Final Fantasy XIII – många klädval för Lightning

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII – många klädval för Lightning

Well jag är redan för djupt investerad i FF: XIII-serien nu för att inte avsluta det, men det här såg inte så pjåkigt ut

Medlem

Kom igen. Var de tvungna att göra en Cloud Strife klädsel? Inte för att spela någon större roll egentligen. Men förstör ju illusionen av att det är en annan värld då.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Kom igen. Var de tvungna att göra en Cloud Strife klädsel? Inte för att spela någon större roll egentligen. Men förstör ju illusionen av att det är en annan värld då.

Att det är Chocobos i varenda spel förstör illusion desto mer isåfall.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Kom igen. Var de tvungna att göra en Cloud Strife klädsel? Inte för att spela någon större roll egentligen. Men förstör ju illusionen av att det är en annan värld då.

där är en Yuna och Aerith också.

:3c

Medlem

Varför denna jävla string som dom jämt envisas med!? Här hade SquareEnix en hjältinna som var så jävla cool men sen ska dom nedvärdera henne till att vara ett enda stort sexobjekt!? Jag blir så trött.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Skulle vara mer imponerad om det pansar och vapen man köpte var det som bytte det visuella. Något som har stört mig i jävligt många FF spel är ju just att oavsett vad man utrustar karaktärerna med så har dom på sig samma kläder.

Så om vi ska snacka om vad som förstör illusionen...

Sedan håller jag med om att string och en bit lakan inte är det mest smakfulla, men tycker inte det är så illa att man behöver haka upp sig på det, kunde ha varit jävligt mycket värre.

Bara lite synd att utvecklare inte kan inse att man kan göra en väldigt attraktiv karaktär utan att behöva sexualisera dem, även om det är ett fult legitimt och minst sagt prövat .

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Apministern:

Kom igen. Var de tvungna att göra en Cloud Strife klädsel? Inte för att spela någon större roll egentligen. Men förstör ju illusionen av att det är en annan värld då.

Att det är Chocobos i varenda spel förstör illusion desto mer isåfall.

Jovisst det har du rätt i.

Men Chocobos är iallafall "identitetslösa" djur som aldrig bestämts ha en specifik värld de lever i medans Cloud är en karaktär från en värld som hade en specifik stil. Medans Lightings värld har en annan stil där de kläder Cloud bar verkligen inte passar in, plus då att de kläderna är från karaktär som inte är en del av den världen. Det är lite svårt att förklara hur jag känner över detta men jag hoppas du förstår mig


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Varför denna jävla string som dom jämt envisas med!? Här hade SquareEnix en hjältinna som var så jävla cool men sen ska dom nedvärdera henne till att vara ett enda stort sexobjekt!? Jag blir så trött.

Loincloth eller höftskynke som är förfäder till string användes bara av män från urminnestider fram till 1900-talet.

Fördelen med string är att det ger full mobilitet vilket är viktigt för krigare och jägare vars liv hänger på en skör tråd.

Därför att klaga på tjejer som använder string är som att klaga på tjejer som använder byxor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Synd att de lagt så mycket energi på detta och inte annat. Men detta är väl en del i att locka tjejer till serien. Trodde först att det skulle vara 35 kr dlc per grej men såg nu att man i alla fall kan köpa lite grejer med gil och det känns väl bra. Tråkigt nog kommer de antagligen förstöra mycket med dlc som de gjorde i FF XIII-2 där "riktiga" förklarningen till slutet måste betalas för och tankas ned.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Maxiz!:

Varför denna jävla string som dom jämt envisas med!? Här hade SquareEnix en hjältinna som var så jävla cool men sen ska dom nedvärdera henne till att vara ett enda stort sexobjekt!? Jag blir så trött.

Loincloth eller höftskynke som är förfäder till string användes bara av män från urminnestider fram till 1900-talet.

Fördelen med string är att det ger full mobilitet vilket är viktigt för krigare och jägare vars liv hänger på en skör tråd.

