Nästa Mass Effect – Bioware retas med bilder

Robot
Nästa Mass Effect – Bioware retas med bilder

Den kanadensiska studion twittrar bilder från arbetet med nästa Mass Effect.

#bioware


Medlem
Nästa Mass Effect – Bioware retas med bilder

underbart elllöör!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Trots slutet i ME3 så har Mass Effect universumet grym potential, gillar det verkligen. Jag hoppas verkligen på att ME4 blir bra


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Trots slutet i ME3 så har Mass Effect universumet grym potential, gillar det verkligen. Jag hoppas verkligen på att ME4 blir bra

Agreed, lätt en av de bästa SCIFI universumem imo, kmr bli riktigt nice med ME4(eller vad det kmr heta) i frostbite ^^

Medlem

Kommer inte vara samma sak utan Jennifer Hale ;_;

Men jag köper det såklart ändå.

Medlem

Blir det bättre än 2an och 3an så borde det bli ett bra spel. Men lyckades dom göra 3an så ska man väl inte förvänta sig för mycket,

Medlem

Jag är kompis med lead designern på ME4 sedan 10 år tillbaka, och har sällan träffat någon som brinner så mycket för det han gör. Hans rollspelsbakgrund är densamma som min - Ultima-serien av Richard Garriott - så det finns viss anledning att inte vara helt skeptisk.

Kommer ändå inte spela ME4 eftersom det är en EA-titel, men ändå.

Medlem

När de gjorde om combat systemet så blev ME bara ett av alla andra FPS-spel.
Det var bättre i ME1 och ME2.

Medlem

jag hoppas inte på något bra jag tror det kommer vara ett halv dant spel...

Skrivet av profoss:

När de gjorde om combat systemet så blev ME bara ett av alla andra FPS-spel.
Det var bättre i ME1 och ME2.

Va?

Medlem

Vette sjutton om vågar hoppas för mycket med tanke på den senaste smörjan...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av profoss:

När de gjorde om combat systemet så blev ME bara ett av alla andra FPS-spel.
Det var bättre i ME1 och ME2.

Stridssystemet såg väl sin absolut största förändring mellan just ME1 och ME2. ME2 är ju mycket mer likt ME3 än unrsprungsystemet

Medlem

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Det har blivit populärt att såga dem helt enkelt.
Jag älskar också hela trilogin.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Kan bara hålla med! Tycker att serien blev bättre och bättre med ett perfekt och värdigt avslut med ME3.

Medlem

Det enligt mig bästa med Mass Effect är att de lagt så otroligt mycket kraft på all bakgrund, alla olika varelser från de olika planeterna har en egen historia och skiljer sig från varandra men känns ändå trovärdiga. Det finns ju exempelvis de blåa maneterna (Hanar) som bor på en vattenplanet och är väldigt artiga och de biffiga Elcor som går på alla fyra på grund av att deras planet har så hög gravitation. Elcors sätt att prata är rätt skoj med.

Sen har vi ju hela storyn om kriget mellan Salarians och Krogan med oförmågan att föröka sig, finns mycket att utforska och läsa.

Jag vill ha mer!

Medlem
Skrivet av hunden:

Det enligt mig bästa med Mass Effect är att de lagt så otroligt mycket kraft på all bakgrund, alla olika varelser från de olika planeterna har en egen historia och skiljer sig från varandra men känns ändå trovärdiga. Det finns ju exempelvis de blåa maneterna (Hanar) som bor på en vattenplanet och är väldigt artiga och de biffiga Elcor som går på alla fyra på grund av att deras planet har så hög gravitation. Elcors sätt att prata är rätt skoj med.

Sen har vi ju hela storyn om kriget mellan Salarians och Krogan med oförmågan att föröka sig, finns mycket att utforska och läsa.

Jag vill ha mer!

Håller med helt och fullt, som sagt: ME universumet har enorm potential. Finns så mycket att ta av förutom all bakgrund som finns med. Som tex första kriget mellan människorna och turians (first contact war tror jag att det kallades), och även konflikterna mellan människorna och batarians osv


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Ettan var ett rollspel, jag gillar rollspel mer än tredjepersonsskjutare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Ettan var ett rollspel, jag gillar rollspel mer än tredjepersonsskjutare.

Alla Mass Effectspel var rollspel. Stridselement ändrar inte på det.

