Ubisoft lägger ner Uplay Passports

Medlem
Ubisoft lägger ner Uplay Passports

Det heter väl Online Pass??
Season Pass är ju för DLC...

Inaktiv

Nu saknas det bara att dom lägger ner sin värdelösa klient man måste ha för att spela deras spel. Blir inget lagligt spel från Ubisoft förrän spelen är fristående.

Medlem

Sakta men säkert så börjar de lära sig att man inte bör bita den hand som föder en.

Medlem
Skrivet av Segas:

Nu saknas det bara att dom lägger ner sin värdelösa klient man måste ha för att spela deras spel. Blir inget lagligt spel från Ubisoft förrän spelen är fristående.

Jag står ut med Uplay men gillar den inte, så fullpristitlar känns aldrig lockande att köpa utan det blir mest spelen jag plockat upp billigt på en rea


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Pixxelated:

Det heter väl Online Pass??
Season Pass är ju för DLC...

Ubisoft lägger ner Uplay Passports

Lägge märke till Passports i plural. Dom lägger ner alla pass

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Pixxelated:

Det heter väl Online Pass??
Season Pass är ju för DLC...

Ubisoft lägger ner Uplay Passports

Lägge märke till Passports i plural. Dom lägger ner alla pass

Från en kommentar på http://blog.ubi.com/assassins-creed-iv-black-flag-and-uplay-p...

Citat:

Gary Steinman | Communications Manager
To clarify: This news isn't about the Season Pass. This is about the Uplay Passport, for which there will be no charge. (The link you provided was for the Season Pass, which is unchanged.) And thanks to Edgardo for pointing that out!

ELF
Medlem

Jag har inte ens förstått vad det är för skillnad på DLC, season pass och online pass.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag har inte ens förstått vad det är för skillnad på DLC, season pass och online pass.....

Det är samma sak: mer pengar för samma spel.

KoP
Medlem
Skrivet av ELF:

Jag har inte ens förstått vad det är för skillnad på DLC, season pass och online pass.....

Köpet man ett season pass till ett spel så köper man oftast tillgång till ett gäng kommande dlc paket på en gång och kan sedan när dom släpps tanka ner dom utan att betala dem var för sig i å med att du redan betalat.

Ett online pass aktiverat möjligheten att spela online eller använda vissa funktioner i ett spel online (ingår när man köpet ett nytt spel). Tanken med detta är att om du säljet ditt spel till någon annan så måste denna person sedan köpa ett eget online pass. Dvs spelutgivaren får in en slant till.

Medlem

U-play är ett gift som skall bekämpas med alla medel. Kul att de har börjat lyssna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Synd.

Tycker de har all rätt och att konsumenterna borde acceptera ett online pass om spelet är sålt till en ny person.

Medlem

Uplay är som battlelog. Något de kunde ha lagt in i klienten istället. Även om det bara är en frame som öppnar IE så hade det ändå varit att föredra. Nu måste man ha en browser igång när man lirar och de som körs idag är inte direkt minnessnåla.

Medlem

Tycker egentligen inte det är ALL EVIL att försöka förhindra bagagnathandel av spel(Även om jag är fullt medveten om hur dödfött det är att försöka stoppa det i dagsläget).

Spel är upplevelser i mångt och mycket.

Problemet är att det marknadsförs som produkter när det i själva verket är något annorlunda!

Folk förväntar sig att det är en produkt PGA. dom som säljer spelet som en produkt.
En produkt som jag äger skall jag kunna sälja till vem jag vill... PUNKT!

Jag tycker inte att det är rätt att någon som säljer ett spel i andra hand får inkomst för något som inte någonsin får slitage.
Modellen måste helt enkelt anpassas.

Medlem

Om 1 miljon spelare köper spel X, sedan säljer tillbaka det till GameStop.

1 miljon spelare till köper dessa begnagnade exemplar. företaget i fråga som kanske redan hade en kass budget eller ett avtal som många studior har till sina utvecklare "ni får X mycket pengar om ni säljer X antal exemplar"

Problemet är att dessa 1 miljon återsäljande exemplar ger 0 pengar till utvecklare. Butikerna som GAME och GameStop gör något som är så omoraliskt och ruttet att det inte är sant. btw det går inte att jämföra spel med bil, böcker m.m

En bil kostar redan utlösa priser ny, knappt någon människa köper ny bil idag.. spel är sjukt billiga med tanken att Super Mario till SNES kostade 600 nytt. priset på spel har suttit på samma plats i över 20 år.