Därför att klaga på tjejer som använder string är som att klaga på tjejer som använder byxor.

String är underbyxor, inte detsamma som vanliga byxor... eller menar du att du brukar se tjejer och män som springer runt i bara string på stan ofta eller? Även om de förekommer på stranden och andra mer lättklädda ställen. Dock så föredrar jag att en karaktär hellre har string på sig än inga underbyxor alls.

String må ge mobilitet men satan vad obekvämt det är med en liten tygbit som skär i i både rumpan och muttan, FYI.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Maxiz!:

Varför denna jävla string som dom jämt envisas med!? Här hade SquareEnix en hjältinna som var så jävla cool men sen ska dom nedvärdera henne till att vara ett enda stort sexobjekt!? Jag blir så trött.

Loincloth eller höftskynke som är förfäder till string användes bara av män från urminnestider fram till 1900-talet.

Fördelen med string är att det ger full mobilitet vilket är viktigt för krigare och jägare vars liv hänger på en skör tråd.

Därför att klaga på tjejer som använder string är som att klaga på tjejer som använder byxor.

String är underbyxor, inte detsamma som vanliga byxor... .

Det jag menar är att tjejer inte alltid använt string och tjejer har inte heller alltid använt byxor.
Att klaga på att tjejer använder string är som att klaga på att tjejer använder byxor.

Tygbiten japanerna använde i början på 90-talet var ganska stor och säkert inte lika obekväm som dagens tjejers.
Samma gäller gladiatorernas string som är rejält mycket fetare än dagens tjejers.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Let's be honest, att Lightning i det nya spelet använder string har nog ingenting med historik och antiken att göra. Inte när spelskaparna valt att designa hennes string som hon gjort, med banden som går upp och ner bakom mini-kjolen. Samma problem med Rikku i FFX - hennes design och deras val av att visa stringet hade nog ingenting alls att göra med gladiatorer, krigare och jägare utan snarare för att ge karaktären en "sexappeal" till oss västerlänningar.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Let's be honest, att Lightning i det nya spelet använder string har nog ingenting med historik och antiken att göra. Inte när spelskaparna valt att designa hennes string som hon gjort, med banden som går upp och ner bakom mini-kjolen. Samma problem med Rikku i FFX - hennes design och deras val av att visa stringet hade nog ingenting alls att göra med gladiatorer, krigare och jägare utan snarare för att ge karaktären en "sexappeal" till oss västerlänningar.

Skriv till Square och klaga då


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Let's be honest, att Lightning i det nya spelet använder string har nog ingenting med historik och antiken att göra. Inte när spelskaparna valt att designa hennes string som hon gjort, med banden som går upp och ner bakom mini-kjolen. Samma problem med Rikku i FFX - hennes design och deras val av att visa stringet hade nog ingenting alls att göra med gladiatorer, krigare och jägare utan snarare för att ge karaktären en "sexappeal" till oss västerlänningar.

Jag håller med, det är vidrigt med denna sexism! Alla kvinnor borde gå klädda i burka.

Medlem

Lite string är väl inget. I FF: IV kan man välja storlek på brösten på de kvinnliga karaktärer man skapar. Det är uteslutande storbystade karaktärer som springer runt på EU servrarna.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Skrivet av Freddan:

Lite string är väl inget. I FF: IV kan man välja storlek på brösten på de kvinnliga karaktärer man skapar. Det är uteslutande storbystade karaktärer som springer runt på EU servrarna.

Fast är det inte bra att man får bestämma det och mindre sexistiskt av företaget att låta kunderna välja? Alternativet verkar ju vara att göra bara storbystade karaktärer...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Freddan:

Lite string är väl inget. I FF: IV kan man välja storlek på brösten på de kvinnliga karaktärer man skapar. Det är uteslutande storbystade karaktärer som springer runt på EU servrarna.

Fast är det inte bra att man får bestämma det och mindre sexistiskt av företaget att låta kunderna välja? Alternativet verkar ju vara att göra bara storbystade karaktärer...

Det har du rätt i!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar