Köpenhamn... eller mässan som försvann

Medlem

Idag lördag var det dags för gubbdagiset (motorföreningen) att åka över broen till Danmark och Bella Center. Motormässa stod på schemat. Schemat har varit spikat sedan månader tillbaka med promotion på Facebook och vår hemsida. Alla måste dit, ALLA!

Så när dagen kommer samlas vi ett tiotal män (gubbar) på föreningshuset och äter frukost (vissa hade mer än kaffe i koppen). Bussen in mot Hyllie i gemensam tropp och vi kan inte sluta förundras över det faktum att vi kan köpa biljett hela vägen in till Köpenhamn direkt på bussen i Tygelsjö!!! Så långt tekniken har kommit tänker vi... gubbar.

Hyllie station. Redan där börjat det liksom gå åt skogen. Halva gänget kommer med ett tåg medan jag själv och några med mig står och fibblar med biljettautomaten (vi som inte fattade det där med bussen). Tåget går och vi är decimerade till mindre än hälften kvar på perrongen. Nåja tågen går ändå rätt tätt och vi kommer självklart att mötas upp framme på stationen i Köpenhamn. Eller?

Här börjar det verkligen gå snett för somliga har tagit beslutet att åka direkt till mässhallarna och jag med flera tänker göra stan först. Men vi ses väl där senare?

För att göra en lång historia kort, världen är liten och vi träffar både folk som känner folk som känner folk som känner mig och till och med några från Trelleborg! Jösses.
Efter ett par timmar på Spunk pub är somliga av oss rätt runda under fötterna och alla tankar om att någonsin komma ut till Bella Center är bortblåsta. Jag som the designated driver håller mig både pigg och nykter, om än rätt hungrig och siktar återigen mot tåget rätt tidigt. Vart resten av herrarna tar vägen det vet bara gudarna...

Lite snopet på mässan, men vi hade en jäkla trevlig dag på Spunk! haha... som det kan gå!

#blogg

Medlem

Låter som ett helt äventyr det där
Kul att ni hade det trevligt ändå!

Det är det spontana oväntade som alltid slutar med att man haft en mycket trevlig dag till slut.

signatur
1
Skriv svar