Gran Turismo 6 – 1197 bilar och 39 banor

Robot
Gran Turismo 6 – 1197 bilar och 39 banor

GT-sexan har innehållet. Om en månad vet vi om den också har kvalitén.

#gran-turismo-6, #gran-turismo-5


Medlem
Gran Turismo 6 – 1197 bilar och 39 banor

Hade det inte räckt med 1000 bilar undrar ju jag.

Redaktör

De kanske drar bort 197 bilar i kommande DLC.


signatur
Medlem

30 bilar hade räckt för mig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Flera bilar kommer säkert vara direkt importerade från gt4 precis som i gt5.

Medlem

Lunar Roving Vehicle LRV-001 What? Awesome.

Medlem

Dom borde lärt sig att inte lägga 80% av budgeten på bilmodellerare efter 5an? Nåja, vi får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Undra hur lång tid det skulle ta att köra ett varv med varje bil på varje bana.

Det blir iaf 44289 varv om man bara kör standardvarvet på varje banmiljö. Läste nånstans att det sen finns 100 olika bankombinationer...

Medlem

Är väl inte meningen att man ska prova alla bilar. Mer att de flesta bilar ska finnas med så alla blir nöjda.

Medlem

Varför? 10 bilar hade dugit för mig. Körkönslan är det som är det viktigaste.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Preed:

Dom borde lärt sig att inte lägga 80% av budgeten på bilmodellerare efter 5an? Nåja, vi får se.

Dom borde lägga 80% på att få spelet realistiskt. I gt5 går det inte att motorbromsa eller starta på tomgången. Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Får se om gt6 blir bättre på den fronten än femman.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Kommer det att vara olika stjärnor som syns beroende på om man befinner sig på södra eller norra halvklotet, och beroende på vilken tid på året det är? Och stämmer det att Victor Leijonhufvud har en stjärna med i spelet som heter Hufvudstjärnan, och som finns nära stjärnbilden Leijonet?

Medlem

stört besviken på 5an så blir forza för mig.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv

Vill man provköra alla bilar fem minuter tar det ganska exakt 100 timmar, lägg till 50 timmar till i laddningstider garanterat.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Finns en Volvo 245 med också, men tycker att de hade kunnat slänga in några Saabar också, istället för hundratals Nissan.

Skrivet av Blomman1337:

Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Har du igång traction control el. liknande då? Har spelat GT5 en hel del, och aldrig upplevt det.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av eatem:

Vill man provköra alla bilar fem minuter tar det ganska exakt 100 timmar, lägg till 50 timmar till i laddningstider garanterat.

GT Academy tävlingen/GT6-demot hade riktigt rappa laddningstider. Även GT5 är enormt mycket snabbare nuförtiden jämfört med då det först släpptes.

Medlem

Unika interiörer (i alla) denna gång?

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Unika interiörer (i alla) denna gång?

Nä bilarna delas fortfarande upp i premium och standard. Jag tycker dom kan skippa standardbilarna helt och hållet. Dom är ju inget annat än gamla GT4-bilar, vilket bara är jävligt pinsamt för ett spel som släpps 2013.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av v1lle3:

Unika interiörer (i alla) denna gång?

Nä bilarna delas fortfarande upp i premium och standard. Jag tycker dom kan skippa standardbilarna helt och hållet. Dom är ju inget annat än gamla GT4-bilar, vilket bara är jävligt pinsamt för ett spel som släpps 2013.

Kvantitet före kvalitet

Medlem

Själv skiter jag i bilarna eller bannorna, önskar bara förbättrad bil fysik, och lite mer realistiska skador.


signatur

Rwa?

KoP
Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Vill du ha Saab? Välkommen till Forza motorsport. Finns dock bara i Forza motorsport 3 har jag för mig. Släpptes flera paket där spelarna fick rösta fram vilka bilar dom ville ha i spelet, en månad blev det bl.a en Saab 99 Turbo.

Medlem

Varför skryta med hur många bilar som kommer finnas i spelet. 20% av bilarna har dashboard tex om ens det. De kunde ju lägga till lite mer kärlek i bilarna och framför allt motorljudet. Det är under all kritik. Näe, tackar vet jag Forza, färre bilar och mer kärlek till bilarna.

Medlem

Hur många av dessa kommer ha inredning som syns när man kör i första person? Om jag minns rätt så var GT5 jäkligt skral vad gäller detta, lirar personligen aldrig i annan vy så ett måste.

Medlem

De har med en jävla månbil, det borde vara huvuddelen av nyheten ffs.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Preed:

Dom borde lärt sig att inte lägga 80% av budgeten på bilmodellerare efter 5an? Nåja, vi får se.

Dom borde lägga 80% på att få spelet realistiskt. I gt5 går det inte att motorbromsa eller starta på tomgången. Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Får se om gt6 blir bättre på den fronten än femman.

Ställ in manuell växel och ta bort hjälptunktionerna så får du vad du vill ha i gt5. Att du inte kan gasa så mycket du vill borde bero på att du har någon form av anti-spin inställt.

Inaktiv

Aldrig fastnat för Gran Turismo spelen tyvärr. Dock så var Shift 2 helt underbart.

Medlem
Skrivet av Haha_1:
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Finns en Volvo 245 med också, men tycker att de hade kunnat slänga in några Saabar också, istället för hundratals Nissan.

Skrivet av Blomman1337:

Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Har du igång traction control el. liknande då? Har spelat GT5 en hel del, och aldrig upplevt det.

Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Preed:

Dom borde lärt sig att inte lägga 80% av budgeten på bilmodellerare efter 5an? Nåja, vi får se.

Dom borde lägga 80% på att få spelet realistiskt. I gt5 går det inte att motorbromsa eller starta på tomgången. Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Får se om gt6 blir bättre på den fronten än femman.

Ställ in manuell växel och ta bort hjälptunktionerna så får du vad du vill ha i gt5. Att du inte kan gasa så mycket du vill borde bero på att du har någon form av anti-spin inställt.

Upplever det här när jag har tagit bort alla möjliga hjälpmedel som finns i hela spelet och universum, annars skulle jag inte klaga.
Kan hända att jag är lite för känslig, därför jag märker av det. Ser det även på staplarna hur mycket jag gasar och hur mycket spelet tillåter att jag får gasa. (så är det inte alltid, bara i vissa lägen)

Sen det här när man hamnar utanför banan så bestämmer spelet också hur mycket jag får gasa. Självklart med allt avstängt och utanför banan-inställningen på rätt.
Vet att man får sämre grepp och att spelet inte vill att man ska få gasa själv men varför kallas spelet då realistiskt av skaparen?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Vill du ha Saab? Välkommen till Forza motorsport. Finns dock bara i Forza motorsport 3 har jag för mig. Släpptes flera paket där spelarna fick rösta fram vilka bilar dom ville ha i spelet, en månad blev det bl.a en Saab 99 Turbo.

Saab finns i Forza 4 också!

Mitt största problem med GT är att bilarna låter som dammsugare, får helt värdelös feeling när jag spelar det. Forza for life.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

När ska Audi S2 '91-96 och Audi S4 '90-95 dyka upp i ett bilspel?

12
Skriv svar