I valet och kvalet med PS4-spel
Att det blir en Playstation 4 om tre veckor är ju klart sedan en tid tillbaka vilket känns skönt. Var länge tveksam till om jag ens skulle ha en vid release, men när jag väl bokade en i maj någon gång så kändes det rätt. Jag kommer ju ändå skaffa en vad det lider och även om det är otroligt löjligt i sig så känns det alltid lite extra att ha en från dag ett.
Så det är ju bra i sig men nu återstår det svåra nämligen att bestämma sig för vilka spel och tillbehör man ska skaffa utöver själva konsolen. Tyvärr kommer det ju inte släppas någon bundle i Sverige vilket tvingar en att köpa till saker. Förståligt men trist. Hursom så har jag velat fram och tillbaka vilket har resulterat i både bokningar och avbokningar. Senast ikväll avbokade jag ett knippe spel samt en bundling med CoD en handkontroll och ett års Playstation plus. Det var en bra deal inget snack om saken då man hade fått CoD för 300 kronor men efter att ha läst omdömen om spelet samt rannsakat mig själv lite kom jag på att det inte var värt det ändå.
Därför ser min iköpslista i nuläget ut såsom följer: #Killzone: Shadow Fall, #Knack, #FIFA 14 samt en extra handkontroll. Utöver det så kommer jag garanterat skaffa #Resogun från Playstation Store. Kanske räcker det så, men jag är ändå sugen på både #Battlefield 4 och #Assassin's Creed IV: Black Flag. Känns som att BF4 kommer vara det som de flesta polarna lirar online och Black Flag är nog ett härligt actionäventyr som fyller en lucka i det övriga spelutbudet.
Självklart ett härligt lyxproblem. Tidigare releaser har man varit glad om man haft råd med ett spel, men det är ett problem likväl...
Resogun, Killzone och Knack är de spel jag troligtvis kommer skaffa först då de är utvecklade för PS4. PS+ betalar jag redan för och kommer fortsätta med. Får ingen maskin på releasedagen men förhoppningsvis står PS4an under TVn lagom till jul Behåller nog även PS3an ett tag till då jag har en hel del att spela igenom.
2014 blir nog ett trevlig spelår
För mig blir det AC IV och Shadow Fall på release, samt kanske några digitala titlar. En extra kontroll lär man skaffa vad det lider också. Längtar till Watchdogs och The Division, som det ser ut nu blir de på PS4 också även om de kanske går lite bättre på PC.
Ingen av mina vänner som har en spel-PC, och The Division vill man spela med vänner.