Rykte: Datum för kommande reor på Steam
Känns ju lite horigt av dem att läcka informationen... Valve ber dem ju artigt att inte göra det och har ju erbjudit dem plats på deras plattform.
Jag menar, en sak om de läckte att kunderna skulle bli blåsta på en massa pengar av Valve.
Allt läckan verkar göra nu är väl istället att ta bort lite av glädjen från reorna. Och ja, de låter väl rent tekniskt sett folk planera sitt spenderande lite bättre I guess.
Men Steam har regelbundna reor som avlöper varandra, och helt förutsägbart under alla högtider.
Men skit samma. Konsumentupplysning är väl alltid bra. Känns bara inte direkt som en Snowden-läcka, vare sig moraliskt eller informationsmässigt.
Detta kan ju faktiskt ha en riktigt stor negativ effekt på valves försäljning tyvärr. Som någon så smart skrev på reddit, det handlar inte om att folk kommer vänta med att köpa grejer på steam tills rean kommer, för det gör väldigt många redan. det handlar om att deras konkurrenter troligtvis kommer ta detta tillfälle i akt och dra igång sin egen rea innan valve, så att folk köper från dem istället.
Detta kan ju faktiskt ha en riktigt stor negativ effekt på valves försäljning tyvärr. Som någon så smart skrev på reddit, det handlar inte om att folk kommer vänta med att köpa grejer på steam tills rean kommer, för det gör väldigt många redan. det handlar om att deras konkurrenter troligtvis kommer ta detta tillfälle i akt och dra igång sin egen rea innan valve, så att folk köper från dem istället.
Kom och tänka på att många kanske skyndar sig att köpa massa spel pga rea. Sedan när ett nytt spel med "fullt pris" så har rea köparna inte råd eller inte tid för fler spel. Vilket försämrar försäljningen för utvecklaren?
Som utvecklare får man reda på massa saker och det är inte meningen att man skall berätta det så klart.
Det som är dumt när folk läcker är ju att andra drabbas, andra utvecklare. Valve kanske slutar att berätta så tidigt och då kan man inte förbereda sig ordentligt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nej! Jag har ju precis börjat återhämta mig från sommarrean.
Sommarrean var ju katastrofalt dålig. Var knappt några spel på rea som man inte kunde hitta billigare på GMG.
Jag har en tendens att spendera pengar vare sig jag vill det eller inte.
hatar folk som detta.. första där står "snälla - sprid inte detta"... första han gör... sprider de... skitunge med noll respekt
Två alldeles utmärkta argument för att shoppa loss på Steam och ingen annanstans!
// P
Det är såhär det kommer att bli säger jag till min gråtande plånbok, så länge Steam sänder rea på rea så blir det att leva på nudlar och vatten:) Nä skämt åtsido så skippar jag nog höstrean, fick många fina spel på Halloween rean. Eller något spel blir det säkert... eller två.