Jag söker jobb!

Medlem
Jag söker jobb!

Det är inte lätt att idag sitta på min stol som jag suttit på i flera månader. Jag söker mig ett jobb. Men det är inte lätt för mig att söka mig till ett jobb där jag inte får sparken.
Mitt senaste jobb var på Bahnhof, där jag trivdes, jag kämpade på hårt och fick sparken först i mars 2012 och sen fick jag återkomma igen. En vecka innan min fasta anställning skulle gå igång så blev jag inkallad av VD'n och mer eller mindre häcklad. De sa visserligen att jag var enormt övertrevlig i telefonen och var duktig på vissa saker medans andra not so much!

Jag kände mig utnyttjad, jag var sårbar, 2 månader senare fick jag min son Theodor. Det hade varit så perfekt att få ha ett jobb och att kunna ge mina barn det som de förtjänar. Min dotter Lovisa är snart 3 år och jag vill verkligen ha en bättre framtid, inte bara för mig själv. Men även för mina barn. Jag vill inget hellre än att jobba och att må bra.

Man vet aldrig om någon arbetsgivare kanske läser här, men jag vill få en chans att visa att jag kan. För jag kan verkligen jobba. Jag vill inte lägga upp mina handikapp, men jag känner att jag verkligen måste göra det. Jag har ADHD, samt dyskalkyli. Vilket gör att mitt humör ibland blir vresigt och jag har svårt för att lägga upp logiska tankar på ett rullande band som kanske normala människor kan göra.

Vad jag är bra på?: Jag är lättlärd, men jag måste få chansen att sätta mig ner och lära mig hur allt fungerar. Min osäkerhet blir till min största fiende i början, men efter ett tag när min säkra sida börjar att ta över. Då blir det fart på mig.

Jag har lätt för att komma ihåg detaljer, jag tycker att jag har ett driv, mängder med förslag som ibland jag nästan skriker om att få delge, men inte får.

Älskar Datorspel, älskar att vara kritisk och mitt drömjobb det vore att få jobba på FZ eller ett dylikt företag där man jobbar frenetiskt med att resa, spela spel, vara kritisk och att få utlopp för sina tankar.

Aja, jag vet inte vad jag ska skriva mer.

#blogg

Medlem
Jag söker jobb!

Blev faktiskt medlem nu bara för att önska dig lycka till!

Inaktiv

du får nog söka till journalisthögskolan isf.

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Blev faktiskt medlem nu bara för att önska dig lycka till!

Man tackar och bockar!

Skrivet av doom:

du får nog söka till journalisthögskolan isf.

Ja, det förstår jag att jag måste göra. Svårt för mig att sitta still i skolan dock. Har inte världens bästa betyg i världen precis.

Medlem

Det är väl bara att säga grattis till att du iaf har en flickvän och en son. Även jag har en del handikapp bland annat Asperger och mitt längsta förhållande varade i en vecka och det var för 8 år sen. Jag är över 30 och tvivlar starkt på att jag nånsin kommer hitta nån. Jobb är nog inte helt lätt för mig att få heller men jag tycker att kärlek kommer alltid i första hand. Att få känna sig älskad är en grym känsla. Lycka till

Medlem

Lycka till
Det kommer gå bra för dig!

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Zombie4Life:

Det är väl bara att säga grattis till att du iaf har en flickvän och en son. Även jag har en del handikapp bland annat Asperger och mitt längsta förhållande varade i en vecka och det var för 8 år sen. Jag är över 30 och tvivlar starkt på att jag nånsin kommer hitta nån. Jobb är nog inte helt lätt för mig att få heller men jag tycker att kärlek kommer alltid i första hand. Att få känna sig älskad är en grym känsla. Lycka till

Jag har inte flickvän xD Men i övrigt var det rätt.

Skrivet av magma:

Lycka till
Det kommer gå bra för dig!

Tack, det kommer det säkert att göra!

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Zombie4Life:

Jag har inte flickvän xD Men i övrigt var det rätt.

Ah missförstod när du sa att du hade barn så tänkte jag att mamman fanns i bilden också

Inaktiv

ATT VARA KRITISK ÄR JU INTE ALLTID FEL;)

Medlem

Jag önskar dig också all lycka till, det kommer att lösa sig.

1
Skriv svar