FZ Play - Se Battlefield 4-premiären
Vi packade kamera, mick och reportrar, och gav oss ut i oktobernatten för att möta de som ville spela Battlefield 4 först.
Snälla FZ, man har stått ut länge med era konstiga videouppspelare. Byt en gång för alla...
Vi har ju just bytt till Vimeo istället för den egna, just för att vissa haft problem med filmerna. Har du stängt av adblock, flashblock och liknande? Testat annan browser?
Spelet kommer nog vara värt varenda krona, snyggt som fasen, synd bara att det får min dator att krascha så det visslar om det. Förbannade DirectX error...spelar ingen roll vad jag gör, har provat mycket nu. Ibland (oftast) så hänger sig bara spelet, men det händer att jag får en BSOD och startar upp igen utan grafikkort :/
Jag köpte bf4 och premium direkt efter beta lunchen. Hade dock inga problem med CPU som andra hade och måste säga att jag är helnöjd. 1200kr för hela paketet är mycket dollares men det är värt det tycker jag. Ska man jämföra med Bf3 när det kom vilket jag tyckte var en katastrof så har de lärt sig mycket om vad vi fans vill ha och kräver.. Jag har haft skit roligt än så länge trots buggit ljud på vissa banor och lite andra skumma saker. All in all ett bra spel.
Snälla FZ, man har stått ut länge med era konstiga videouppspelare. Byt en gång för alla...
Vi har ju just bytt till Vimeo istället för den egna, just för att vissa haft problem med filmerna. Har du stängt av adblock, flashblock och liknande? Testat annan browser?
Det enda jag kan klaga på den nya videospelaren är att ljudet är en gnutta lågt för mig(max volym i spelaren och får höja högtalarna lite väl mycket)
Dock är kvalitén perfekt
The more I practice, the luckier I get.
BF4 är bra, ingen snack om saken, det finns bara lite saker jag stör mig på, men det har inget med spelet i sig själv att göra.
Menynerna är röriga som bara den; chattmeddelanden ligger ovanpå vapenmenyerna, vissa vapen förefaller lite obalanserade; vissa spelare förefaller vara Stålmän (?)
Sedan är det ganska drygt att behöva jobba sig upp till nya vapen på det här sättet.
Annars är det bra.
Nånting säger mig att de har vimeo för den kräver att man inaktiverar flashblock (och adblocker?) för att kunna se på skiten. Annars fungerar bara ljudet. Och eftersom reklamen spärras av adblocker/flashblocker så... Synd att vi som inte gillar få reklam upptryckt i nyllen inte kommer kunna se filmerna. Finns ju andra spelsidor. Har dock hängt på fz sen de började på quaketiden. *lite bitter på reklam*
Nånting säger mig att de har vimeo för den kräver att man inaktiverar flashblock (och adblocker?) för att kunna se på skiten. Annars fungerar bara ljudet. Och eftersom reklamen spärras av adblocker/flashblocker så... Synd att vi som inte gillar få reklam upptryckt i nyllen inte kommer kunna se filmerna. Finns ju andra spelsidor. Har dock hängt på fz sen de började på quaketiden. *lite bitter på reklam*
Nej, det har inget med det att göra. Vi letar alternativ till vår egen spelare eftersom vissa har problem med den. Youtube har automatiska copyright-jägare som stoppar en hel del av det material vi vill lägga upp, även egenproducerat. Därför är tuben inget bra alternativ för oss, olch därför testar vi Vimeo.
Gillar du inte reklam kan du bli FZ-supporter och för 300 kr/år slippa reklam och få en rad förmåner. Det är en rätt fair deal för en sajt av vår storlek - den kostar åtskilliga kronor att driva.
dice suger
spelet skulle ej ha släppts än.
inte redo.
tid att döda för kort.
etc...lite sims release över detta tyvärr
titanfall blir väl att hoppas på för en bättre roligare upplevelse
ehm, what? Var det första du gjorde att joina en hardcore server eller?
Va skönt att det är tomma köer! Då kanske DICE fattar att dom inte kan släppa urmjölkade skitprodukter!
DICE NI MÅSTE gå tillbaka till era rötter och vara orginella och gå eran egen väg annars kommer ni gå omkull!
