc samtidigt som man använder rift? (borde väl vara lättare att ha ett program på datorn för det)
Inte är det väll för mobilspel? De som spelar mobilspel gör väll det på resande fot, tror inte rift lämpar sig då
Edit: Film verkar dock jäkligt intressant, men det vore coolare om filmer spelas in med stöd för VR. Nu så blir det ju inte mycket mer än bra 3D.
Kan tänka mig att det går att göra en del hefftiga saker med den.
så klart får det ju vara ett område så är anpasat för att detta skall användas för det dock.
men att cykla med detta lär ju bli totalt livsfarligt
Träningscykling blev just roligare:) Koppla ihop alla cyklars hastighet så kan man tävla mot varandra på gymmet. Lanen i framtiden kan se annorlunda ut;)
Android är ju ett horribelt Os. Tror inte att det kommer vara något vidare.
Det är världens vanligaste OS för mobila enheter och bygger dessutom på Linux precis som tex. SteamOS. Det har dessutom en öppen marknad, vilket innebär att det tillåter ett mycket rikare utbud av appar för Oculus Rift.
Sen tänker man inte nödvändigtvis i första hand på telefonienheter, utan surfplattor och smartboxar för TV.
Valet är ganska logiskt.
Det är världens vanligaste OS för mobila enheter och bygger dessutom på Linux precis som tex. SteamOS. Det har dessutom en öppen marknad, vilket innebär att det tillåter ett mycket rikare utbud av appar för Oculus Rift.
Sen tänker man inte nödvändigtvis i första hand på telefonienheter, utan surfplattor och smartboxar för TV.
Valet är ganska logiskt.
Bara för att det är det vanligaste OSet betyder det inte att det är bra. Rikare utbud? Google play store eller vad det nu heter är full av virus, spam och annat skräp. Det enda positiva är väll att man kan få vilken app som helst utan kostnad.
Lorem ipsum dolor sit amet
Right, så man ska sitta på bussen med det där efter skolan? Vad hände med att sitta och gagga med kompisarna påväg hem efter skolan? Aja... Vill inte höra något jävla tjafs sen om hur osociala ungdomar är när vi får tillgång till sånt här
rock n roll aint noise pollution
Valet är ganska logiskt.
Bara för att det är det vanligaste OSet betyder det inte att det är bra. Rikare utbud? Google play store eller vad det nu heter är full av virus, spam och annat skräp. Det enda positiva är väll att man kan få vilken app som helst utan kostnad.
Har du några exempel på det spam och de virus du talar om? Jag hör på ditt svar att du inte har någon vidare koll på Android, själv jobbar jag med båda OS'en sedan flera år tillbaka och jag har aldrig sett spam och virus varken på Android market eller Apple store (Båda har skräp, Android har givetvis mer eftersom utbudet är större) men du får såklart tro vad du vill.
50-tums youtubeskärm framför sig på pendeln. Gief!