Första delen av Arma III-kampanjen ute nu

Robot
Första delen av Arma III-kampanjen ute nu
Inaktiv
Första delen av Arma III-kampanjen ute nu

Spelade den på devbranch tidigare i veckan. Kampanjen var helt okej. Vissa saker var utmärkta t.ex. röstskådespelare, grafik och inlevelse medans andra saker var lite sämre. För att vara Arma så var det väldigt linjärt och spelaren får inte mycket frihet men eftersom man spelar som en korporal så kanske det ska vara så. Blir nog mer frihet i senare episoder kan jag tänka mig.

Medlem

Nice :), eldstriderna i det här spelet är något alldeles extra när man springer runt som en infanterist !

Medlem

Jag är så jävla förbannad! Mitt 5.1 ljud vägrar ju fungera så hör inte framåt och inte bakåt bara åt sidorna vilket förstörde upplevelsen en aning. Men för övrigt var kampanjen riktigt skoj faktiskt

Kan nämnas att jag har Tritton PC 510 lurarna.

Inaktiv
Skrivet av 2c1c:

Jag är så jävla förbannad! Mitt 5.1 ljud vägrar ju fungera så hör inte framåt och inte bakåt bara åt sidorna vilket förstörde upplevelsen en aning. Men för övrigt var kampanjen riktigt skoj faktiskt

Kan nämnas att jag har Tritton PC 510 lurarna.

Gå in i inställningarna i windows för ditt ljudkort eller för lurarna om de har inbyggt ljudkort och välj tvåkanalsljud, det vill säga stereo så kommer du höra allt. Tyvärr är surround buggat i Arma3 så alla kanaler förutom VF och HF försvinner.

Tycker än så länge den är väldigt bra även om det finns vissa irriterande buggar.

Sen så har jag inga problem att den är linjär, Arma 2 kampanjen hade uppdrag som var väldigt olinjära men nästan ospelbara pga alla buggar.

Sen så gillar jag att man inte kastas in i ledarrollen redan vid andra uppdraget(som i Arma 2) utan rollerna ska växa in sig.

Ska bli intressant att se de andra delarna.

Medlem

Går det att coopa kampanjen?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:

Sen så har jag inga problem att den är linjär, Arma 2 kampanjen hade uppdrag som var väldigt olinjära men nästan ospelbara pga alla buggar.

Sen så gillar jag att man inte kastas in i ledarrollen redan vid andra uppdraget(som i Arma 2) utan rollerna ska växa in sig.

Problemet tycker jag är att AI'n inte kan leda en grupp, inte ens om den är rejält scriptad. Gruppledaren i kampanjen gör helt onaturliga beslut och är extremt självmordsbenägen och bryr sig inte alls om taktik. Det blir väldigt oautentiskt vilket inte passar alls i Arma.

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Medlem
Skrivet av Preacher81:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Nej verkar inte som det. Står Host där nere innan man kör igång det men den är ej klickbar.. Kanske kommer framöver.

Finns dock rätt många uppdrag som man kan köra coop på MP

Medlem

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/

Vad har du för processor och grafikkort ?
Vet att spelet kan flaskhalsa rejält om man inte har en krämig processor.

Medlem

Kommer inte ens förbi andra skottlossningen. Blir nermörsad på under en sekund. Hinner knappt ens se den kamouflerade nissen. Och då kör jag på regular och har lirat fps-spel sen 90-talet. Jeebus...

Medlem
Skrivet av monark:

Kommer inte ens förbi andra skottlossningen. Blir nermörsad på under en sekund. Hinner knappt ens se den kamouflerade nissen. Och då kör jag på regular och har lirat fps-spel sen 90-talet. Jeebus...

Funkade finfint för mig.
On.T: Nice kampanj, gillade faktiskt den scriptade inriktningen till skillnad från ArmA 2 som var totalt kaos, på ett dåligt sätt alltså.

Inaktiv
Skrivet av Preacher81:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Aha. Bara 2 stycken? :S Otroligt dåligt, om det bara kommer att finnas stöd för enbart sig själv och en till i kampanjen! Om jag inte minns helt fel, så har ArmA 2 stöd för en massa personer plus en själv, med att köra igenom kampanjen tillsammans (vilket för övrigt heter co-op och inte "coopa" - "finns det något co-op för kampanjen?").

Medlem

Kampanjen kommer enbart vara för singleplayer:

"Our campaign being single player only is not new information; it has been the case since Arma 3's reveal. Though, that's not to say it's the same campaign it was back then.

There were many reasons for us deciding to go single player only. However, I believe, and I'm sure my fellow campaign team members will agree, that the big reason was as follows: for all of their ambition, and for everything they got right, no one can deny that our previous multiplayer-compatible campaigns were at their most unstable in multiplayer upon their release. Even now, they are not without their flaws. Having to develop the campaign for both a multiplayer and single player environment is a massive undertaking. While I believe the multiplayer element did add something to each campaign's experience - it was originally how I first finished Harvest Red, though I would hardly have called it smooth - the positives did not outweigh the negatives. Their state was, in many ways, unacceptable. We're a small team, comparatively speaking, and we wanted to do better. We had to face the fact that we could not do so if we wanted to go both single player and multiplayer.