Bilföretagen tjänar ändå pengar på reservdelar m.m.

Böcker kostar ingenting att trycka i dagens samhälle, säljer de 1 miljon exemplar är de glada.

Samma sak med en DVD filmer.
Film X kan få kassa biovisningar, men sen kommer den ut på DVD, där har den en till chans att tjäna in pengarna det kostade att göra den.

sedan kommer den till din lokala TV kanal världen över, där har den en tredje chans att tjäna in pengar.

Till sist kommer den till streaming siter.. du har FYRA olika inkomstkällor med en film, du har EN med ett spel.

Därför stämplas begnagnadshandeln och dess köpare med ett stort rött kryss.

har man inte råd med ett spel ska man inte ha det heller.. det är mer skadligt med begagnadshandeln inom spel än piratkopiering.

Där hade du i alla fall tänkt köpa spelet men fick ett begagnat spel upptryckt i ansiktet.

Därför tycker jag Online Pass borde finnas, så utvecklarna kan få en liten bit av kakan i alla fall.

Skrivet av Segas:

Nu saknas det bara att dom lägger ner sin värdelösa klient man måste ha för att spela deras spel. Blir inget lagligt spel från Ubisoft förrän spelen är fristående.

Måste bara kommentera att det är jäkligt dålig stil att Pirata spel med den usla bortförklaringen. Bojkotta dom helt om det inte duger...

Uplay är ändå funktionellt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Inaktiv

jag hatar ubisoft ..för jag hatar alla spel där man måste logga in

Skrivet av doom:

jag hatar ubisoft ..för jag hatar alla spel där man måste logga in

Du måste ha svårt att hitta spel nuförtiden


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Segas:

Nu saknas det bara att dom lägger ner sin värdelösa klient man måste ha för att spela deras spel. Blir inget lagligt spel från Ubisoft förrän spelen är fristående.

Måste bara kommentera att det är jäkligt dålig stil att Pirata spel med den usla bortförklaringen. Bojkotta dom helt om det inte duger...

Uplay är ändå funktionellt

Du är medveten om att det finns crackade filer som helt förbigår kravet av Ubisoft egen launcher, eller? Det finns inga hinder att köpa spelet och använda sig av nämnd lösning.

Skrivet av Segas:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Segas:

Nu saknas det bara att dom lägger ner sin värdelösa klient man måste ha för att spela deras spel. Blir inget lagligt spel från Ubisoft förrän spelen är fristående.

Måste bara kommentera att det är jäkligt dålig stil att Pirata spel med den usla bortförklaringen. Bojkotta dom helt om det inte duger...

Uplay är ändå funktionellt

Du är medveten om att det finns crackade filer som helt förbigår kravet av Ubisoft egen launcher, eller? Det finns inga hinder att köpa spelet och använda sig av nämnd lösning.

Ja..och vadå? Jag tolkar inte "blir inget lagligt spel" som att han kommer köpa det och gå förbi uplay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ztreek, det du säger stämmer till viss del, men jag tycker det är litet fel att jämföra med marknader som helt uppenbart är 'sjuka', eller som inte har hamnat i verkligheten idag, såsom filmindustrin. Modellerna där är ofta medeltida och man kämpar med näbbar och klor för att behålla sin oförtjänta kaka, istället för att reformera. Dessutom så är summorna som läggs ut för att filma (eller designa spel) för speciellt A+-titlar helt sjuka, det kan ju inte finnas verklighetsankring bakom sådana beslut om man automatiskt förväntar sig en vinst.

Det utan att diskutera inkomster, det måste man ju givetvis få för sin produkt, men det betyder ju inte att systemet automatiskt är bra.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om 1 miljon spelare köper spel X, sedan säljer tillbaka det till GameStop....sen....och då.... borde rimligtvis kunna förstå...så utvecklarna kan få en liten bit av kakan i alla fall.

Har vi inte haft den där diskussionen förut? Tycker mig känna igen... *klia i huvudet*

Jag vill minnas att det blev eld upphör när alla blev nödgade att springa till affären för att köpa mera paj. Och sen hade EA (och Ubi säkert också) hunnit göra något annat elakt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar