Trailer från Mario Party: Island Tour

Robot
Inaktiv
Trailer från Mario Party: Island Tour

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Medlem
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Exakt min tanke när jag klickade på artikeln.

Medlem
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Bra poäng. Sedan är just Mario Party spelen riktiga "hafsverk" och genererar mycket pengar för lite jobb. Det är logiskt att släppa ett sådant spel till 3ds eftersom att den sålt ofantligt mycket mer.
Måste dock tillägga att jag älskar mario party spelen, men ibland önskar jag att de lagt ner mer tid på dem för det är ofta återkommande mini-spel i serien och varje nytt spel ger inte så mycket nytt som man kunde önskat. Som sagt, mycket pengar för lite jobb till Nintendo. Frågan är om det är sådana spel wii u behöver. Det krävs AAA titlar inte mario party, det kommer inte andra än nintendo invigda att köpa konsolen/spelet.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Inaktiv
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Bra poäng. Sedan är just Mario Party spelen riktiga "hafsverk" och genererar mycket pengar för lite jobb. Det är logiskt att släppa ett sådant spel till 3ds eftersom att den sålt ofantligt mycket mer.
Måste dock tillägga att jag älskar mario party spelen, men ibland önskar jag att de lagt ner mer tid på dem för det är ofta återkommande mini-spel i serien och varje nytt spel ger inte så mycket nytt som man kunde önskat. Som sagt, mycket pengar för lite jobb till Nintendo. Frågan är om det är sådana spel wii u behöver. Det krävs AAA titlar inte mario party, det kommer inte andra än nintendo invigda att köpa konsolen/spelet.

Sant, får medge att Mario/Luigi DLC'n till Wii U Mario Bros var en besvikelse. Det är samma kartor, samma bossar, samma stjärnvärld och det finns "fusk" karaktärer inbyggd för att fördumma spelet ännu mer. Jag hoppades på något nytt, men som du själv skriver...minispelen är återkommande i många Mariospel.

Medlem
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Nej nej !!! det är nog med Mario spel i år för WiiU...

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Nej nej !!! det är nog med Mario spel i år för WiiU...

Haha, sant...men jag tänkte inte direkt på Mario i ärendet, mest arbetetprioriteringarna.

Medlem
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Tänk om det kunde funnits hälften så stor marknad hos WiiU som hos 3DS... Konsumenterna talar äntligen med sina plånböcker och ber om konsol i fas med konkurrensen, vilket är fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Exakt min tanke när jag klickade på artikeln.

Samma här. Tänkte först, "Oj vad kul! Ett Mario Party med kanske Sunshine-tema till WiiU" sen ser man att det är till 3DS...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Segas:

Tänk om det kunde läggas hälften så mycket engagemang på Wii U som det görs på 3DS...

Tänk om det kunde funnits hälften så stor marknad hos WiiU som hos 3DS... Konsumenterna talar äntligen med sina plånböcker och ber om konsol i fas med konkurrensen, vilket är fantastiskt.

Jag upplever ändå att folk köper 3DS av andra anledningar än en WiiU. Ett party-spel på portabel konsol känns ärligt talat väldigt märkligt.

1
Skriv svar