On a more personal level, I, for one, am glad we went with the single player approach. That's where my heart has always been with Arma (and, especially, OFP before it). I believe the campaign has benefited significantly from the choice and I am proud of what we have accomplished. And, hey, you'll be able to judge for yourselves soon enough."


signatur

Rwa?

Medlem

Man kan väl dekryptera kampanjen, lägga in den bland missions, öppna den upp den i missioneditorn, göra ai gubbarna playable, spara den som multiplayer, kryptera den igen.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Preacher81:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Aha. Bara 2 stycken? :S Otroligt dåligt, om det bara kommer att finnas stöd för enbart sig själv och en till i kampanjen! Om jag inte minns helt fel, så har ArmA 2 stöd för en massa personer plus en själv, med att köra igenom kampanjen tillsammans (vilket för övrigt heter co-op och inte "coopa" - "finns det något co-op för kampanjen?").

singleplayer kampanjen gick väll inte att spela med andra? Var ett tag sen jag spela arma 2 dock så jag kan ha fel...

Inaktiv

Jag önskar att ARMA kommer till Xbox One.Älskar dessa spel.

Medlem
Skrivet av Martyrerna:

Jag önskar att ARMA kommer till Xbox One.Älskar dessa spel.

Tror problemet är att det skulle fungera illa med en kontroll. För mycket funktioner för att få plats med allt på ~16knappar.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Preacher81:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Aha. Bara 2 stycken? :S Otroligt dåligt, om det bara kommer att finnas stöd för enbart sig själv och en till i kampanjen! Om jag inte minns helt fel, så har ArmA 2 stöd för en massa personer plus en själv, med att köra igenom kampanjen tillsammans (vilket för övrigt heter co-op och inte "coopa" - "finns det något co-op för kampanjen?").

singleplayer kampanjen gick väll inte att spela med andra? Var ett tag sen jag spela arma 2 dock så jag kan ha fel...

Jodå. Jag och en till spelade ArmA 2 i co-op.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Preacher81:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Hymer:

Går det att coopa kampanjen?

Vad är "coopa"? :S

Spela ihop med en annan spelare. 2 st.

Aha. Bara 2 stycken? :S Otroligt dåligt, om det bara kommer att finnas stöd för enbart sig själv och en till i kampanjen! Om jag inte minns helt fel, så har ArmA 2 stöd för en massa personer plus en själv, med att köra igenom kampanjen tillsammans (vilket för övrigt heter co-op och inte "coopa" - "finns det något co-op för kampanjen?").

singleplayer kampanjen gick väll inte att spela med andra? Var ett tag sen jag spela arma 2 dock så jag kan ha fel...

Jodå. Jag och en till spelade ArmA 2 i co-op.

Jo jag vet att det går att spela co-op men har för mig att det bara var dom här ''vanliga uppdragen'' och inte singleplayerkampanjen but oh well ska installera arma 2 igen, har otroliga minnen från det spelet

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/

Vad har du för processor och grafikkort ?
Vet att spelet kan flaskhalsa rejält om man inte har en krämig processor.

Intel i7 2700K och ett 560ti ... jag har dock ett Radeon Sapphire R9 280X Toxic på G.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/

Vad har du för processor och grafikkort ?
Vet att spelet kan flaskhalsa rejält om man inte har en krämig processor.

Intel i7 2700K och ett 560ti ... jag har dock ett Radeon Sapphire R9 280X Toxic på G.

Har själv i7-4820k och ett nvidia 760, och svajjar mellan 55-60 fps i 1920x1080 beroende på vad som händer såklart.

Är nog förmodligen så att du kör för hög upplösning gentemot hårdvaran, eller helt enkelt att 500 serien börjar bli gammal.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/

Vad har du för processor och grafikkort ?
Vet att spelet kan flaskhalsa rejält om man inte har en krämig processor.

Intel i7 2700K och ett 560ti ... jag har dock ett Radeon Sapphire R9 280X Toxic på G.

Har själv i7-4820k och ett nvidia 760, och svajjar mellan 55-60 fps i 1920x1080 beroende på vad som händer såklart.

Är nog förmodligen så att du kör för hög upplösning gentemot hårdvaran, eller helt enkelt att 500 serien börjar bli gammal.

Ytterst tveksamt att det är CPU, prestandaskillnaderna mellan 4820k och 2700k är mycket mycket små.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av fisk:

Synd att det är så taskigt optimerat bara, kommer inte upp i 60fps på 2560x1440 ens med lägsta inställningarna ... FPS lag har också med servern att göra har jag märkt =/

Vad har du för processor och grafikkort ?
Vet att spelet kan flaskhalsa rejält om man inte har en krämig processor.

Intel i7 2700K och ett 560ti ... jag har dock ett Radeon Sapphire R9 280X Toxic på G.

Har själv i7-4820k och ett nvidia 760, och svajjar mellan 55-60 fps i 1920x1080 beroende på vad som händer såklart.

Är nog förmodligen så att du kör för hög upplösning gentemot hårdvaran, eller helt enkelt att 500 serien börjar bli gammal.

Ytterst tveksamt att det är CPU, prestandaskillnaderna mellan 4820k och 2700k är mycket mycket små.

Nä det var inte det jag menade, visste ju inte vilken cpu du hade först menade nu bara att du kör riktigt hög upplösning på ett gammalt grafikkort. Hur är fpsen om du sänker upplösning ?

1
Skriv svar