XFX Radeon R9 290X, yey!
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186104-xfx_radeon_r9_...
Införskaffade mig detta dunder igår. Nöjd? Japp! Aldrig haft ett riktigt high-end kort förut. Fick sista exemplaret vilket kändes skönt då jag bestämde mig igår kl. 10 för att köpa det. Webhallen öppnade 12 och jag gick dit runt vid 13.
Fick ett ryck när jag spelade Metro: Last light på Low i 1600x(nånting) med mitt gamla 5850-kort och det började sega som fan efter ett tag. Det visade sig dock vara p.g.a. en checkbox i inställningar som hette "Advanced physx" eller nåt liknande som fick även det nya kortet att bete sig exakt likadant som mitt gamla. Skillnaden nu är att jag maxar alla inställningar i 1920x1080 både i Last light och BF4 som ingick i min lilla kartong. Nu sitter man på jobbet och drömmer till dom goda stunderna man kommer ha i flera år framöver med min nya älskling. Tjejen är borta i helgen också!
Nu vill jag dock hitta massa krävande spel som är roliga också utöver dom få jag har, vad kan folk rekommendera för att jag ska få så mycket ögongodis som möjligt?
Haha, i know that feeling!
Hade varit mäkta intressant å se hur detdära monsterkortet presterar i Arma III på höga inställningar (bara för jag vill själv uppgradera mig )
Visst nu är Arma III inte världens flashigaste spel med effekter och lasrar å så, men kräver sin dator må jag säga, men frågan är om det är cpu power eller gfx power :/
Grafikgodis spel som äter ditt grafikkort till frukost:
Crysis 3
Battlefield 4 (såklart)
Batman Arkham Origins (följer väl med ditt kort?)
Metro Last light
Far Cry 3
Tomb Raider (slå på lite TressFX och njut)
Sleeping Dogs
Sen finns det ju somsagt Arma 3 som föreslagits.
Det är också alltid njutbart att installera gamla spel igen för att jämföra flytet mot det gamla kortet.
Det första Crysis ser också riktigt fint ut.
Åh, vad mysigt. Jag köpte ett 280X väldigt nyligen. Best till kort.
Arma III kanske jag ska kolla in alltså. Väldigt mycket simulator dock som jag förstår det vilket kanske inte passar mig så mycket, men värt att testa.
Det finns ju en del moddar till ARMA3 med om man inte fastnar för super simulatorn: http://www.fz.se/artiklar/artikel/20131004/de-10-basta-arma-i...
Grafikgodis spel som äter ditt grafikkort till frukost:
Crysis 3
Battlefield 4 (såklart)
Batman Arkham Origins (följer väl med ditt kort?)
Metro Last light
Far Cry 3
Tomb Raider (slå på lite TressFX och njut)
Sleeping Dogs
Sen finns det ju somsagt Arma 3 som föreslagits.
Det är också alltid njutbart att installera gamla spel igen för att jämföra flytet mot det gamla kortet.
Sjysst lista. Metro och BF3 kör jag redan på ultra, inte kollat om jag kan öka mer om jag kör custom. Jag fick bf4 med kortet så har inte batman men har sett att det bara fått hyfsade betyg? Får kolla in det sen. Ska kolla in resten också.
Ska kolla in alla andras förslag också.
Batman kommer ditt kort bara hånskratta åt Det är snyggt men inte så jätte krävande ändå. Lyckas köra på max utan AA med mitt 670 kort och få runt 60 fps
Är spelet bra annars då?
Batman Arkham Origins är i princip som en fortsättning av Arkham City , så gillade man de förra batman spelen så gillar man detta.
Jag tycker det är kul iallafall trots att det just nu är ganska buggigt på vissa ställen om man jämför med Arkham City som var betydligt med buggtestat .(patch skall släppas denna vecka)
Det går utmärkt att få grafikkortet att svettas då man drar på max på allt grafikgodis som finns i spelet , särskilt om man slår på MSAA osv ..