Systembyte
Eller tillägg kanske är bättre. Har gjort en mindre rockad i kameraväskan senaste tiden och sålt av lite sånt som inte har använts och införskaffat annat som kommer till användning.
Jag har länge velat ha ett lättare och mindre klumpigt system att gå omkring med då jag inte "jobbar" med kameran. Som det har varit har jag slängt upp ca 2kg kamerautrusning på axeln varje gång kameran varit med ut och det gör att jag tänkt mig för både en och två gånger innan jag bestämt mig.
Så vill jag inte ha det utan vill ha en tillräckligt bra kamera att ta med ofta, alltid. En kamera som är så pass bra att den levererar bildkvalitet tillräcklig för bilderna ska kunna användas i företaget.
Jag har nu äntligen bestämt mig och införskaffat denna kameran. Jag har valt och velat ett tag och funderat kring vad för nytt Nikon håller på med, likaså sneglat på Sony's senaste A7r (hiskeligt dyr) men föll rätt tidigt för Fujifilm XPRO1. Smidig och snygg. Superb bildkvalitet! Riktigt bra optik till och för en helt okej peng.
När jag hittade kameran i paket till ett rätt löjligt pris jämfört med vad samtliga andra butiker tar så kunde jag inte längre motstå frestelsen. Den blir levererad till mig senare idag och då kommer bilder både på och av den nya kameran!
Stort tack för god service på Gunnar Olssons Foto på Hornsgatan i Stockholm.
Hurra för Fujifilm! Mitt favoritmärke bland digitalkameror. Köper inget annat.
X pro 1's prislapp är dock lite väl saftig för att jag skulle få för mig att kasta fram plånboken. :/
Jag håller med om prislappen till viss del, men titta på Sony A7r eller Nikons nya FD eller vad den kommer heta. De är i en helt annan prisklass ändå. Så vill man ha riktigt grym optik och spegelfri systemkamera är Fuji nog det bästa alternativet i mina ögon. Om man inte har oändligt med pengar dvs.
Vet att du haft två olika Nikon du fotat med senaste tiden. Byter du ut båda, eller bara den enklare modellen?
Hoppas du blir nöjd, ser fram emot lite testbilder sen!
Det är den enklare (D7000) som jag sålt av. Min D800E ligger kvar här hemma och kommer så göra. Den kameran älskar jag även om den är tung och klumpig. Bilder på nya utrustningen kommer redan i kväll, så håll ögonen öppna. Bilder tagna med XPRO1:an lär ni få i mängder efter helgen. Åker nämligen till Köpenhamn på MC-mässa på lördag!