Eran livhanke just nu är att ni utvecklar Star Wars Battlefont, det är sant!
Verkar vara ganska misslyckat spelsläpp. Har inte kunnat spela särskilt mycket MP då det crashar nästan konstant, fryser, ljudet loopar och det enda som fungerar är ctlr+alt+del.
Ytterligera ett spel som buggar som fan vid release, förstår inte hur bolagen gång på gång lyckas med detta även efter betatester... Ger det helgen på sig, annars blir det kontrollera Origins pengarna-tillbaka-garanti.
Spelet krashar väldigt ofta, vet inte hur mycket xp jag losat för att det krashat. Antingen dör servern eller så låser sig spelet och ljudet loopar tills man dödar spelet i task manager.
Väldigt många som har det här problemet Annars flyter spelet hur bra som helst, synd att detta ska sabba upplevelsen.
Har ljudbuggen och får redscreem(ny version av bluescreem..?) konstant, men det ska sägas lösas med senaste ATI drivisarna. Själva spelet äger!
Tänker du på FZ-servern? Ja, den är lite buggig. Annars har jag inga problem alls på några servrar. Det verkar som om det skiftar från dator till dator.
Grymt mycket sämre än BF3. Jag vet inte hur de lyckades men BF4 är ännu mer arkad än 3an och ett totalt klusterfuck till banor, om det var kaos i BF3 så är det 5ggr värre i BF4 och knappast för det bättre.
Seriöst ibland borde de inse att det inte är värt den totalt otajta upplevelse och lag-smoothningen bara för att göra lite extra förstörelse, och sen när kändes det lämpligt att synkronisera vattenvågor i MP....
Har ogillat både cod och bf sedan de blev totalt mainstream efter 2006 men de blir nog nästan ett köp av ghosts bara för att ha något vettigare än bf4. (Nej jag jämför inte cod och bf men bf4 i min mening är ett gigantiskt steg i fel riktning i allt vad "känsla" heter för den serien)
Grymt mycket sämre än BF3. Jag vet inte hur de lyckades men BF4 är ännu mer arkad än 3an och ett totalt klusterfuck till banor, om det var kaos i BF3 så är det 5ggr värre i BF4 och knappast för det bättre.
Seriöst ibland borde de inse att det inte är värt den totalt otajta upplevelse och lag-smoothningen bara för att göra lite extra förstörelse, och sen när kändes det lämpligt att synkronisera vattenvågor i MP....
Har ogillat både cod och bf sedan de blev totalt mainstream efter 2006 men de blir nog nästan ett köp av ghosts bara för att ha något vettigare än bf4. (Nej jag jämför inte cod och bf men bf4 i min mening är ett gigantiskt steg i fel riktning i allt vad "känsla" heter för den serien)
Precis så jag också kände utan att Jämföra CoD och BF. Men i detta fall har Dice tagit ett steg bakåt. Beklagligt men sant i min mening. Föredrog 3:an mer med 300 speltimmar. Här känner jag att jag inte ens vill ranka upp till 5. Såg faktiskt fram emot 4:an då 3:an var bra. Näe, får ge CoD Ghosts en ärlig chans. MVH
Har ljudbuggen och får redscreem(ny version av bluescreem..?) konstant, men det ska sägas lösas med senaste ATI drivisarna. Själva spelet äger!
Tänker du på FZ-servern? Ja, den är lite buggig. Annars har jag inga problem alls på några servrar. Det verkar som om det skiftar från dator till dator.
Ljudbuggen har jag på varje server, men vissa servrar laggar mer än andra. Ser fram mot att det ska fixas, för jag tycker att spelet är väldigt bra annars.
Har misstänkt att BF4 kommer vara Beta release precis som 3:ean. Spelade betan och tänkte, "fan kanske inte är så pjåkigt endå?" - men nu när jag läser era kommentarer är det precis som att fördomarna bekräftas. Dice suger. Blir inget FPS-lir alls iår. Menar man får välja mellan ett buggigt men snyggt FPS eller quake3 förskönat FPS så kan man lika gärna spara pengarna. Ah, juste och så har vi det här: