Diablo 3 har sålt 14 miljoner exemplar

loc
Medlem
Diablo 3 har sålt 14 miljoner exemplar

10 millar mer än D2 gjorde första året! What ever that means RoS håller hoppet uppe efter en blek vanilla upplevelse.

Medlem

well deserved eller?

Medlem

Det jag hatade mest av allt med diablo 3 på konsol var delayen, man kan heala sig och har fullt hp 0.5 sek, sen dör man.

Medlem

Jag skulle gärna göra det till 14 miljoner +1 exemplar, men vågar inte riktigt med det (än) väldigt höga priset. Man har ju hört väldigt blandat om att, så't säga. Men å' andra sidan, så är action-rpg:s det bästa som finns, ibland.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kommer uppdateringen att skeppas med expansionen, så att bara dom som köper exp får den, eller släpps den till grundspelet också?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det enda jag saknade i Diablo 3 konsolversionen var statistik. Exempelvis när man valde ( i mitt fall som Magiker) vilken spell man ville använda så stod det bara dess och effekt och element, och inte någon specifikation på hur mycket skada den gör. Innebär det att alla spells i spelet tar in lika mycket (bortsett från resistance) bara att de har olika effekter?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Testade demot till PS3 och måste säga att spelet är otroligt lågupplöst för att vara så fult spel.
Blizzard har verkligen misslyckats med optimeringen till konsol.

Det andra jag märker är konverteringen av kontrollerna. Det är inte snabbt och responsivt som man hoppats på men det beror nog på att man fört över kontrollerna direkt från tangentbord och mus vilket gör spelet segare än man hoppats på.
Dodge som dom lagt in måste man använda i god tid för gör man det just innan attacken träffar så blir man träffad ändå även om attack-animationen är långt åt helvete efter.

Det tredje är att samma seghet som från PC versionen finns kvar. Blir inte snabbt och actionfyllt som hack n slash ska vara till konsol. Till PC kan jag förstå att det är segt då spelet är optimerat för t-bord och mus men till konsol där alla har gamepad hade man kunnat snabba upp spelet en hel del.

Men jag kan förstå att spelet sålt bra då det inte finns nog många hack n slash av den här typen. Till PS2 fanns det en hel del som Everquest och Baldurs Gate som formodlingen med en modernisering till PS3 hade förmodligen inte vara lika nerdummat och förenklat och rejält mycket roligare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Apministern:

Det enda jag saknade i Diablo 3 konsolversionen var statistik. Exempelvis när man valde ( i mitt fall som Magiker) vilken spell man ville använda så stod det bara dess och effekt och element, och inte någon specifikation på hur mycket skada den gör. Innebär det att alla spells i spelet tar in lika mycket (bortsett från resistance) bara att de har olika effekter?

Du kan ändra det i options till mer detaljerad information..

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag skulle gärna göra det till 14 miljoner +1 exemplar, men vågar inte riktigt med det (än) väldigt höga priset. Man har ju hört väldigt blandat om att, så't säga. Men å' andra sidan, så är action-rpg:s det bästa som finns, ibland.

Strunta i det tycker jag
Skaffa F2P hack 'n slash-äventyret PoE( Path of Exile)
Sjukt bra spel!

Hemsida: https://www.pathofexile.com/
Recension: http://www.fz.se/artiklar/recension/20131028/path-of-exile


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Jag har stort förtroende för Josh Mosqueira som nu håller i spelets vision. Det känns som han kan lyssna på spelarnas kritik utan att ge total vika för det som var bra med Diablo 3. Det syns tydligt i konsolversionen som är helt kanon!

Reaper of Souls har mitt fulla förtroende.

Inaktiv

Tack FZ – hade helt glömt bort att spela igenom Diablo 2 på nytt!

Medlem

De tog en av världens bästa skräckatmosfärer och förvandlade det till en färgglatt fyrverkeri...

Hela Diablo 3 är stort hån mot de tidigare spelen.

Medlem

Absolut inte förtjänat. Blizzard lever på övertid. Dags för andra aktörer att ta över deras marknadsandelar.

Medlem

Ja visst var lootsystemet bättre men dock lider konsolversionen av att spelet hänger/fryser så att din sparfil kan bli korrupt. Råkade ut för det själv efter 10dagars tokspelande, förlorade allt jag hade spelat...slutade med att jag bytte bort spelet på GameStop.