Medlem
Skrivet av Purris:
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Det har blivit populärt att såga dem helt enkelt.
Jag älskar också hela trilogin.

Läs nedan för svar på din fråga.

Ska de göra ytterligare en trilogi, där dina beslut i del 1-2 inte spelar någon som helst roll i del 3 (trots de hävdat det genom alla delarna?) samt försämra grafik och animation jämfört med ME1 och 2?

De brände sina broar med ME3, bland det sämsta skit jag spelat, jämfört med ME1 och 2.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av profoss:

När de gjorde om combat systemet så blev ME bara ett av alla andra FPS-spel.
Det var bättre i ME1 och ME2.

Va?

Precis vad menar du profoss? Ettan är en klassiker, men combat systemet var ju inte mycket att hänga i granen. Inget syfte med att ta skydd eller liknade då man var en vandrande tank ändå.
Tvåan fick de till det bra med ett system som liknade Gears en hel del. Trean ännu mer så, mycket smidigare än tidigare.
Så bra -> bättre -> bäst enligt mig.

Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Fattar inte heller den där 'hata ME för att några minuter inte levde upp till förväntningarna' tanke sättet. Tycker trilogin var suveränt rakt igenom, även slutet.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Purris:
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Det har blivit populärt att såga dem helt enkelt.
Jag älskar också hela trilogin.

Läs nedan för svar på din fråga.

Ska de göra ytterligare en trilogi, där dina beslut i del 1-2 inte spelar någon som helst roll i del 3 (trots de hävdat det genom alla delarna?) samt försämra grafik och animation jämfört med ME1 och 2?

De brände sina broar med ME3, bland det sämsta skit jag spelat, jämfört med ME1 och 2.

Alla val du gör spelar roll i alla spel i serien. Kanske inte i leksaker du får använda eller antal blinkande lampor på din bonus-rustning du får ha men i det som är viktigast i ett rollspel: Kontext.

Ja, du får slåss mot Rachni vare sig du skonar dem eller inte i ettan, men kontexten av ditt val är fortfarande väldigt viktig för din karaktärs historia. Om du inte bryr dig om kontext så är Mass Effect verkligen ett ett spel för dig,å samma sätt som Football manager inte är ett spel för mig hur välgjort det än är.

Medlem

Jag älskar ME1 men avskyr Me2/3.

Samma som alla andra spel så antog jag att dom skulle göra uppföljaren bättre med mer rpg, mer dialoger, mer utforskning, helt öppet spel, fler karraktärer och utrustning.

Vad hände med ME2/3. 100% tvärt om. Blev nästan en generic cover shooter som standard konsoll spel.

Riktigt synd hur spelen blev då M1 var så otroligt bra.

Inaktiv

Det blir inget Mass Effect utan Shepard!

MEG
Medlem

Jag tycker att Bioware har varit ett företag som kommit med bra spel men med bottennapp som DA2 och M3 så har jag inga förväntningar alls på deras kommande spel. I och för sig så är det ganska bra, då kanske jag blir positivt överaskad


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hoppas verkligen det blir bra, men är skeptisk med tanke på artikel-slide texten "budskapet är tydligt - bioware jobbar för FULL på nästa del". Men underverk kan ju ibland framstå i sus o dus

Medlem

MA 1+2 var bland de bästa spelen jag lirat. MA3 var en enorm besvikelse, tyvärr

Hoppas att fyran blir mer som 1an och 2an.

Medlem

Mass Effect triologin är helt briljant från början till slut.

Sluten på ME3 är helt klart värdigt, det enda negativa är att man precis som i Deus Ex: HR får "välj ditt slut-knappar" istället för att det bara blev ett slut utifrån dom val man gjort, vilken var en extrem besvikelse.

MEN spelet i sig med storyn och allt väger helt klart upp och inget spel är smörja, den som säger det har bara inte förstått sig på spelet och bör nog fortsätta nöta hjärndöd skit som CoD.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Överanalyserar? Berättelser ska väl analyseras noga, det är ju då de kan uppskattas mest. Om de håller efter lite mer noggrann inspektion, alltså.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

MA 1+2 var bland de bästa spelen jag lirat. MA3 var en enorm besvikelse, tyvärr

Hoppas att fyran blir mer som 1an och 2an.

Mass Affect?

12
Skriv svar