Assassin's Creed IV - se skillnaden mellan versionerna
Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är
http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...
ett tankeväckande inlägg. jag tackar!
Nvidia har precis släppt en video och bilder, en del i 4K-upplösning av hur det kommer se ut på PC som bäst.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/assassins-creed-iv-...
Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är
http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...
ett tankeväckande inlägg. jag tackar!
Det har ju långt ifrån med bara mängden polygoner att göra. Finns ju saker som post processing och upplösningen som är förbättrat kan jag tänka mig etc. Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.
Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är
http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...
ett tankeväckande inlägg. jag tackar!
Det har ju långt ifrån med bara mängden polygoner att göra. Finns ju saker som post processing och upplösningen som är förbättrat kan jag tänka mig etc. Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.
Hade kunnat användas ja. Men görs det? Väntar med spänning på fler next gen spel och jämförelser.
Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.
Det tror jag inte. Tror det är originalet modellerad i zbrush som dom sedan minskat antalet polygoner på.
Hade man lagt en meshsmooth på 6k polygonmodellen hade du inte fått med detaljerna och detaljerna hade inte magiskt blivit mer detaljerade.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är
http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...
Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.
Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.
Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat.
Jag skulle istället önska att utvecklarna fokuserade mera på a.i eller nya spelsätt. Men det är som det alltid har varit, grafik gör sig bättre på screenshots som säljer spelet.
Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.
Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat..
Tror det är ganska lika när det gäller polygoner på skärmen. Den lilla skillnaden mellan PS3 och PS4 versionen som videon nämner om polygoner är bättre grönska och annat som stenar och skit i buskarna.
Den stora märkbara skillnaden jag såg direkt var högre upplösning på bilden och på texturerna samt bättre shaders och en aning ambient occlusion men det kanske bara var inbillningar.
Det ser man tydligt på längre avstånd där PS3 versionen har dimma för att dölja skarpa kanter på grund av den dåliga upplösningen.
Men i övrigt är det inget som verkligen säger "wow next gen" över det hela. Bokade spelet till PS4 när det var billigt så ser fram emot att få köra spelet.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.
Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat..
Tror det är ganska lika när det gäller polygoner på skärmen. Den lilla skillnaden mellan PS3 och PS4 versionen som videon nämner om polygoner är bättre grönska och annat som stenar och skit i buskarna.
Den stora märkbara skillnaden jag såg direkt var högre upplösning på bilden och på texturerna samt bättre shaders och en aning ambient occlusion men det kanske bara var inbillningar.
Det ser man tydligt på längre avstånd där PS3 versionen har dimma för att dölja skarpa kanter på grund av den dåliga upplösningen.
Men i övrigt är det inget som verkligen säger "wow next gen" över det hela. Bokade spelet till PS4 när det var billigt så ser fram emot att få köra spelet.
Du har så rätt. Jag fick ett temporärt hjärnsläpp och trodde vi pratade om PS3 vs PS4 i stort. Självklart handlar artikeln om specifikt AC4
Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?
Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.
Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.
Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?
Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.
Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.
Jag tittade aldrig på klippet, utan hängde upp mig lite på artikels innehåll. Tänkte det kanske var ett fel som smugit sig in.
Hoppas inte för mycket när det gäller PC; det går inte synonymt med Ubisoft tyvärr.
Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?
Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.
Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.
Jag tittade aldrig på klippet, utan hängde upp mig lite på artikels innehåll. Tänkte det kanske var ett fel som smugit sig in.
Hoppas inte för mycket när det gäller PC; det går inte synonymt med Ubisoft tyvärr.
Är ändå nyfiken på vad den nya motorn kan göra för prestandan. Så jag hoppas på att den är mer optimerad än den gamla och att de haft detta i åtanke under utvecklingen.
Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?
För att dom gjorts i tusental och det är ingen skillnad?
Det är ju en jämförelse mellan generationerna
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Kul för den som prioriterar grafik, i slutändan är det ändå spelens underhållningsvärde som avgör.
Ja dock så är även underhållningsvärdet baserat på pland annat grafiken.
Många som inte har spelat spel från nes/snes etc klarar inte av grafiken och därför sjunker underhållnigen även ifall kontrollerna , gamplayen etc skulle vara ett mästervärk för dom.
ursäkta min stavning är dyskrafiker.