Ett spel som diablo med random loot som man kan få sitta o nöta evigheter för är inte värt att äga med problem som detta.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Apministern:

Det enda jag saknade i Diablo 3 konsolversionen var statistik. Exempelvis när man valde ( i mitt fall som Magiker) vilken spell man ville använda så stod det bara dess och effekt och element, och inte någon specifikation på hur mycket skada den gör. Innebär det att alla spells i spelet tar in lika mycket (bortsett från resistance) bara att de har olika effekter?

Du kan ändra det i options till mer detaljerad information..

Jaså? Trevligt! Tackar


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kommer uppdateringen att skeppas med expansionen, så att bara dom som köper exp får den, eller släpps den till grundspelet också?

Det kommer att släppas till grundspelet också. Med andra ord inget tvång att skaffa expansionen.

Källa: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10423312295#17

Inaktiv
Skrivet av Draug:

De tog en av världens bästa skräckatmosfärer och förvandlade det till en färgglatt fyrverkeri...

Hela Diablo 3 är stort hån mot de tidigare spelen.

https://www.youtube.com/embed/I22Ivb8ELzQ

Tyvärr så drog ju hela Blizzard North teamet vad jag förstod efter dibbe 2 så är klart att de inte göra ett lika bra spel. Man ser tydligt att wow har inspirerat D3 vilket är oerhört tråkigt.

Älskar path of exile men storyn är för bedrövlig. Hade PoE haft D1-2 story och atmosfär så hade det varit extremt bra.

Medlem

Mycket tack vare hype. Jag har alltid trott att Blizzard hard varit ett företag som alltid gör bra spel som man kan spela om och om igen och jag gillade verkligen Diablo 2 när det var populärt.

Diablo 3 höll inte samma kvalite som Diablo 2 när det kommer till återspelningsbarhet, spelandet för att få den perfekta looten är en väldigt stor del av Diablo-serien, i Diablo 3 handlar den delen mest om aktionshuset vilket även bryter av själva spelandet något enormt när man inte ens kan göra auktioner ingame utan måste gå ut i huvudmenyn.

Läste nyheten att det ska stänga auktionshuset även i PC-versionen den 18e mars 2014 men jag spelar hellre Path of Exile vilket är ett mer långlivat spel än att vänta tills 2014 för att få spela den riktiga Diablo 2-uppföljaren. Sist jag startade Diablo 3 så kändes spelet i stort sett stendött på de Europeiska servrarna också då det inte var en enda som använde chatten.

Medlem
Skrivet av Draug:

De tog en av världens bästa skräckatmosfärer och förvandlade det till en färgglatt fyrverkeri...

Hela Diablo 3 är stort hån mot de tidigare spelen.

https://www.youtube.com/embed/I22Ivb8ELzQ

Jag är ett stort fan av Diablo 1/2 och håller med om att det finns gott om atmosfär. Men i min åsikt är det långt från skräck. Inget i Diablo 1 eller 2 lyckas skrämma mig.

Färg må det finnas mer utav men det tycker jag inte hänger ihop med skräck. T.ex. American McGee's Alice-spel har gott om färg men lyckas göra världen gotisk och creepy.

Jag förstår att Diablo 3 känns annorlunda. Precis som när jag spelade Warcraft 3 tyckte jag att känslan och estetiken var grymt annorlunda sen jag spelade 1'an och 2'an. Men inte var Warcraft 3 dåligt och det reflekteras åter igen i säljssiffrorna.

Inget nytt kan förstöra det som en gång varit. Njut av Diablo 1 & 2 om det nu passar bättre för dig.

Medlem

Path of exile, all day long

Medlem

Herregud vad ni gråter.

Medlem
Skrivet av bleak:

Tyvärr så drog ju hela Blizzard North teamet vad jag förstod efter dibbe 2 så är klart att de inte göra ett lika bra spel. Man ser tydligt att wow har inspirerat D3 vilket är oerhört tråkigt.

Älskar path of exile men storyn är för bedrövlig. Hade PoE haft D1-2 story och atmosfär så hade det varit extremt bra.

PoE:s story är faktiskt förvånansvärt bra om man sätter sig in i den. Hela upproret i Sarn med den svarta apkungen och och de olika fraktionerna som lever på den landsförvisade kontinenten får verkligen världen att verka levande.

Men storyn serveras mer i bakgrunden än med silversked (precis som i Dark Souls) man måste vara aktiv själv och pussla ihop bitarna om man vill ta del av den.

