Medlem
flaska min cpu?

Tjena snabb fråga äger nu en 1055t phenom II
O ett 560ti tänkte uppgradera mig med ett 760 eller ett 770 och undrar om min processor kommer att flaska Tack på förhand o önskar en trevlig kväll.

Medlem

Menar du att den fungerar med 770 eller 760? Eller fungerar den med den du länkade?

Det kommer att fungera (med vilket grafikkort som helst), en AMD-processor kommer mer eller mindre alltid att "flaska" i spel där processorn används flitigt. Hade köpt ett HD7970 om jag vore du (eftersom 2000kr för ett sådant är ett riktigt bra pris) och sedan köpt en ny processor om du känner att du behöver det. Intels 4670K är ett bra val för spel.

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Okey tack för tipset köpte ett 7970 xfx o mer ram är jag inte nöjd köper jag ett nytt moderkort o en ny processor Tack igen

Medlem

För klen prolle som flaskar de flesta nya gkort.
Köp nytt system.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Öhm vad betyder flaska?

<-- NoobTard

Medlem
Skrivet av vTune:

Öhm vad betyder flaska?

&lt;-- NoobTard

Den klarar inte av att driva gkortet fullt ut och hindrar (flaskar) att göra allt den klarar egentligen.
Vid grafiki/spel. Så skall det vara gkortet som stoppar bästa grafiken, inte att gkortet stoppas utav Cpu´n.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av vTune:

Öhm vad betyder flaska?

&amp;lt;-- NoobTard

Den klarar inte av att driva gkortet fullt ut och hindrar (flaskar) att göra allt den klarar egentligen.
Vid grafiki/spel. Så skall det vara gkortet som stoppar bästa grafiken, inte att gkortet stoppas utav Cpu´n.

Ahh förstår tack för svar

Medlem
Skrivet av vTune:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av vTune:

Öhm vad betyder flaska?

&amp;amp;lt;-- NoobTard

Ahh förstår tack för svar

No problem, frågar man inte, får man inga svar och lär sig mindre.
Få frågor är "dumma", däremot finns det mer dumma svar.

Ang "flaska" som ord i denna mening.
Tänk dig en flaska med trång hals och vänd den upp o ner, utan den trånga halsen, skulle innehållet (i detta fallet digital info) hällas ut fortare utan den trånga halsen (Cpu´n).

Det är däremot en ganska kraftfull prolle han trots allt har, däremot inte den bästa för prestanda gpu`er, vilken GTX 770 (det är väl den kraftfullaste utav 104`serien och inte långt ifrån 110´orna) får räknas som.

http://www.sweclockers.com/recension/17074-nvidia-geforce-gtx...

( De antyder att den ersätter GTX 670, när den i själva verket är kraftfullare än GTX 680...Ja se Sweclockers...tog denna länk för den var på svenska och först)

http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-cpu-review-overclo...
Kass länk egentligen, men den ger ett snabbt "ungefär" svar.

signatur

1
Skriv svar