Vi ska komma ihag att det var expansionerna till D2 och WC3 som gjorde spelen populära. Inget Diablo-fan, men tror att Blizzard rättar till skutan.

Inaktiv
Skrivet av Draug:
Skrivet av bleak:

Tyvärr så drog ju hela Blizzard North teamet vad jag förstod efter dibbe 2 så är klart att de inte göra ett lika bra spel. Man ser tydligt att wow har inspirerat D3 vilket är oerhört tråkigt.

Älskar path of exile men storyn är för bedrövlig. Hade PoE haft D1-2 story och atmosfär så hade det varit extremt bra.

PoE:s story är faktiskt förvånansvärt bra om man sätter sig in i den. Hela upproret i Sarn med den svarta apkungen och och de olika fraktionerna som lever på den landsförvisade kontinenten får verkligen världen att verka levande.

Men storyn serveras mer i bakgrunden än med silversked (precis som i Dark Souls) man måste vara aktiv själv och pussla ihop bitarna om man vill ta del av den.

hm, ja den tilltalade inte mig men var kanske hårt att kalla den bedrövlig. Men minns D1 kusliga story om den galne kungen, hans son, the butcher osv. Man var väldigt involverad i storyn vilket jag inte har varit i PoE.

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av conthox:

Kommer uppdateringen att skeppas med expansionen, så att bara dom som köper exp får den, eller släpps den till grundspelet också?

Det kommer att släppas till grundspelet också. Med andra ord inget tvång att skaffa expansionen.

Källa: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10423312295#17

Ok, tack för svar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Testade demot till PS3 och måste säga att spelet är otroligt lågupplöst för att vara så fult spel.
Blizzard har verkligen misslyckats med optimeringen till konsol.

Det andra jag märker är konverteringen av kontrollerna. Det är inte snabbt och responsivt som man hoppats på men det beror nog på att man fört över kontrollerna direkt från tangentbord och mus vilket gör spelet segare än man hoppats på.
Dodge som dom lagt in måste man använda i god tid för gör man det just innan attacken träffar så blir man träffad ändå även om attack-animationen är långt åt helvete efter.

Det tredje är att samma seghet som från PC versionen finns kvar. Blir inte snabbt och actionfyllt som hack n slash ska vara till konsol. Till PC kan jag förstå att det är segt då spelet är optimerat för t-bord och mus men till konsol där alla har gamepad hade man kunnat snabba upp spelet en hel del.

Men jag kan förstå att spelet sålt bra då det inte finns nog många hack n slash av den här typen. Till PS2 fanns det en hel del som Everquest och Baldurs Gate som formodlingen med en modernisering till PS3 hade förmodligen inte vara lika nerdummat och förenklat och rejält mycket roligare.

De har ju lyckats bra.. Tänk på hur processorkrävande det är på PC. Konsolversionen måste ju klara STORA kluster-fighter utan att gå ner på single digit fps-siffror.

Dessutom fungerar det OTROLIGT bra med kontroll faktiskt.. Jag blev lite förvånad över hur skönt det var.

PS4-versionen blir förstås fin.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Dessutom fungerar det OTROLIGT bra med kontroll faktiskt.. Jag blev lite förvånad över hur skönt det var.

Den här typen av spel fungerar alltid mycket bättre med gamepad än med tangentbord och mus. Jay Wilson sa ju att det inte skulle komma stöd till PC på grund av PVP.

Jag hade helst sett att spelet hade optimerats för gamepad och sedan ha stöd för tangentbord och mus för personer som föredrar klassisk styrning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av Draug:

De tog en av världens bästa skräckatmosfärer och förvandlade det till en färgglatt fyrverkeri...

Hela Diablo 3 är stort hån mot de tidigare spelen.

https://www.youtube.com/embed/I22Ivb8ELzQ

gnäll gnäll gnäll, alltid ett jäkla gnäll om spelet. Enda negativa i spelet är AH annars är spelet bra.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Ja visst var lootsystemet bättre men dock lider konsolversionen av att spelet hänger/fryser så att din sparfil kan bli korrupt. Råkade ut för det själv efter 10dagars tokspelande, förlorade allt jag hade spelat...slutade med att jag bytte bort spelet på GameStop.

Ett spel som diablo med random loot som man kan få sitta o nöta evigheter för är inte värt att äga med problem som detta.

Det lär ju fixas senare varför ge upp så snabbt?

12
Skriv svar